Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:18

Hier is al wel eens een toppic over geweest, maar voor mij blijft dit een frustrerend onderwerp.

Al een paar jaar moet ik me klanken aanhoren zoals: en jullie nog geen kinderen en je moet wel opschieten dadelijk heb je spijt.
Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat kinderen krijgen er gewoon bij hoort 8)7
Ik denk daar dus een beetje anders over!!!

Ik ben nu 31 jaar en heb nog nooit een kinderwens gehad, ook niet nu vriendinnen allemaal kleintjes hebben.
Integendeel het is voor mij nog meer bevestiging dat ik absoluut geen kinderen wil :)*
Ik vind dat iedereen zelf moet weten of die wel of geen kinderen wil en wanneer die dat doet.
Maar dat er mensen kinderen nemen omdat het erbij hoort vind ik erg ouderwets en zelfs erg.

Mensen met kinderen voel je niet aangevallen, want ik ben geen kinderhater!!!!

Zijn er hier meer mensen die geen kinderen willen en rare teksten naar hun hoofd krijgen??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:20

Sommige mensen denken dat vermeerderen er gewoon bijhoort maar dat is echt niet zo. Het is een eigen keuze van jou en je partner.
Het is jouw leven en jij richt het in zoals jij wilt. Je leeft niet naar de wensen en verwachtingen van anderen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:21

Ik krijg ook altijd te horen dat dat nog wel komt.
Nou, echt niet hoor, sterker nog; ik sta op het punt om m'n eierstokken (en mss baarmoeder) te laten verwijderen (op medische indicatie).

Magrathea

Re: Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:23

Haha ik kan me niet vinden in jouw mening ;) . Maar dat jij het niet wil is niks ergs aan hoor, we zijn toch al met heel veel mensen.
Misschien kan je wel ooit nog eens iemand van dienst zijn die wel kinderen wil maar ze niet kan krijgen..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:25

Nee dat zowiezo niet, maar het steeds verantwoorden hangt me toch wel de strot uit.
Ik heb geen moeite met iemand die het subtiel vraagt, maar dat keer op keer vragen.
En nog niet bedacht, je weet niet wat je mist, het is zo'n aanvulling op je leven.
Pff, ik heb geen aanvulling nodig op mijn leven, daarbij zou ik niet willen dat kinderen hebben een aanvulling voor me zou zijn.

Tuurlijk zal kinderen hebben van je eigen best mooi kunnen zijn en mensen die ze hebben kunnen ook moeilijk zeggen dat het niet leuk is.
Ik heb een petekindje van mijn zusje en dat vind ik super leuk.
Ik vind het leuk als hij komt en ook leuk als die weer gaat (effe cru gezegd)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:26

Magrathea schreef:
Haha ik kan me niet vinden in jouw mening ;) . Maar dat jij het niet wil is niks ergs aan hoor, we zijn toch al met heel veel mensen.
Misschien kan je wel ooit nog eens iemand van dienst zijn die wel kinderen wil maar ze niet kan krijgen..

Nee ook dat gebeurd niet, al vind ik het heel erg als mensen heel graag kindjes willen en ze niet kunnen krijgen, dat voelt dan inderdaad wel eens dubbel.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:27

Kinderen horen erbij? Natuurlijk hoeft dat niet perse! Als jij geen kinderen wil dan moet je dat ook vooral niet doen.
Trouwens, best brutaal van mensen om een opmerking te maken dat jullie op moeten schieten.
Het zou zomaar kunnen zijn dat het niet zou lukken....daar heeft dan toch niemand iets mee te maken en dan zouden ze jullie kwetsen met die opmerking.
Volg je eigen gevoel! Jullie leven...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:28

Ik vind dat mensen beter zouden moeten nadenken voor ze kinderen nemen, dat ten eerste. Verder kan ik me heel erg vinden in wat jij zegt, TS. Ik heb zelf ook absoluut geen kinderwens omdat ik mijn leven gewoonweg niet wil inrichten om (een) kind(eren).

Ik ben van mening dat kinderen er absoluut niet bij horen en dat het een luxe is als je ze neemt.

annepaardoes

Je zou bijna een shirt gaan dragen met `ik heb geen kinderwens!´

Kan me voorstellen dat je er best wel moe van wordt. Als jij geen kinderen wilt is dat toch prima.

