mogen ze zomaar de schutting weg halen?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shaviera

mogen ze zomaar de schutting weg halen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 13:44

vorige week is mijn buurman overleden,
nu is zijn broer zijn hele woning leeg aan het halen en heeft hij de huur per 1 jan opgezegt,
maar nu belde hij van de week bij ons aan of wij de schutting wilde kopen,
maar ik begreep het niet dus zei dat ik er even over na moest denken en met mijn man overleggen,
maar we zijn er uit hij bedoeld de schutting tussen ons het de buurman,
waarop mijn man zei ja maar die kun je toch niet zomaar weg halen die zijn van de woningbouw,
nu blijkt dus dat je normaal gesproken als je de eerste huurder ben van het huis je gezamelijk met je buren een schutting koopt,
nu had de bewoonster voor ons geen intresse in een schutting ,maar onze buurman dus wel,
dus deze heeft zelf via een hovenier een schutting laten plaatsen (2004)
maar in ons huur contract staat onder het kopje buiten gezamelijke schuttingen en ij de overna lijst hebben wij ook getekend voor gezamelijke schuttingen,
maar nu wil de broer van de buurman en dus nog 550 euro voor hebben voor een stukje schutting van 4,29m
hier zijn wij het echt niet mee eens en willen en kunnen dit ook niet betalen wij hebben tenslotte getekend voor gezamelijke schuttingen,
nu hebben wij al meerdere malen contact gehad met de woning bouw en deze zeggen niets voor ons te doen,
en het is voor hun ook niet duidelijk of nu alleen de buurman de schutting gekocht heeft of ofdat de vorige bewoonster van ons huis er ook aan mee betaald heeft,
want de broer van de buurman zegt van niet maar dat moeten we dan ook maar geleven ! voor het zelfde geld heeft zij er wel gewoon aan mee betaald:s
ik weet gewoon even niet meer wat te doen ! ik zit niet te wachten op een open verbinding tussen mijn tuin en dalijk de nieuwe huurders,

Zonnetje81

Re: mogen ze zomaar de schutting weg halen?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:47

Ongeduldig?

Nou dat wordt vrees ik of schokken of geen schutting. Een nieuwe schutting neerzetten kost je meer geld en zeker veel moeite...

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:49

550 euro :oo

Gelijk weg laten halen en bij de bouwmarkt een schutting halen voor een paar 100 euro ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:49

wettelijk gezien ben je gezamelijk eigenaar, ongeacht wie er heeft betaald.
maar in de praktijk kun je hier niets aan doen...
tenzij je meer geld wilt uitgeven aan een rechtszaak.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:52

Wettelijk gezien ben je gezamelijk eigenaar? Dus als 1 buur besluit een schutting neer te zetten, zijn de buren (die niet meebetalen) automatisch medeeigenaar???

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:55

Staat de schutting op de grens? Of aan de kant van de buren?

(paar honderd euro heb je wel een andere kwaliteit als wat er nu staat en 550 euro is toch ook een paar honderd?)

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:57

Als de schutting op de erfgrens staat is de schutting van beide, maar als de schutting op 1 cm grond van de buurman staat dan is de schutting van de buurman en heeft hij het recht om hem weg te halen, tenslotte heeft hij hem ook betaald. LET wel het is dus anders als hij hem op de erfgrens gezet heeft want dan is het een gezamelijke schutting en maakt het niet zoveel uit wie hem betaald heeft.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:59

Ja dat klopt GamblersCup raar maar waar .
Zodra je een schutting neerzet op de erfafscheiding dan is de schutting automatisch van beide buren ook al heft een van de twee er niet aan mee betaald .
Wil je dit niet als betalende partij dan moet je minstens 20 cm op je eigen grond blijven , dus de schutting 20cm van de erfafscheiding neerzetten dan hebben ze er geen recht meer op en mogen ze er nog geen spijker in slaan .

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:59

juridisch gezien ben je gezamelijk eigenaar, mits OP de erf grens staat, ongeacht wie het betaald of geplaatst heeft.. staat ie duidelijk in de tuin van de buren (of jezelf), geld dat niet.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:00

minka schreef:

Gelijk weg laten halen en bij de bouwmarkt een schutting halen voor een paar 100 euro ;)

Heb je enig idee wat een schutting nieuw kost ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:02

minka schreef:

nou idd, zeker als het maar 4,29m is :j

en gewoon wachten op nieuwe huurders, kan je gezamelijk een schutting kopen :j en heb je tot die tijd een dubbele tuin :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:05

Een schutting van 4,50 m hoeft echt geen 550 euro te kosten. Dat heb ik betaald voor een schutting van 7 meter en nog bankirai ook.
Als je gewoon een normale schutting bij de Karwei haalt ben je hooguit 250 euro kwijt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:09

En volgens mij kan het voor nog minder dan 250..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:10

Weg laten halen, en samen met de nieuwe buren een nieuwe neerzetten. Lijkt me goedkoper.
En wie weet, als je zegt "weghalen", dat ze m toch goedkoop anbieden uiteindelijk. Misschien hebben ze eigenlijk niets aan 4 meter schutting.

