Relatie over de grens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limerick

Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 11:15

Sinds een aantal maanden heb ik een nieuwe vriend.
Helaas woont hij niet om de hoek..namelijk Berlijn.

Uiteindelijk zien we elkaar vaker dan we vantevoren dachten..maar toch..makkelijk is anders. Dan heb ik nog het gelukt dat hij in Berlijn woont en niet in Verweggistan...

Zijn er meer mensen die een relatie over de grens hebben?|
Hoe doen jullie dat? En wil je ooit daarheen verhuizen of komt hij /zij wellicht deze kant op.....

ben benieuwd naar ervaringen :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:19

Hey ik heb ook ooit een (korte) relatie in Berlijn gehad. Mooie tijd, romantische stad :D

Ik ben uiteindelijk getrouwd met ook een relatie over de grens.
Een langeafstandrelatie is zeker niet makkelijk en vaak frustrerend. Het afscheid nemen vond ik steeds zwaarder worden, het wende bij mij zeker niet.
Maar voor mij was de persoon het dubbel en dwars waard.
Uiteindelijk is hij na 2 jaar in Nederland komen wonen en we hebben het heel fijn samen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:23

Mijn vriend woont in Londen.
Ik heb daar een jaar gewoond, toen was het dus een eitje, bij hem in huis.
Nu woon ik weer thuis in Nederland en zien we elkaar elke 2 maanden ongeveer. We zijn vandaag precies 2 jaar en 8 maanden bij elkaar en van mij mag het nog heeeeeeel lang duren.
Goed, makkelijk is anders, maar er is altijd een weg te vinden.
Als het goed is komt hij na de zomer hier studeren *fingers crossed*.

EDIT: ook zonder vriend was ik uiteindelijk van plan om naar Engeland te gaan, na mijn studie, nu is dat natuurlijk helemaal een mooi plan. Hij komt trouwens van oorsprong uit Litouwen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:24

Mijn broers vriendin woont in Japan, ze zien elkaar elke vakantie. De ene keer gaat hij naar daar, de andere keer komt zij weer naar hier. Wat ze ook vaak doen is op vakantie gaan, maar beide vertrekken uit hun eigen land, dan vinden ze elkaar weer terug in een nieuw land :) Gaat best goed hoor, ze praten veel over skype en msn. Maar natuurlijk is er heel erg veel vertrouwen nodig in zo'n relatie. Ze zijn nu 4 en half jaar samen
Laatst bijgewerkt door Leen op 07-12-11 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:27

Ik heb al bijna 7 jaar een lange afstands relatie. Hij woonde eerst in Portugal en nu in Frankrijk. Sinds hij daar woont zie ik hem nagenoeg elk weekend, toen hij nog in Portugal woonde eens in de 2 maanden. We zijn nu op zoek naar iets voor ons samen, land is nog niet beslist. Beetje afhankelijk van zijn werk en mijn studie. Makkelijk is anders maar voor mij is t het wel waard.

Wij spreken elkaar zo'n twee keer per dag, via Skype en telefoon.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:30

Mijn verloofde woont hier 10.000 km vandaan in California. :P en we zijn al bijna 3 jaar een setje! :D

Ik reis iedere 6 maanden daarheen, hij zit namelijk opgesloten daar. :)

Jolliegirl

Re: Relatie over de grens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:32

Tal : Respect !
Mag ik vragen hoe je bij hem gekomen bent?
Of is hij tijdens de relatie vast komen te zitten?
Ben ik erg benieuwd naar, hoe dat dan allemaal in z'n werk gaat.
Jullie kunnen niet zomaar even samen gezellig een dagje weg?

Puur nieuwschierigheid hoor!:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:36

Tallie1979 schreef:
Mijn verloofde woont hier 10.000 km vandaan in California. :P en we zijn al bijna 3 jaar een setje! :D

Ik reis iedere 6 maanden daarheen, hij zit namelijk opgesloten daar. :)

Zit ie vast? Hoe is dat gegaan dan?

Ik had ook een lange afstands relatie, mijn man woonde namelijk in Seattle, USA :P Hij is na een jaar hier naartoe gekomen en toen zijn we al snel getrouwd.
We zijn nu 5 jaar samen, waarvan 3 jaar getrouwd en het gaat nog steeds prima :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Zie dat het nog wel meevalt, maar heb een "scharrel" gehad die in belgie woonde, ik zat op dat moment in friesland. Ging iedere 2 weken 4 dagen naar hem. Met het ov welteverstaan. :P

Tallie1979

Hij zat al vast! Ik ben begonnen met schrijven en het is helemaal opgebloeid! :)

De planning is om te trouwen en ik zal als hij over 1,5 jaar vrij komt daarheen vertrekken. Het uiteindelijke doel is om hem mee te nemen naar Nederland! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:37

Tallie1979 schreef:
Hij zat al vast! Ik ben begonnen met schrijven en het is helemaal opgebloeid! :)

De planning is om te trouwen en ik zal als hij over 1,5 jaar vrij komt daarheen vertrekken. Het uiteindelijke doel is om hem mee te nemen naar Nederland! :)

Dat kan nog weleens heel moeilijk zijn met een strafblad....
Vind je dat niet eng? Wat heeft ie gedaan dan? :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:38

Gaaf zeg! Ohja dat schrijven heb ik wel eens over gelezen!
Wat een plannen zeg! Hopelijk houdt het stand joh! :) Lijkt me écht heel lastig...!
Maar ik vind het knap! Ook een gevangene heeft recht op een toekomst zodra hij/zij weer vrij is, en wat is mooier dan een goeie relatie te hebben en je leven weer op de rails te brengen!

