Zorgtoeslag ontvangen van m´n ex..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Zorgtoeslag ontvangen van m´n ex..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 00:33

Hallo!

Ik heb samengewoond en mijn ex heeft destijds zorgtoeslag aangevraagd en dat laten storten op mijn rekening nummer.. Toen we uit elkaar gingen heeft hij het nooit aangepast.

Heb hem daar meerdere malen op aangesproken en hij heeft er nooit iets mee gedaan.. Nu spreek ik hem niet meer..

Maar ook de Belastingsdienst kan niks voor mij doen zeggen ze, ik heb al meerdere malen gebeld maar volgens de belastingsdienst moet HIJ zijn rekening nummer aanpassen.. Echter bnen ik erg bang voor de eventuele gevolgen..

Ik weet niet goed meer wat ik nu nog kan doen.. Iemand tips of advies?

Thankz

zonnebloem18

Re: Zorgtoeslag ontvangen van m´n ex..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:34

Ik zou even contact opzoeken met het juridisch loket.
Ergens denk ik dat hij die toestemming heeft gegeven en zolang hij het niet verandert het zijn verantwoordelijkheid is.
Ik zou het voor de zekerheid wel apart zetten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:37

Ik zou schriftelijk aan de Belastingdienst melden, dat de zorgtoeslag niet meer op jouw bankrekening gestort moet worden. Als jouw ex-vriend namelijk geen of minder recht heeft (volgend jaar) op zorgtoeslag, moet jij het straks terug betalen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:37

NM -> LZP

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:38

ik kon gewoon een wijzigingsformulier aanvragen via mijn DIGID en daar mijn eigen gegevens op veranderen. dan werden die van mijn ex ook aangepast.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:40

Als je bang bent voor de eventuele gevolgen, zorg dan dat je 'zijn' bedragen op een spaarrekening hebt staan. Als hij er dan moeilijk over doet, kun je het per ommegaande aan hem doorstorten.

Hij zal zelf aan moeten geven op welk ander nummer hij de toeslag wil ontvangen.

Ander alternatief, maar levert veel meer gezeik op: de betaling terugstorten aan de Bdienst en erbij melden dat je de betaling weigert, onder opgaaf van reden. Snappen ze niet, zeker niet in een keer. Maar de aanhouder wint, en uiteindelijk levert dat ook op dat je geen betalingen aan zijn adres meer op jouw rekening doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:33

Ik zou ook zeggen, zet het op een spaarrekening, trek jij lekker (eenbeetje) rente en als het moet kan je het zo terugbetalen :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:46

... jaja, en als het fout loopt, sta jij te boek als fraudeur.
Even een nette brief aan de belastingdienst sturen waarin je vastlegt dat het bedrag niet voor jou bestemd is, en het geld terugstorten. Dan heb je in ieer geval bewijs van je goede bedoelingen want een telefoontje naar de belastingdienst wordt niet geregistreerd en het feit dat je je ex erop aangesproken hebt is ook niet te bewijzen.
Wees verstandig en neem actie - als je, ondanks je goede bedoelingen, eenmaal in het zwartboek van de BD zit, krijg je alleen maar problemen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:08

Ik heb het ook gehad. Ik heb de belastingdienst gemeld dat ik niet weet waar hij verbleef en dat ik het geld echt niet wil hebben!! TEvens was het een veel te hoog bedrag wat hij kreeg. Ze hebben het WEL stop gezet uiteindlijk.
Wel vermelden ze er bij dat het ZIJN verantwoordelijkheid is waar het geld op overgemaakt wordt. Maar ja.. Dat er geen problemen van zouden komen..? Nee dat geloof ik niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:44

Jannepauli schreef:
... jaja, en als het fout loopt, sta jij te boek als fraudeur.
Even een nette brief aan de belastingdienst sturen waarin je vastlegt dat het bedrag niet voor jou bestemd is, en het geld terugstorten. Dan heb je in ieer geval bewijs van je goede bedoelingen want een telefoontje naar de belastingdienst wordt niet geregistreerd en het feit dat je je ex erop aangesproken hebt is ook niet te bewijzen.
Wees verstandig en neem actie - als je, ondanks je goede bedoelingen, eenmaal in het zwartboek van de BD zit, krijg je alleen maar problemen.

Dat zou alleen het geval zijn als ze het niet kan/wil terugbetalen..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:53

Zeker niet. Ze ontvangt geld en houdt dat in haar bezit. Dat is voor een belasting inspecteur al genoeg om haar met een scheef oog te bekijken. Gewoon een briefje schrijven en het geld terugstorten op de rekening van de BD.