Keurmerk webshop, kijk jij er naar ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Let jij op een keurmerk ?

Ik koop alleen bij webshops met een keurmerk
3 (10%)
Ik koop alleen bij webshops met het thuiswinkel waarborg
12 (40%)
Ik kijk niet of een webshop een keurmerk heeft
15 (50%)

Totaal aantal stemmen: 30

Peerke_

Keurmerk webshop, kijk jij er naar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:19

Tegenwoordig koopt bijna iedereen wel online, Er zijn immers duizenden webwinkels in ons land.
Ik ben erg benieuwd hoe Nederland beslist of een webshop te vertrouwen is.

Kijk jij of een webshop is gecontroleerd door een keurmerk ? en ook nog naar welk keurmerk.
Zo is bijvoorbeeld de thuiswinkel waarborg, het enige officieel erkende keurmerk.

Kijk jij of de webshop een https verbinding heeft, om zo jou gegevens beter te beschermen ?
Of koop je zomaar bij elk professioneel uitziende webshop ?

Brand los :D

Polivy

Re: Keurmerk webshop, kijk jij er naar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:26

Ik kijk niet naar een keurmerk? Zou niet eens weten hoe het er uit ziet. Weet bij toeval dat het bestaat maar heb er niet meer aan gedacht tot dit topic...

Een https verbinding kijk ik ook niet specifiek naar. Ik spit wel altijd een beetje de site door en lees de voorwaarden. Dan krijg ik al snel een indruk van de betrouwbaarheid van een webshop.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:26

Ik neem me altijd voor om ernaar te kijken, en ik vergeet het altijd. Wat ik wel altijd doe is ff online ervaringen checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:28

Nee, ik google ff 'winkel van pietje reviews/ervaringen' ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:30

Ik check altijd de thuiswinkelcertificaten en de algemene voorwaarden.
Maargoed, ik bouw webwinkels voor mn werk dus weet inmiddels wel waar ik op moet letten ;-)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:36

NM > LZP

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:38

[***] schreef:
Ik check altijd de thuiswinkelcertificaten en de algemene voorwaarden.
Maargoed, ik bouw webwinkels voor mn werk dus weet inmiddels wel waar ik op moet letten ;-)

Zijn er nou nogmeer dingen buiten het certificaat en ervaringen van anderen waar je op kan/moet letten?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:45

Anthea schreef:
Nee, ik google ff 'winkel van pietje reviews/ervaringen' ofzo.

Dat doen wij ook altijd. Dat zegt meestal meer dan een keurmerk

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:47

Peerke_ schreef:
Tegenwoordig koopt bijna iedereen wel online, Er zijn immers duizenden webwinkels in ons land.
Ik ben erg benieuwd hoe Nederland beslist of een webshop te vertrouwen is.

Hoe kom je erbij dat thuiswinkelwaarborg het enige officiële keurmerk is? Wie heeft dat bepaald?

Thuiswinkelwaarborg timmert enorm aan de weg en wordt gedragen door tv programma Radar, of ze betalen ervoor om regelmatig een item te hebben.
Wij hebben ook gekeken om het thuiswinkelwaarborg te krijgen, niet zo moeilijk maar het kost je minimaal € 2000 per jaar.

Er zijn meer goede keurmerken die minder kostbaar zijn maar net zo betrouwbaar.
Wij zijn aangesloten bij webshopkeurmerk, kost een stuk minder en er zitten een paar goede juristen achter die fatsoenlijke algemene voorwaarden opgesteld hebben, die voor alle aangesloten webshops van toepassing zijn.
Ze hebben een nette klachten afhandeling.

Lees dit artikel maar eens: http://www.comparegroup.eu/index.php/me ... belangrijk

Om op je vraag terug te komen, meestal kijk ik wel naar een keurmerk maar als het om een gering bedrag gaat en ze hebben iets wat ik ergens anders niet kan kopen dan neem ik het risico.
Meestal stuur ik dan eerst een mailtje of het artikel wat ik wil op voorraad is, krijg ik snel een nette reactie dan ben ik eerder geneigd te kopen dan wanneer ik geen of een vaag antwoord krijg.