Ben ook benieuwd of je dit niet eng vind..
Twijfel je nooit eens?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:42

Nope! Ik twijfel niet. :) Na bijna 3 jaar kan ik met volle overtuiging zeggen dat ik oud met hem wil worden. :)

En wat hij gedaan heeft? Denk dat het niet zo van belang is om dat hier te vermelden! :P niemand vermoord ofzo in ieder geval! :P

Ik heb de mazzel dat ik een moeder heb met connecties bij de IND en dat tzt alle informatie makkelijker te verkrijgen is. En als we naar NL komen, zijn we zo'n 4 jaar getrouwd ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:44

Wat gaaf zeg!! Erg leuk te horen!!
Iedereen maakt fouten, wat hij gedaan heeft is niet belangrijk nee. Met een moordenaar zou ik niet kunnen leven. Maar met een vechtersbaasje wel hoor ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:46

Maar hoe communiceer je met 'm? Gevangenissen in de US zijn nou niet bepaald as relaxed als hier :P
Ben je al bezig met je green card?
Ben gewoon geinteresseerd hoor trouwens :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:47

Tallie1979 schreef:

Ik hoop voor jullie dat zijn strafblad geen reden gaat zijn om in Nederland geen verblijfsvergunning te krijgen. Die kans loop je wel, een strafblad is een reden voor afwijzing.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:48

Mijn vriend woont op Kreta, hij is wel Nederlands :)
Ik ga nu voor de 3e keer naar Kreta. En dan gaan we ook naar Athene om z'n paspoort te verlengen zodat hij ook naar NL kan komen binnenkort :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:48

ik lees even mee, super interessant :P

tallie, hoelang zit hij al vast, en hoe gaat zo'n bezoek uur in zijn werk in amerika?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:49

Zelfs dat is hij niet! :D heb niet eerder iemand leren kennen met zoveel respect voor vrouwen. :) hij is galant, romantisch en ondeugend! :D en ik zou mijn leven in zijn handen leggen. :)

Hij heeft gewoon pech gehad en was op de verkeerde plek op de verkeerde tijd. ;)

Krijg wel vaker deze vragen hoor.. Maar ik kan zeggen dat ik een power of attorney heb van hem. Zou hem financieel finaal de afgrond in kunnen helpen terwijl hij nog vast zit. Als hij kwaad wil, geeft hij dat niet!!

Het vertrouwen is dus groot! :+:

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:53

We bellen en schrijven, ik ga er iedere 6 maanden heen en heb dan ieder weekeind bezoek mogelijkheid. Hij zit niet zwaarbewaakt en we kunnen elkaar gewoon aanraken. Bezoek is zaterdag en zondag van 8 tot 15. :) en de rest van de week ben ik op pad. Reis altijd samen met mijn moeder!

Of strafblad wel of niet tegen houd zien we dan wel.. Europa is groot! En als NL hem niet wil, gaan we op zoek naar een land die hem wel wil! :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:55

Helaas zul je overal in Europa (en daarbuiten?) tegen dat probleem aanlopen.
Een strafblad kan hem danig in de weg zitten, zeker iets om rekening mee te houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:56

heb je geen behoefte er aan om in Amerika te wonen ? :P

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:56

Zou je zelf niet naar de VS kunnen gaan, permanent? Als emigreren voor hem geen optie blijft te zijn?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:59

Boras schreef:
Helaas zul je overal in Europa (en daarbuiten?) tegen dat probleem aanlopen.
Een strafblad kan hem danig in de weg zitten, zeker iets om rekening mee te houden.

Zoals ik al zei, ik weet de wegen te bewandelen, heb al gesprekken gehad met een advocaat in zowel NL als VS en weet dat er wel mogelijkheden zijn. Hij kan alleen met een strafblad geen Nederlander worden. Hij kan hier echter wel bij mij komen wonen. ;)

Daar zit een nuance verschil in. ;)

Maar het gaat niet over mijn toekomst, het gaat over lat relaties! :D dus zal vanaf nu on topic blijven. :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:17

Mn beste vriend heeft 3,5 jaar geleden een Spaanse ontmoet.
Afgelopen augustus is hij met haar getrouwd en woont nu dus helemaal in Andalusie.
Ondanks dat hij haar helemaal niet goed kent wilde hij dolgraag weg uit Noord-Holland en heeft gewoon de stap genomen.
Dapper en niet altijd naar zijn zin, maar hij komt er wel!