Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Kimmm schreef:Verootjoo, dankjewel voor je duidelijk uitleg! Daarom zat ik inderdaad ook aan bankspaarhypotheek te denken. Ik weet dat je niet zomaar kan zeggen die wil ik maar ik wil wel graag voorbereid zijn dat ik een beetje weet waar ik over praat. En een mening of ervaring van een ander is altijd mooi meegenomen.
Berdien schreef:Ik ben zelf niet zo'n fan van het principe banksparen. Ja, je hebt maximaal fiscaal voordeel maar daarvoor leg je je wel aan alle kanten vast. Daarnaast moet een bankspaarhypotheek voor minimaal 15 of 20 jaar lopen. Ik vind het knap als mensen zover in de toekomst kunnen kijken![]()
Ook is niet elke verstrekker even flexibel met het oversluiten een bankspaarhypotheek. Indien je een dergelijke hypotheek overweegt laat je dan goed voorlichten over de voordelen maar vooral de nadelen. Ik hoor in mijn dagelijks werk namelijk te vaak dat mensen terugkomen op het principe BSH.
Citaat:Een pure spaarhypotheek zie je niet zoveel meer. Daarin zit inderdaad een overlijdensrisicoverzekering (bij BSH niet!) maar is de premie die je betaalt als het goed is ook direct de spaarpremie.
verootjoo schreef:Wij hebben een bankspaarhypotheek. Inzichtelijk, transparant en je weet precies wat je waaraan betaalt. Je kunt zelf kiezen waar je je verzekeringen laat lopen. Hierbij hebben we ook nog een klein deel aflossingsvrije hypotheek.
Bij een spaarhypotheek vonden wij dat minder. Je weet niet waar je voor betaalt, betaalt een hoop geld wat in een grote pot gaat en tegelijk ook voor al je verzekeringen is. Ook als je vind dat je die niet nodig hebt, wordt er toch alles voor betaald. Vond ik niet transparant.
Maar je kunt niet zomaar zeggen die hypotheek is goed, dat verschilt per persoon, je uitgavenpatroon, je salaris en je toekomstverwachtingen.