Dient het leven dan alleen om gekwetst te worden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Dient het leven dan alleen om gekwetst te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:13

Ik weet niet of het goed idee is om gevoelens online neer te zetten, of dat dat überhaupt veel zin heeft, maar ik weet met mezelf geen blijf.

Mijn vriend, mijn rots in de branding, mijn alles heeft me gisterenavond zonder boe of ba verlaten. We waren 2 jaar samen, en het zal ongetwijfeld heel
ongeloofwaardig klinken, maar tot op het laatste moment was hij een schat voor mij. Hij knuffelde, kuste, hielp me met alles, we waren altijd samen en hadden het heel goed.

Maar langs de andere kant had je ook zijn ex, en zijn 2 dochtertjes. Ik heb al die tijd om de week fulltime voor hen gezorgd, hen een pony gekocht, met hun meegeleefd alsof ze mijn eigen waren. Het klikte ook echt goed, ze zochten aandacht en warmte, kwamen bij me liggen... vroegen in die week niet 1 keer om hun mama, die ik trouwens altijd opgehemeld heb, mijn persoonlijke problemen met haar doen er immers niet toe.
Hij miste zijn kinderen wel in de week dat ze er niet waren, zegt hij, want aan zijn gedrag kon je dat niet merken. De tijden samen waren zo leuk dat de week omvloog, waardoor de kinderen heel snel terug waren. Ook op de dag dat ze naar huis gingen, was er aan hem niets te merken van verdriet of wat dan ook.

Het materiële speelde hem wel parten. We woonden samen in een oude hoeve, alleen van mij. Zijn hypermoderne sjieke huis werd bewoond door zijn ex, en de tijd kwam eraan dat de verdeling diende te gebeuren. En daar hing een serieus financieel plaatje aan. De gemakkelijkste weg voor hen beiden was terug samen wonen, materieel alles in orde, kinderen terug fulltime zien, en er zal ook nog wel wat gevoel gerest hebben van wat er ooit geweest is.

Met als resultaat dat hij gisteren na zijn werk gewoon vlakaf zei "ik zie het niet meer zitten hier, ik ga terug naar mijn ex". Geschreeuwd, gehuild, geweend heb ik, gek werd ik van verdriet maar hij bleef koud. Hij mist zijn gezin. Ik vroeg hem hoe het dan kon dat hij nog zo lief voor mij was, plezier maakte, lachte en knuffelde zonder ooit 1 woord van twijfel te uiten... Eerst zei hij dat zijn verstand zei bij mij te blijven, en zijn hart bij haar. Daarna was het weer dat we alle 2 voor eeuwig in zijn hart zitten, maar dat zijn band met haar sterker is.

Ze hebben het al zo vaak geprobeerd in het verleden, maar ze komen er nooit uit. In het begin is hij nog eens teruggekeerd, hij moest owv zijn geweten weten dat hij er echt alles aan gedaan had zijn huwelijk te doen slagen... zonder resultaat. Na 5 dagen stond hij hier terug. Nu had hij defenitief gekozen, met haar zou het niet meer lukken ook al probeerde hij nog zo hard.
En nu laat hij mij op 1 uurtje in de steek... hij is de enige persoon die ooit zo lief, warm en goed voor mij geweest is. Maar ik zou hem willen haten omdat hij me nu zonder omkijken aan de kant gooit gelijk een stuk vuil. En er niet 1 smsje af kan van "gaat het met je". Niets, alleen een leeg huis en stilte. En ik haat hem nog meer om het feit dat hij mij niet voorbereid heeft... Hij brengt me van de hemel in de hel.

Een huis alleen en 4 paarden die we samen gekocht hebben "ik mag ze houden"... maar ik moet het ook kunnen opbrengen.

Het spijt me van het lange verhaal, maar ik voel me zo gebroken...

SETEFURII

Re: Dient het leven dan alleen om gekwetst te worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:20

Poeh, wat een situatie. Sterkte zou ik zeggen. :(:)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:21

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:21

Ook ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Gelukkig is het jouw huis e. hoe je je daar geen zorgen over te maken,

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:23

Jeetje, wat een eikel! Wat moet jij je rot voelen :(
Er zal niets zijn wat ik kan zeggen waardoor je je beter voelt, maar oprecht sterkte en wijsheid toegewenst!
Dit is precies de reden waarom ik geen relatie heb, ben veel te bang in de steek gelaten te worden.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:26

Jeetje, dat komt echt als donderslag bij heldere hemel......Je dacht dat hij definitief voor jou gekozen had, dus op die basis hebben jullie deze woonsituatie opgebouwd. Ik denk persoonlijk dat hij niet MET en niet ZONDER zijn ex kan en dat dit verhaal oneindig lang door kan gaan. Het financiele zal dan inderdaad ook meespelen.
Ik begrijp dat hij met zijn ex co-ouderschap had/heeft en hij dus geen alimentatie betaald voor de kinderen? Betaald hij partneralimentatie?

