Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonWL

Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 12:44

Hoi,

Het is de nacht van vrijdag op zaterdag gebeurt maar nog steeds blijft het in me hoofd spoken. Ik en 4 vrienden hebben een auto ongeluk gehad die heel makkelijk fataal had kunnen worden. 3 hebben het al aardig verwerkt en kunnen er al weer grapjes over maken. Bij mij blijven de beelden maar in me hoofd zitten en ik slaap nouwelijks. Amubulance personeel en poltitie agenten hebben allemaal wel 1 of meerdere keren gezecht dat we zoveel geluk hebben gehad. Er gebeuren vaker ongelukken op dat punt en loopt vaak fataal af.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... ijding-a20

Ik wou het tog even van me af schrijven en besef elke dag weer een beetje meer dat ik zoveel geluk heb gehad. Erg jammer vind ik wel dat veel media nu melden dat we 200km/pu reden terwijl ik zeker weet dat dat niet zo was. Ik woon in een dorp waar iedereen elkaar kent dus verhalen e.d. komen erg snel.

Marlis

Re: Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:47

Aan de foto's te zien hebben jullie echt onwijs geluk gehad.
Heel vervelend dat dit ongeluk is gebeurd, gelukkig niemand zwaar gewond of overleden.
Succes met het verwerken hiervan.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:48

jullie hebben inderdaad veel geluk gehad!!
Maar wat wel waar is, is dat je niet zomaar de macht over het stuur verliest. Daar moet een reden voor zijn.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:49

Waardoor komt het ongeluk door jou dan?

Ziet er echt bizar uit!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:50

Jeetje, dat was vast heel erg schrikken!
Gelukkig zijn jullie er allemaal goed vanaf gekomen. En dit soort verhalen worden altijd opgeblazen door iedereen. Niks van aantrekken hoor!
Heel veel sterkte, en succes met het verwerken. :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:51

Heftig ongeluk :\

Als je merkt dat je zit met de verwerking dan kun je ook contact opnemen met slachtofferhulp :-) Zij kunnen je informatie geven over verwerking (oa dat iedereen er anders mee om gaat en dat het heel normaal is dat je nog enige tijd last er van hebt).

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:52

Jullie hebben wrs erg veel geluk gehad dat jullie in een relatief veilige grote auto zaten. Nadeel is dan dat je er ongemerkt flink de sokken in kunt hebben. 200 km is wellicht overdreven, maar er zal gerust veel te hard gereden zijn, waardoor de bestuurder de macht over het stuur verloor.

Wees blij dat het zo goed is afgelopen. Het heeft weinig zin om getraumatiseerd te raken van alle bijna ongelukken die je mee maakt in je leven. Probeer het een plekje te geven, dat doen de anderen door er grapjes over te maken. Zoek voor jezelf de manier waarop jij dat kunt (idd mss wel door het van je af te schrijven).

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:53

Slachtofferhulp inschakelen een idee?
(http://www.slachtofferhulp.nl ) Iedereen verwerkt een ongeluk op zijn eigen manier. Misschien heb jij er iets meer hulp bij nodig, helemaal omdat je vind dat er onwaarheden gezegd worden. Dat kan je niet tegenhouden, maar men kan je wel vertellen hoe je daar mee om kunt gaan.
Sterkte.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:53

Pff ziet er uit als een enorm harde klap. Ik denk inderdaad dat jullie veel geluk hebben gehad! Sterkte met het verwerken :(:)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:54

Jeetje wat een geluk hebben jullie gehad, net het filmpje gezien. Jullie komen goed weg zoals julie bij die ambulance staan.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:56

Gelukkig maar dat het goed afgelopen is! Sterkte met het verwerken ervan.
Er moet wel te hard gereden zijn, dat kan niet anders, 200 zal wel overdreven zijn maar dit is niet met 100 km per uur gebeurd denk ik...maar dat zal het onderzoek wel uitwijzen.
Laatst bijgewerkt door Vala op 21-11-11 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:56

Zo, die auto heeft een flinke smakkerd gemaakt. :oo
De wielen liggen er af, wil niet heel banketstaaf zijn maar de max. toegestane snelheid lijkt me toch wel overtreden te zijn geweest... zou ik de chauffeur maar eens vriendelijk voor bedanken :\

Misschien helpt het als je er met iemand over kan praten?

Gelukkig hebben jullie er niks aan overgehouden en is dit gelijk een wijze les geweest.

Veel sterkte met het verwerken, kan me voorstellen dat je heel erg bent geschrokken, zeker na het zien van de foto's/video

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:00

Te hard hebben we gereden dat is 1 ding wat zeker is en ik zeker niet ga ontkennen. Onder de snelweg loopt aan tunnel en in het wegdek van de snelweg zit een heuveltje. Denk dat door de snelheid toen we over het heuveltje gingen hij de macht over het stuur is verloren.

Bedankt voor de reacties allemaal!

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:03

Sterkte!
Jullie hebben veel geluk gehad!
Verhalen komen altijd, het is en blijft de media :(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:05

Heftig zeg..
Als je er erg veel last van blijft houden zou je ook EMDR therapie kunnen overwegen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:06

Bedank je beschermengel dat hij zo goed op je heeft gepast, en als je er last van hebt en blijft houden, zoek hulp!

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:06

Erg jammer de media maar je doet er helaas niks aan.
Heel erg bedankt voor alles tips en adviezen :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:07

Ik zou er zelf niet graag naast zitten, was ook glad zeker?

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:09

Jeetje..jullie zijn idd goed weggekomen..auto is niet veel meer van over..mercedes is toch best een stevige auto volgens mij..ongeluk zit in een kleine hoekje..sterkte met verwerken..praat er over met iemand..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:09

Je hebt duidelijk een engeltje op je schouder!
:(:) sterkte!

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:13

Jeetje dat is een klap geweest!
Wat heb jij een geluk gehad!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:14

sterkte ermee, dat is toch andere koek dan een krasje

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:17

Wat een mazzel zeg!! En wat een onverantwoordelijkheid om met zoveel mensen in de auto te hard te rijden. Mensen vergissen zich zo snel, je voelt je veilig in zo'n warme auto, 120 haalt ie makkelijk dus dan kan 140 of 160 ook wel... Een schokbreker die wat slap is of een remkabel die wat slecht is geworden en je ligt zomaar achterstevoren op de snelweg.

Gelukkig zijn jullie allemaal niet zwaargewond en kunnen jullie er gelukkig over napraten! Heel veel sterkte!

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:18

Erg glad was het niet maar er zal wel gladder zijn geweest door mist en tempratuur van het vriespunt.
De bestuurder heeft er zeker wel van geleerd en heeft ook een schuldgevoel naar ons toe.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:19

Een auto die vol zit kan heel anders reageren als dat je als enige in de auto zit. Jullie mogen blij zijn met de constructie van een degelijke auto zoals een Mercedes. En ik ben heel blij voor jullie dat jullie niet bij de statistieken horen van dodelijke ongevallen in het weekend onder de jongere bevolking....