Ik heb niets tegen jagen als het zinvol is, zoals teveel konijnen of andere dieren die het evenwicht in de natuur verstoren.
MAAR wat ik vandaag heb meegemaakt sloeg echt alles. Deze voormiddag was ik bezig met de paarden (hooi geven, rijden,...) en ik hoorde schoten in het bos dat een stukje verder van ons huis ligt. Dat vond ik vrij raar, want ik dacht dat jagers enkel s'ochtends vroeg gingen jagen. Een tijdje later zag ik opeens dat ze in de wei naast die van ons liepen. Ze schoten in de wei naast de wei van mijn pony's! Natuurlijk zijn mijn pony's zo'n miepen dat ze wat suffig staan te kijken
, maar dan nog! En wat toen gebeurde sloeg echt alles! Ze gingen aan de omheining van mijn wei staan en stuurden hun hond mijn wei in om naar wild te zoeken! Toen ze zagen dat ik naar hun toekwam om er iets van te zeggen, riepen ze hun hond terug en liepen snel door. Dit kan toch niet zomaar? Wat als ze verkeerd schieten en er land hagel in een van mijn pony's?! En het lef hebben om dan nog naar wild op mijn land te zoeken? Die konijnen zijn dan toch van mij of zie ik dat nu verkeerd?
Ben ik nu een zeur?

.