Ik wist echt geen betere titel te verzinnen en ik kan het, denk ik, ook moeilijk uitleggen.
Ik zit momenteel mijn mail te bekijken en daar staan 2 mailtjes van Visa bij. Deze mailtjes geven aan "Ons bancaire systeem heeft ongebruikelijke kosten voor een creditcard gekoppeld aan uw bankrekening". Laat ik even voorop stellen dat ik nog nooit een creditcard in mijn handen heb gehad, laat staan er eentje aangevraagd. Ook vraag ik me af hoe ze aan mijn e-mail adres komen. Maar toen ik nog even doorlas kwam ik op dit zinnetje uit "Als onderdeel van onze veiligheidsmaatregelen, wij regelmatig activiteiten van je bankrekening" Ehhmm ik mag toch wel hopen dat Visa mensen in dienst hebben die goed nederlands spreken? En zo niet, een mailtje in het engels versturen? Er word nu van mij verwacht in het mailtje dat ik op een link moet klikken, want omdat dit de 'een na laatste aanmaning is'. Er word niet over een bedrag gesproken het lijkt me eerder slecht vertaald.
Heeft toevallig iemand zo'n zelfde soort mailtje gehad? Ik denk dat het troep is, maar zeker weten doe ik dit niet. En ik dacht te weten dat ik mails niet openbaar mag maken op bokt, vandaar dat ik een paar steekzinnen eruit heb gehaald.
Zeker weten troep, Visa deelt je dit soort dingen sowieso niet per mail mede. Altijd via brief! Alleen al afgaand op het taalgebruik is dit een fake.
pubelia
Geplaatst: 26-10-11 17:11
Ik heb het idee dat dit spam is... Niet veel van aantrekken en hup naar de prullenbak...
kleinvosje
Geplaatst: 26-10-11 17:12
Spam, melding maken bij je bank!
Nymeria
Helen Langehanenberg fan
Ik heb m ook al twee keer gehad. Heb ook geen Visa, dus gewoon weggooien die handel
Marieke_K
Spam.. Visa emailt ook niet onder de naam Visa
LynnDenise
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-11 17:14
Jullie bevestigen mijn vermoedens, toen ik nog wat verder keek zag ik dat bijna elke zin niet klopte dus dat zal dan echt allemaal door een vertaalmachine zijn gehaald.
@kleinvosje, Melding maken bij mijn bank? Hoezo? Om problemen te voorkomen?
Volgens mij willen ze graag weten met wat voor spam hun klanten benaderd worden, voor het geval dat er iemand wel zijn/haar gegevens weggeeft. Wellicht kunnen ze bepaalde rekeningnummers (van de spammers dus) blokkeren.
Dit is zeker spam. Ikzelf heb er ook veel van binnen gekregen de afgelopen 2 weken. In slecht Nederlands en ze vragen om mijn code. Dit mag niemand doen dus ik heb het ook gemeld bij de bank.