Is dit zielig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PolleMaster

Is dit zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 14:08

Beetje overdreven titel misschien, maar ik vraag me af wat jullie hiervan vinden.

http://www.youtube.com/watch?v=V59MtE6qB-c&feature=related

Het lijkt mij niet zo geslaagd om een veulen al te laten springen, of ben ik nou een zeur?

ik weet niet of ik dit hier goed heb geplaatst, anders graag verplaatsen!

pingvinii

Re: Is dit zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:08

vind het wel een beetje te hoog, maar heb er verder ook geen verstand van :D

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:10

Mijn reactie was oHHH mijn god, je moet maar de volgende koper zijn en dan maar gek vinden dat die wat heeft, of hoe kan dat dan is toch alleen maar bij mam in de wei geweest, nee je bent geen zeur.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:11

Ach dit is waarschijnlijk eenmalig, om de aanleg van het veulen voor het springen te bepalen :)
Wellicht is het veulen springgefokt en te koop, eventuele kopers willen graag de springaanleg van een veulen weten.
Laatst bijgewerkt door KimE op 29-10-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:12

een klein sprongetje oke, maar dit is echt mega! zeker voor zon veulen! als koper zou ik na dit gezien te hebben het al niet meer doen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:13

Het lijkt mij niet gezond op deze leeftijd deze sprongen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:13

Gezien wat ze in de wei doen? Eenmalig is het probleem niet hoor.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:19

veulens in de wei maken soms een koprol, vliegen uit de bocht en springen/klimmen over elkaar heen, denk dat 1x een sprongetje laten doen misschien nog wel minder slecht is dan al die veulenfratsen..
dan heb ik het wel over eenmalig, om zoals Olympus als voorbeeld geeft, te kijken of het veulen aanleg heeft om te springen.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 14:20

Wow, hot item haha.

Nouja ik had zoiets van één keer, oke. En inderdaad in de wei doen ze ook debiel.
Maar toch zou ik hem niet willen hebben, volgens mij kan er al best wat kapot gaan hierdoor..
En het is inderdaad geen l.llig sprongetje :oo

Maar technisch gezien is het inderdaad minder heftig dan 'wilde veulendingen'.
Laten we maar hopen dat zoiets éénmalig is :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:24

Het is wel erg hoog idd, zie het nut daar ook niet van maar eenmalig zal dat echt geen schade doen.
Wat me wel opvalt is dat hij er erg makkelijk overheen gaat, of het is een natuurtalentje of ze hebben het al vaker gedaan.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:25

ik denk niet dat het zo erg is, zolang het inderdaad maar voor 1x is. Ja de sprong is hoog,maar die rare bokkesprongen die ze idd soms in de weide maken zijn ook niet niks hoor. Nee voor 1x vind ik het prima en ik snap ook wel dat als je een springgefokt veulen wilt kopen dat je dan toch wel even wat wilt zien. maar inderdaad zoals anneliesdj al zegt: kans dat ie vaker gesprongen heeft want hij vind het allemaal maar erg gewoontjes en als dat zo is....... :n

Slimke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:32

Inderdaad een hoge sprong, heb ze nog nooit zo hoog zien springen op youtube eerlijk gezegd.
Heb er toch mijn bedenkingen bij, ja in de wei halen ze zeker fratsen uit, maar als ze dit doen om het veulen alvast te trainen lijkt het me niet erg gezond.

@Tammy_ maar ook voor anderen...op dit filmpje remt het veulen te laat. Volgens mij heeft hij er niks aan overgehouden :P http://www.youtube.com/watch?v=eTcJNMBs ... plpp_video

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:38

Wij hebben ons veulentje dit jaar ook een keertje een paar hindernisjes laten springen. Veulen is springgefokt en we wilden even kijken of 'ie een beetje aanleg had. Voor een keertje is dat niet zo'n probleem.

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:49

waarschijnlijk zal het ook niet 1 x zijn geweest. aangezien hij er spoeltjes overheen springt. Ik neem aan dat ze laag zijn begonnen en zo steeds hoger, om het veulen en zo te laten wennen dat het niet eng is. Dus hij zal vaker over de hindernis zijn gesprongen. Ikzelf vind het wel erg hoog.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:51

Mijn paard heeft dit ook als veulen gedaan die ging alleen de andere kant op :+ en is daarom ook verkocht omdat ze met geen mogelijkheid wilde springen.

Meestal doen de fokkers dit om de techniek te bepalen en is het vaak 1malig voor bijv. het filmpje of een foto.

Mooie sprong van de baby trouwens in het filmpje!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:04

Zolang dit eenmalig is geweest lijkt me dit geen probleem. Mijn paard is als veulen ook over minimaal 1 meter gegaan. Heeft ze zover ik weet niets aan over gehouden. Met regelmaat is het niet gezond maar 1 sprong kan verder weinig kwaad.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:10

Draven we niet een beetje door? In de natuur zal een veulen ook wel eens moeten springen lijkt me?? :j

Ach mensen doen heel rare dingen met dieren tegenwoordig. Ook met hun kinderen. Maar nee, ik vind dit niet zielig, wel als ze dit een dik uur door blijven drammen, maar een keer een sprong maken voor een veulen is volgens mij niet zo moeilijk en zielig. En dit veulen lijkt me al wat ouder. Hij komt niet net uit mama's buik.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:05

RT-D >> LN

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 01:31

Je moet uiteraard niet dagelijks laten springen maar gewoon 1x een sprong om te zien of die aanleg heeft kan echt geen kwaad lijkt me zo.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:33

haha, het filmpje van het veulen die te laat remt :D
ik lig strijk!

ik vind het overigens niet zo zielig, mits het niet dagelijks gedaan wordt en / of doorgedramd

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:02

ik ken een veulen dat over een hek van 1.20m is gesprongen om bij z'n mammie te zijn, wisten ze gelijk of hij aanleg had :=