Flint05

Kinderen krijgen is niet iets wat je doet omdat het zo "hoort"
Zolang jij en je partner er allebei hetzelfde over denken dan is er toch geen probleem en wat de rest ervan vind is dan toch helemaal niet belangrijk.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:30

En ook al heb je 1 kind dan blijft men nog vragen wanneer numero 2 zich aandient,... dus wat dat betreft... sommige mensen bemoeien zich graag met het leven van een ander :D

Ik vind dat ieder het voor zich moet weten ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:30

Oh ja, en al heb je er twee van hetzelfde geslacht, dan vragen ze wanneer je doorgaat voor het andere model.... ;) Dus het is toch altijd wat. Ach...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:31

Wat een rare opmerking margrathea...
Je bevestigd hier alsnog mee wat de ts probeert te zeggen.

ik (28) twijfel nog of ik wel kinderen wil, snap precies wat je bedoelt ts
voor sommigen lijkt kinderen krijgen het hogere doel in het leven
nou ik weet niet of ik míjn leven daarvoor op wil geven

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:31

nee hoor....kinderen krijgen hoort er niet bij.
Dat doe je als het soort aan het uitsterven is,en dat is bij het menselijke ras nog zeker niet het geval.
Die opmerkingen...tja...ik ben de 'vruchtbare leeftijd' al ruim voorbij.Geen vragen meer nu.
Natuurlijk wel of ik het hebben van geen kleinkinderen niet mis.
Nu heb ik twee stiefkleinkinderen(mijn partner is ouder)....heel leuk...maar vooral als ze na een weekje logeren weer weg gaan. ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:32

"Tja, we wilden jou eigenlijk niet, maar ja, het hoort er nou eenmaal bij..." :D

Tja, sinds ik zelf moeder ben, begrijp ik mensen die bewust geen kinderen willen nóg beter :') .
En het is echt nooit goed, want wij hebben er dus 1...
Dat kan ook niet 8)7 .
De eerste jaren vraagt men telkens wanneer nummer 2 komt..., is ook helemaal niet normaal als je maar 1 kind wilt...
Nu is mijn antwoord: "Bij ons was de eerste meteen goed... _/-\o_ :j "

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:33

_San87_ schreef:
Ik vind dat mensen beter zouden moeten nadenken voor ze kinderen nemen, dat ten eerste. Verder kan ik me heel erg vinden in wat jij zegt, TS. Ik heb zelf ook absoluut geen kinderwens omdat ik mijn leven gewoonweg niet wil inrichten om (een) kind(eren).

Ik ben van mening dat kinderen er absoluut niet bij horen en dat het een luxe is als je ze neemt.

Het nemen van kinderen een luxe?
Nee hoor....dan begint het afzien en de armoede pas :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:38

geerke schreef:
_San87_ schreef:

Het nemen van kinderen een luxe?
Nee hoor....dan begint het afzien en de armoede pas :D

hihi nou idd ;) luxe voor de baby , maar pap en mam mogen afzien :Y)
(klinkt wel rot, maar nee hoor ben super blij met mn dochter!)
en idd als je er 1 hebt , vragen ze wanneer de tweede komt ;) off als je twee meiden hebt of je nog door wil oefefen tot je een jongen krijgt ;)
ik vind 1 voorlopig meer dan genoeg :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:39

avaluna schreef:
"Tja, we wilden jou eigenlijk niet, maar ja, het hoort er nou eenmaal bij..." :D

Tja, sinds ik zelf moeder ben, begrijp ik mensen die bewust geen kinderen willen nóg beter :') .
En het is echt nooit goed, want wij hebben er dus 1...
Dat kan ook niet 8)7 .
De eerste jaren vraagt men telkens wanneer nummer 2 komt..., is ook helemaal niet normaal als je maar 1 kind wilt...
Nu is mijn antwoord: "Bij ons was de eerste meteen goed... _/-\o_ :j "