Als een aanbieding te mooi lijkt om waar te zijn, ver onder de normale prijs bijvoorbeeld, dan moet je op je hoede zijn.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 01:03

Bron : http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx?id=2941
Citaat:
Het Thuiswinkel Waarborg wordt als enige keurmerk ondersteund door de Consumentenbond.

Keurmerk is inderdaad behoorlijk aan de prijs :j
Maar die minimaal 2000 euro waar jij het over hebt, zou ik graag betalen, als ik die omzet draai :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:42

Ik kijk meer naar reviews van de webshop. Al moet ik zeggen dat als ze een thuiswinkel waarborg keurmerk hebben dat ik wel eerder geneigd ben om de webshop als betrouwbaar aan te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:29

Ik kijk naar een paar punten

- Keurmerken, en toch bij voorkeur het thuiswinkelkeurmerk
- Ik zoek recensies van klanten
- Ik kijk waar het retouradres ligt (pixmania bijvoorbeeld, zit in Parijs en je dokt zelf je verzendkosten voor retour.. )
- Ik kijk naar de betaalmogelijkheden
- Ik kijk naar een veilige verbinding (https of een slotje linksonder in de browser)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:31

ik zoek altijd even op 'ervaringen *winkel*' op google. Dan kom je er gauw genoeg achter hoe het zit. Heb wel eens bij een zaak met keurmerk besteld en liep allemaal niet zo netjes, dus enkel kijken naar toko's met keurmerk doe ik al niet meer. Ervaringen van andere klanten geven uiteindelijk voor mij het beste beeld :j

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:20

en het leuke is, er waren heel veel onveilige sites bij dat thuiswinkel keurmerk. Heeft een IT-er student op "ingebroken" om te kijken of die sites veilig waren, hij heeft geen gegevens gestolen alleen aangetoond dat de websites absoluut niet veilig waren... dus dat keurmerk zegt lang niet alles!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:40

Peerke_ schreef:
Bron : http://www.thuiswinkel.org/cms/showpage.aspx?id=2941
Citaat:
Het Thuiswinkel Waarborg wordt als enige keurmerk ondersteund door de Consumentenbond.

Keurmerk is inderdaad behoorlijk aan de prijs :j
Maar die minimaal 2000 euro waar jij het over hebt, zou ik graag betalen, als ik die omzet draai :P

Tja, die € 2000 kan je maar één keer investeren, ik denk dat er betere manieren zijn om je omzet te verhogen met dat geld dan een veel te duur keurmerk.

Overigens dat de consumentenbond dat keurmerk ondersteund wil niet zeggen dat de andere keurmerken niet goed of niet officieel zijn. :)

Wat trouwens ook wel wat zegt is de mogelijkheid om met Ideal te betalen, toen wij daar mee wilden beginnen zijn we door de bank binnenstebuiten gekeerd of we onze zaakjes wel goed voor elkaar hebben.

Verder
- wordt het fysieke adres op de site vermeld en is dat te bezoeken
- is het bedrijf op vaste tijden bereikbaar
- reviews
- wordt er snel op email gereageerd
- zijn de producten op voorraad? let hierbij op dat sommige webshops op voorraad aangeven als het product bij de groothandel op voorraad is. Ik vind voorraad alleen van toepassing als een product de zelfde dag nog verzonden kan worden, het ligt dan dus echt op de plank bij de webshop.

Grote aankopen betalen met je creditcard of Paypal geeft je de zekerheid dat je je geld terug kan halen als er niet geleverd wordt. Sommige webshops rekenen daar extra kosten voor, zo flauw ;(

Ben ook best trots op het review cijfer dat wij krijgen, nieuwsgierig? Klik maar op de link in mijn onderschrift :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:12

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:20

eerlijk gezegd heb ik nog nooit van een keurmerk gehoord voor webshops,
als ik de webwinkel niet ken dan kijk ik naar reviews en als die voornamelijk goed zijn dan bestel ik gewoon :)