Kan ik mijn Polo ook vertrouwen in de hoge bergen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kan ik mijn Polo ook vertrouwen in de hoge bergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:15

Hallo! Wij hebben een fijne polo uit ik meen 94 of 97, zonder stuurbekrachtiging iig. Hij rijdt hartstikke fijn, hij heeft ons al naar Midden Frankrijk gebracht. Maar nu staan we voor een grotere uitdaging, we willen in januari op wintersport, met de auto. Maar nu vraagt mijn vriend zich af of dat met deze polo kan. Hij is betrouwbaar maar oud. Je zou denken van wel, maar wat denken jullie?

jouke_h

Re: Kan ik mijn Polo ook vertrouwen in de hoge bergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:18

Ik ben van mening dat in de oudere auto's die minder elektronica hebben het vaker beter doen dan de nieuwe auto's. Mijn mazda tuft al een tijdje rond en op kleine onderhoudsdingetjes na doet ie het. De alfa van mijn ouders heeft veel meer problemen zeker rond de winter..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:18

Moeten/willen jullie echt de bergen in? Of blijft het redelijk vlak?
Als jullie vlak/laag blijven moet het geen probleem zijn. Winterbanden eronder, desnoods nog sneeuwkettingen. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:20

't Is ook een beetje afhankelijk van de motor die erin ligt en wat de staat daarvan is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:30

Ik weet niet precies hoe de route is naar het gebied. Vols mij zit er een 1.4 motor in, maar ik kan het ook fout hebben :+ Hij heeft wel aardig wat vermogen volgens mij.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:34

De bergen zullen op zich geen probleem zijn, tenzij je de skipiste op wil met de auto :P. Mensen die daar in de bergen wonen hebben immers ook zulke auto's en die doen het ook prima. Winterbanden zijn sowieso altijd aan te raden als je naar de sneeuw gaat.

Een grotere vraag is of de auto die 8-12 uur (geen idee waar je heen gaat) over de snelweg redt. Rijdt hij na een flink aantal uren nog steeds zo soepel als aan het begin?

Ik denk trouwens dat je deze vraag het beste even aan je garage kunt stellen. Daar moet je toch heen voor de winterbanden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:36

Jitske schreef:
De bergen zullen op zich geen probleem zijn, tenzij je de skipiste op wil met de auto :P. Mensen die daar in de bergen wonen hebben immers ook zulke auto's en die doen het ook prima. Winterbanden zijn sowieso altijd aan te raden als je naar de sneeuw gaat.

Een grotere vraag is of de auto die 8-12 uur (geen idee waar je heen gaat) over de snelweg redt. Rijdt hij na een flink aantal uren nog steeds zo soepel als aan het begin?

Ik denk trouwens dat je deze vraag het beste even aan je garage kunt stellen. Daar moet je toch heen voor de winterbanden ;)

Hij gaat sowieso op winterbanden en het is idd wel een goed idee om even de garage te vragen, ik open dit topic meer om te kijken of mensen ervaringen hebben of het af raden :P
Deze zomer heeft ie ons ook naar Frankrijk gebracht en toen reed ie als een zonnetje. Dus dat gaat wel goed. Was ook zo'n 9 uur.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:40

Dan denk ik dat het geen problemen gaat opleveren om naar de bergen te rijden hoor. Ik heb een winterseizoen in Oostenrijk gewoond en een aantal van mijn collega's hadden auto's die nog niet eens konden tippen qua vermogen aan een polo uit 94. En die reden toch elke dag de berg op en af.
De bergwegen zijn vaak ook goed te doen hoor. Worden netjes sneeuwvrij gehouden en doordat er 1001 bochtjes in zitten zijn ze niet megastijl. Het is niet zo dat je in 1 rechte lijn superstijl de berg op moet ;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:40

Check alle vloeistoffen voor je vertrekt en 's winters heb je al minder kans op een overhitte motor, toch krijgen (met name Nederlanders) mensen het voor elkaar om de koppeling bijv. kapot te rijden, omdat ze niet weten hoe in de bergen te rijden. Dit heeft niks met de staat van de auto te maken, maar met de bestuurder ;)
Zelf met een oldtimer VW busje naar de Noordkaap geweest, en geen tunnels, juist alle bergpassen.
Naar welk gebied ga je?
Want het scheelt veel of je vlak langs een snelweg zit of nog wat bergpassen te gaan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:46

Nou dan gaan we dat gewoon doen. Zelf heb ik alleen 2 jaar terug een ongeluk gehad in de bergen, dus ik vind het behoorlijk eng. Maar ik denk dat zelf rijden dan nog het beste is, dan heb je de controle :D

Ethelate, ik ga naar Les Gets in Frankrijk. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:47

Ethelate, kun je me dan misschien vertellen hoe je in bergen moet rijden? Dat weet ik namelijk ook niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:48

Ja ik ook niet, ja ik gok in een lage versnelling :P

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:51

Moet wel lukken hoor. Ik ben met zo'n auto naar midden Italië gereden, door Oostenrijk en daar nog even een uitstapje gemaakt naar waar wij altijd op vakantie gaan (boven op een berg :')). Ging iets trager dan de dikke 4x4's maar hij kwam prima boven hoor. Lange stukken op de snelweg ook geen probleem.

Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:02

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:39

LZP --> HTT

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:15

Wij gaan bijna elk jaar naar Oostenrijk, en daar rijden de oostenrijkers ook gewoon in van zulke wagentjes, en soms nog wel is kleiner, ik denk dat je 't dus wel gewoon kunt. :j

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:26

Die kleine autotjes redden het wel. Goede banden eronder en gaan en je vooral niet gek laten maken door de mensen achter je.
Een navie is ook handig dan weet je precies waar de bocht komt en hoe scherp hij is.

Wij wonen op circa 550meter hoogte. Om naar NL te gaan moeten we een stuk door de bergen heen. Helaas gebeuren er zeer veel ongelukken (met name motorrijders) omdat ze er toch nog even snel langs moeten of plat door de bochten willen.