Werk en inschrijven uwv?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Werk en inschrijven uwv?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:29

Hallo iedereen,

Ik was even benieuwd, is het mogelijk om je in te schrijven bij een uwv werkbedrijf als je gewoon een vaste baan hebt?
Wie o wie kan mij dit vertellen?
Alvast bedankt!!

Mars

Re: Werk en inschrijven uwv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:03

[MW] >> [STW]

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:08

Nee volgens mij niet, de site zegt dit:

U kunt zich als werkzoekende inschrijven bij het WERKbedrijf zodra u weet dat u ontslag krijgt. Dit kan al vanaf vier maanden voordat uw ontslag ingaat. Schrijf u in ieder geval uiterlijk de tweede werkdag na de laatste dag van uw dienstverband in. U kunt dan samen met het WERKbedrijf direct op zoek naar ander werk.

Je kan wel je cv plaatsen op hun site.

imd

Re: Werk en inschrijven uwv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:14

Ik heb helaas geen antwoord op TS' vraag, maar waarom zou iemand dat eigenlijk willen? Weet niet precies hoe het werkt, maar dat is toch altijd voor mensen die ontslagen zijn en zonder werk zitten, om die weer aan het werk te krijgen? Waarom zou je dan als je een baan hebt je daar willen inschrijven?

(niet aanvallend bedoeld, ik ben gewoon nieuwsgierig :+ )

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 14:44

Het is helaas zo dat mijn vriend erbij staat ingeschreven terwijl hij claimt nog gewoon te werken. Hij wilt een andere baan, maar ik ben er niet eens zeker van dat hij wel werk heeft! Ik wil hem natuurlijk wel vertrouwen, maar helaas heeft hij een flink verleden van liegen tegen hem staan. Ik ben dit dus aan het uitzoeken om mezelf gerust te stellen dat hij nog wel werk heeft.