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:28

Jeetje wat een vreselijke vent :x
Vind het echt een nare streek, heel veel sterkte de komende tijd :(:)

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:30

Ren@te schreef:
Jeetje, dat komt echt als donderslag bij heldere hemel......Je dacht dat hij definitief voor jou gekozen had, dus op die basis hebben jullie deze woonsituatie opgebouwd. Ik denk persoonlijk dat hij niet MET en niet ZONDER zijn ex kan en dat dit verhaal oneindig lang door kan gaan. Het financiele zal dan inderdaad ook meespelen.
Ik begrijp dat hij met zijn ex co-ouderschap had/heeft en hij dus geen alimentatie betaald voor de kinderen? Betaald hij partneralimentatie?

Neen maar dat is een voorlopige maatregeling. Dit moest nu gepleit worden en zijn vraagt inderdaad behalve alimentatie voor de kinderen, partneralimentatie. Hij verdient ook veel meer dan zij... Zij heeft me ooit ook gezegd dat voor haar het materiële en hijzelf onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn... zij kan het huis alleen niet betalen, daar heeft ze hem voor nodig. En als hij terug bij haar is, hoeft ze haar kinderen niet meer te missen en hebben zij ook terug hun papa en mama fulltime.

Ik viel in het verleden altijd op de verkeerde mannen, heb er 3 langdurige relatie opzitten; De eerste had losse handen, de 2de dronk en begon een affaire met mijn stiefmama en de 3de was een ijsklomp die een meid zocht. Daarom dat ik zo gebroken ben, hij is de enige en eerste die er altijd voor me was... tot gisteravond want sindsdien heb ik geen enkel teken van leven meer gehad.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:32

Ik vind het rot voor je, maar dit is wel het risico dat je loopt als je een getrouwde man in huis neemt. Sterkte.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:35

Ik denk dat je het beeld van de prins en witte paard gaat moeten loslaten.

Hij kan niet de ideale man zijn, als hij zo labiel is dat ie na jaren nog niet weet wat ie wil. Iemand de zo speelt met jouw hart, maar bovenal met die van zijn kinderen, daar zou ik geen respect voor kunnen opbrengen.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:37

Abiola schreef:
Ik vind het rot voor je, maar dit is wel het risico dat je loopt als je een getrouwde man in huis neemt. Sterkte.

Dat is ook zo, maar een jaar geleden was hij officieel gescheiden. Het was een echte vechtscheiding, dus moest eerst het scheiden op zich rond, dan de alimentatiemaatregelingen en dan de verdeling. Wordt allemaal blijkbaar apart gepleit. Ik dacht na het gescheiden zijn, dat zijn keuze gemaakt was.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:37

BraveSpots schreef:

Hij kan niet de ideale man zijn, als hij zo labiel is dat ie na jaren nog niet weet wat ie wil. Iemand de zo speelt met jouw hart, maar bovenal met die van zijn kinderen, daar zou ik geen respect voor kunnen opbrengen.

Je hebt 100% gelijk. Kon ik mijn hart daar maar van overtuigen.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:01

BraveSpots schreef:

Inderdaad! Je moet je niet gek laten maken. Ook al staat hij volgende week weer bij je op de stoep. Je zult nooit meer het vertrouwen terug krijgen..... Zal hij nu wel of niet bij me blijven?? Als hij bij jou blijft zal hij maandelijks toch een flink bedrag moeten ophoesten, dus dat zal er deels ook wel mee te maken hebben.

Ik denk dat je vanaf dit moment vooruit moet kijken en je toekomst zeker moet stellen. Je zal toch het liefst in je huidige woning willen blijven, neem ik aan. Hoe deed je dit dan voordat je hem leerde kennen?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 13:07

Ik heb een goed betaalde job, de lening van het huis kan ik wel alleen betalen. Maar het is en blijft oud, dus er gaat regelmatig iets stuk. Alles hier doet me nu aan hem denken, waar hij zat, hoe hij lachte...

Toen had ik ook geen 4 paarden, nu wel... en realistisch gezien kan je zeker zeggen "dan moet je verkopen" maar het zijn mijn alles... durf daar zelfs nog niet eens over na te denken.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:16

Gatver, wat een ongelooflijk gemene streek. En de kinderen? Die hebben toch 2 jaar intensief contact met jou gehad, hou je daar contact mee? Moeilijk allemaal hoor. Nu is het vooral nog een grote schok allemaal maar probeer zo snel mogelijk praktisch te worden in de zin van je financiën op een rijtje zetten en kijken of je het zelf kan redden met een huis en 4 paarden of dat je toch geld tekort komt en andere opties moet bedenken. Geld stress is wel het laatste wat je nu erbij kan gebruiken. Sterkte!