Das ook een goeie :Y) _O-

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:40

Ik hoef ze ook absoluut niet, past gewoon niet in ons leven.
Heb een hond een paard een winkel en vind nu gewoon al te weinig tijd om leuke dingen te doen.
Mijn vriend en ik kopen er liever met de tijd een paardje bij zodat we lekker samen kunnen rijden.
Maar ik heb wel eens moeten zeggen dat ik ze niet kon krijgen omdat ik op een verjaardag helemaal werd bestookt door iedereen.
Heb ook wel eens gehoord van wie gaat er dan later voor je zorgen als je nog alleen bent?
Nou toen was ik echt helemaal uitgepraat en zij ik dat ik gewoon hoopte dat ik als eerste zou gaan.
Niks van gemeend natuurlijk.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:41

Ik kan me je frustratie wel voorstellen, het is een beetje hetzelfde als je net getrouwd bent. 'En, waneer komen er kinderen?' Of 'wordt het niet eens tijd voor kinderen?'
Gelukkig valt het bij ons wel mee, maar die opmerkingen hebben wij ook wel eens te horen gekregen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:43

Die vragen krijg ik regelmatig. (ben je een keertje misselijk: goh zwanger? of: hebben jullie geen kinderen? met hele grote ogen alsof je een alien bent)
Ben 30 maar heb geen kinderen en ben er ook niet mee bezig.

Of het nog komt, geen idee. Sta er niet persé negatief tegenover maar heb ook geen last van rammelende eierstokken. Zie wel wat de tijd brengt, het is geen moeten, het moet een willen zijn wat mij betreft.
De wil is er nu nog niet.

Bepaalde mensen leven nog steeds met het beeld dat zonder kinderen je relatie of leven niet compleet is. Voor mij is dit de grootste onzin die er is.

Leven en laten leven. Ieder zijn eigen keuze en persoonlijke redenen om het niet of wel te doen. Daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien vind ik.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:43

Suzanne F. schreef:
Sommige mensen denken dat vermeerderen er gewoon bijhoort maar dat is echt niet zo. Het is een eigen keuze van jou en je partner.
Het is jouw leven en jij richt het in zoals jij wilt. Je leeft niet naar de wensen en verwachtingen van anderen.

Hier sluit ik me helemaal bij aan, niets aan toe te voegen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:46

Wij hebben 1 kind maar vanwege medische redenen kwam er geen 2e bij ...en inderdaad ik heb jaren te horen gekregen dat een broertje of zusje zo leuk zou zijn...

Ik ben er mee gestopt om mij maar te verdedigen met mijn ziekte verhaal en zei gewoon dat we er geen twee wilden..

Maar nog steeds krijg ik naar mijn hoofd dat een kind alleen zo zielig is en als hij iets doet wat een ander niet doet krijg ik weer te horen tja enigst kind he... :(

Bleeeh laat iedereen nou eens zijn oordeel voor zich houden , spuugzat wordt je het..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:47

Cyntje schreef:
En ook al heb je 1 kind dan blijft men nog vragen wanneer numero 2 zich aandient,... dus wat dat betreft... sommige mensen bemoeien zich graag met het leven van een ander :D

Ik vind dat ieder het voor zich moet weten ;)

Ja inderdaad, dat heb ik ook al vaak gehoord.
Want 1 is geen, zeggen ze dan weer, pffff.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 10:49

tootje71 schreef:
Wij hebben 1 kind maar vanwege medische redenen kwam er geen 2e bij ...en inderdaad ik heb jaren te horen gekregen dat een broertje of zusje zo leuk zou zijn...

Ik ben er mee gestopt om mij maar te verdedigen met mijn ziekte verhaal en zei gewoon dat we er geen twee wilden..

Maar nog steeds krijg ik naar mijn hoofd dat een kind alleen zo zielig is en als hij iets doet wat een ander niet doet krijg ik weer te horen tja enigst kind he... :(

Bleeeh laat iedereen nou eens zijn oordeel voor zich houden , spuugzat wordt je het..

Het is al erg zat, toch.
Een kind alleen is niet zielig, ze gaan snel naar school ofzo.
ALs ik kijk dat ik amper met mijn zusje gespeeld heb vroeger en als we al speelden was er altijd ruzie.