Wat leuk dat je mijn topic bekijkt

Ik denk dat ik ondertussen wel kan zeggen dat ik een vriendje heb

De drankjes werden allemaal op één rekening gezet.. niks mis mee zou je zeggen. Aan het einde van de avond werd deze gedeelt, dus iedereen moest 20 euro afrekenen. vriendje had niet genoeg geld bij en of ik het voor wilde schieten *hm. vooruit dan..maar eigenlijk ben ik het daar niet helemaal mee eens* Dus was ik ineens 40 euro lichter.
Nu komt het stukje waar ik mee zit... vriendje en ik waren een uur later aanwezig dan de rest en ik heb niet alle rondjes een drankje genomen. In totaal heb ik 3 biertjes gedronken , dit waren wel ´speciale´ biertjes van rond de 3,40 per flesje.
20 euro voor 3 biertjes vind ik echt véél te veel, dus onderweg naar huis heb ik dit met vriendje besproken, omdat ik er toch wel mee zat. Heb hem verteld dat ik niet van plan ben om voor drankjes van andere te gaan betalen, dat ik hard werk voor mijn geld en dat ik helemaal niet rijk ben. Hij kon dit begrijpen en zou mij 25 euro terugbetalen. Ik bleef bij hem logeren en de volgende dag zat ik er nog een beetje mee.. maar dacht van: ik krijg het toch terug dus maak je niet druk

Ik heb vriendje niet meer gezien, dus heeft hij ook nog geen kans gehad om die 25 euro terug te geven (of op zijn minst die 20 euro) . Maar hij heeft het er ook niet meer over gehad.. Morgen zie ik hem weer en ik hoop dat hij uit zichzelf over de brug komt zodat ik het ook kan laten rusten. Maar wat nou als hij er niet zelf over begint? Ik wil ook niet cheap overkomen..
en hoe doen jullie dat met stappen? Zorgen dat je net zoveel drinkt als de rest? Je eigen drankjes op een aparte rekening laten zetten? (wat ik dan ook weer een beetje lomp vind staan) Bijhouden hoeveel je drinkt en dat bedrag betalen? Ik vind het lastig hoor... helemaal omdat ik zelf eigenlijk geen vriendengroep heb en niet bekend ben met de ´scene´