Geurkaarsen en wax melts zelf maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Geurkaarsen en wax melts zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 18:46

Ik ben op het idee gekomen om zelf geurkaarsen in potjes en wax melts te gaan maken. (blokjes was die je smelt in een olie brandertje en die geeft dan geur af). Lijkt me super leuk om te doen :D Lekker kliederen en zelf geuren toevoegen enzo.

Nu zit ik alleen nog een beetje met de benodigdheden, waar ga ik dat allemaal (goedkoop) bestellen.
Dit is wat ik nodig heb:

* Soja was voor de kaarsen en soja was voor de wax melts (die voor de wax melts en kaarsen moet wat ik begrepen heb anders zijn, omdat die los van het vormpje moeten komen, en de kaarsen wil ik juist in potjes maken).
De soja was is alleen overal erg duur, vanaf zo'n 10 euro per kilo. Ik heb ook geen idee hoeveel ik nodig heb voor een beetje fatsoenlijke kaars? In het buitenland is dit allemaal veel goedkoper maar die verzenden dan vaak weer niet naar nederland, dus als iemand hiervoor een goedkope shop weet?

* Lont, het liefst heb ik van die kant en klare met zo'n metalen dingetje aan de onderkant.
* geurolie.
* Kleur tabletten, om de was een leuk kleurtje te geven. Ik heb ook ergens gelezen dat je hiervoor was krijtjes kan gebruiken, is dat echt zo? Brand je kaars dan nog gewoon goed, en wordt de kleur mooi egaal?

Zijn er meer mensen die dit zelf doen of willen gaan doen? Misschien is het leuk om hier ook wat ervaringen uit te wisselen?

Ik ben dus op zoek naar een shop die het liefste dit allemaal heeft, of in elk geval goedkope soja was. Ik was al uitgekomen op http://www.knutseltasjes.nl/ Deze shop heeft eigenlijk alles, alleen de soja was is dus best duur, en ze hebben maar erg weinig kleurtjes vind ik.

mayniac_val

Re: Geurkaarsen en wax melts zelf maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:50

Nou ja, als ik het zo lees, heb je ongeveer 200 gram soja nodig voor een kaars. Van een kilo kun je er dus 5 maken :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 18:56

mayniac_val schreef:
Nou ja, als ik het zo lees, heb je ongeveer 200 gram soja nodig voor een kaars. Van een kilo kun je er dus 5 maken :)

ok bedankt dat is al handige info :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:13

Probeer het eens bij avantgardecosmetics of drogisterijdelang, de hekserij misschien ook nog wel. Zijn allen webshops. Daar vind je sowieso de geurolie die je nodig hebt (voor kaarsen is de olie bij de xenos verkrijgbaar evt. ook wel geschikt denk ik trouwens) en de was en kleurtabletten heb ik sowieso bij de eerste eens zien staan in de webshop :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 00:42

ik heb uiteindelijk wat besteld, dus ik zal als ik het binnen heb en ermee bezig ben geweest laten weten of het lukt :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:10

Ben ik wel even nieuwsgierig waar :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 13:13

heb hier een set gekocht http://oliebranders.com/ 1 kilo soja was en drie geurtjes en vier kleurtjes , misschien niet het meest goedkoop maar vond het wel lekker makkelijk zo :P

Wilde eerst alles bij http://www.knutseltasjes.nl. kopen want daar hebben ze wel alles, nu alleen de lontjes daar gekocht.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:48

heb ook al wat glaasjes en potjes gekocht gister.

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:51

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 20:57

phormicola schreef:
Misschien kun je nog tips in de comments vinden:
http://www.beautygloss.nl/2011/12/06/ze ... more-12579

Ik lees iig even mee! :D

Ja dit had ik idd ook gezien, ook de webshops ervan bekeken, elk geval bedankt :) Heb nog een heel leuk ideetje gekregen ervoor maar moet eerst maar eens kijken of het lukt.

Ik moet trouwens nog een thermometer hebben en iets om de was in te laten smelten, zou de blokker ofzo dat gewoon hebben? Het moet iets van een pannetje/kan achtig iets zijn waar een beetje een schenk tuutje aan zit zeg maar.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:08

ik lees ook even mee, erg leuk idee!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:32

Ga vanavond denk ik een eerste poging wagen. :D

Moet alleen even uitvogelen welk flesje geurolie welke geur is want dat staat er niet op :') , ze ruiken heel sterk dus net had ik ze alle 3 bij elkaar en dan om en om ruiken maar ik rook alles door elkaar, je ruikt het door de dop heen :P Nu maar ff ver van elkaar gezet en dan om en om ff ruiken ofzo :') Is wel leuk als ik weet welke kleur en geur ik combineer :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 23:51

Dit waren mn eerste geurkaars probeersels :P De eerste heb ik later nog een laagje op gedaan, die groene, daar zat wel erg weinig in. :')

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 00:59

LZP -> HTT

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 23:44

Heb ondertussen een tutorial filmpje gemaakt over hoe je de kaarsen maakt.
http://www.maccia.nl/KHTLI/18341/2011/1 ... sen-maken/

Dit zijn een aantal kaarsen die ik als cadeautje heb gegeven. De glitters branden trouwens niet, dus die blijven gewoon op de kaars liggen, die zakken gewoon mee als de kaars verder op brand :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:40