Splinter

ja joh een schuttingdeel van 1.80m bij 1.80m heb je al voor 29,95, 3 stuks halen, 2 palen erbij en klaar

Prrrr

NM -> LZP

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:11

de schutting staat op de zelfde plek al tussen ons en de buren aan de andere kant dus gewoon op de erf grens,

en het gaat mij er niet zo zeer om dat hij er geld voor wil hebben dat moet hij weten maar niet van ons!
wij zijn hier komen wonen en toen stond deze schutting er al 4 jaar,
en nu de buurman overleden is moet er in eens geld over de balk komen,
ja prima maar dan van de woning bouw ! wij hebben getekend voor gezamelijke schuttingen en ook de overname daarvan,
ik heb hier het papier liggen wat luid,

overname goederen door nieuwe huurder : beneden verdieping laminaat en kookplaat,
bovenverdieping vloerbedekking douche kabine(die de ouwe huurder zelf geplaatst heeft) en 2 plafont lampen, buiten gezamelijke schuttingen,
wij hebben hier toen ook aan de ouwe huurder voor betaald!

shaviera

Re: mogen ze zomaar de schutting weg halen?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:12

ik lees veel berichten waar in staat zelf kopen!
maar wij hebben een huur contract getekend waar in staat dat er dus gewoon schuttingen aanwezig zijn dan is het toch niet aan mij om nieuwe te kopen?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:13

Inderdaad dan maar weg laten halen..

Maar kan ook zijn dat degene vd overledene probeert of hij geld van jullie los kan krijgen en mochten jullie nee zeggen dat er ook een kans is dat hij hem laat staan ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:15

Ah zo... dan heb ik geen idee... weet niet of woningbouw dan wat moet doen of niet, of dat je de buurman z'n broer dat kunt laten zien en dat ie het moet laten staan...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:16

ja maar dan is het toch WEL een zaak van de woningbouw? Ze maken zich er dan wel makkelijk vanaf door te zeggen dat ze niks kunnen doen.

als jij een huurcontract hebt waarin staat dat je een schutting hebt en de buurman haalt hem weg, zal de woningbouw toch een nieuwe moeten neerzetten?

Heb je rechtsbijstand? anders kan je deze eens bellen voor advies :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:18

dan moet je dus bij de opsteller van het huurcontract zijn en melden dat de buren de schutting mee willen nemen.
Paar palen en wat draad spannen, klimop kopen en dan heb je binnen een jaar weer een groene schutting.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:21

ja wij hebben wel een rechtsbijstandsverzekening,
maar dat was mijn gedachte dus ook,
wij hebben er voor getekend en hebben er dus ook recht op,

wij hebben toen we hier kwamen wonen ook een ander aanrechtblad in de keuken geplaats maar de oude hebben wij ook nog steeds deze is van de woning bouw en als wij hier weg gaan en de nieuwe huurders willen het originele aanrechtblad dan moeten wij deze ook gewoon terug plaatsen,

de woning bouw trekt zijn handen er van af omdat de aankoop van een schutting buiten de woningbouw om gaat,
echter vind ik dan dat deze het ook niet op had moeten nemen in het huur contract.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 14:22

cissy schreef:
dan moet je dus bij de opsteller van het huurcontract zijn en melden dat de buren de schutting mee willen nemen.
Paar palen en wat draad spannen, klimop kopen en dan heb je binnen een jaar weer een groene schutting.

ik snap je berichtje niet wij wonen hier al bijna 4 jaar.
dus toen leefde de buurman ook gewoon nog!
en stonden de schuttingen er ook al,
ik had toch toen der tijd niet kunnen weten dat nu de schutting weg gehaald zou worden????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:24

De beste man zeggen dat de schutting ook van jullie is.. papier laten zien.. lijkt me dat hij weinig kan doen ertegen... En even rechtsbijstand inschakelen.. Vind wel dat de woningbouw erg makkelijk hierin is..