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:27

Tja, hoe moeilijk het allemaal is. Keuzes zullen er dan toch gemaakt moeten worden. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe (ook voor je kinderen). Probeer wel realistisch te blijven en nogmaals als hij weer contact zoekt; laat je niet verleiden......

Sterkte! :(:)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:32

JoCo schreef:
Ik heb een goed betaalde job, de lening van het huis kan ik wel alleen betalen. Maar het is en blijft oud, dus er gaat regelmatig iets stuk. Alles hier doet me nu aan hem denken, waar hij zat, hoe hij lachte...

Toen had ik ook geen 4 paarden, nu wel... en realistisch gezien kan je zeker zeggen "dan moet je verkopen" maar het zijn mijn alles... durf daar zelfs nog niet eens over na te denken.

JoCo, allereerst wil ik je sterkte wensen met deze rotsituatie! Veel Bokkers hebben hun mening al gegeven, en ook ik geloof er niet in dat deze man nog zal veranderen. Hij is nu eenmaal zo en zal misschien blijven twijfelen.
Dat is niet wat jij wilt en je wordt er stikongelukkig van. Want hoe kun je zo iemand ooit nog vertrouwen?
Niet. En dat moet je ook niet willen, ook al is het moeilijk om het nu te accepteren.
Je paarden verkopen is misschien niet nodig? Kun je niet iemand b.v. laten paardrijden en dan kosten delen? Of die persoon neemt deels de kosten op zich?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 13:47

Wat een drama zeg. Ook ik wil je ten eerste heel erg veel sterkte wensen in deze nu zo moeilijke dagen!!!
Maar beloof hierbij ook alstjeblieft een ding, en dat is NEEM HEM NOOIT MEER TERUG!!!!!!!! Je bent zoveel meer dan een of andere sloof waar hij maar weer naar terug kan komen als het tóch weer niet gaat met z'n ex!!! Als hij écht van je had gehouden, had hij je dit nooit geflikt!!! En is het inderdaad misschien een idee om bijvoorbeeld lessen/buitenritten met je paarden te geven om wat in de kosten te doen of een bijrijder te zoeken om zo je paardjes te kunnen houden, maar wel de kosten te kunnen delen!?
En je moet maar zo zien, het is ook niet voor altijd!!! Je zult toch wel een keer iemand gaan vinden die jou echt waard is!?!?

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 15:53

Dank jullie allemaal voor de steunende woorden. Ik kan alleen maar voortdurend heel hard wenen. Ik verlies niet alleen hem, maar ook de kinderen. Ze waren niet van mij, en zijn nog maar 7 en 8, zal ze wellicht nooit meer mogen zien.
Ik kan alleen maar denken met mijn hart momenteel, ik wil niets liever dan dat de deurbel gaat en dat hij daar terug staat en ik hem kan vasthouden, het doet zo'n pijn...

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 19:11

In iemand vinden geloof ik niet meer

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:25

Je bent toch nog geen 90????
Kop op hé! Met zo'n instelling sta je ook nooit open om een wereld partner te vinden!! Probeer eerst eens het vertrouwen in jezelf terug te vinden!! Geloof me, dat straal je dan ook uit!! En neem eerst de tijd voor jezelf! Je hebt het geluk dat je het financieel kunt bolwerken om in je huis te blijven en jezelf te onderhouden.
Als je het echt niet meer ziet zitten in je hoofd, zou je de rescue remedie druppels van bach eens kunnen proberen! Wordt je echt een stuk rustiger van in je hoofd!
Heb je niet een leuke vriendin/zus/moeder waar je eens lekker een paar daagjes mee tussen uit kunt??
Richt je huis (gedeeltelijk) opnieuw in, helemaal je eigen idee/smaak! Op bijvoorbeeld marktplaats vind je de leukste meubels voor niet teveel geld!
En lucht lekker hier je hart (mag ook via pb als je daar behoefte aan zou hebben!?!)!
Het komt echt allemaal weer goed, al voelt het nu totaal niet zo! :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:04

Ik ga met bovenstaande reactie mee. hoewel ik snap dat het makkelijker gezegd dan gedaan is.
Wil je ook nog heel veel sterkte wensen :(:)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:29

MW -> LZP

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 09:59

Ik vind het heel erg voor je, en wens je ook veel sterkte.
Het doet zoveel pijn. Ik ken het gevoel. Maar het is zoals bravespots zegt.
Met zo een labiel iemand op die leeftijd samen zijn is gwn moeilijk.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 10:43

Sterkte meis! :(:)
Dit soort dingen vallen nooit mee. ;(