waar moet ik naar toe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lelijke_heks

waar moet ik naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 14:29

Tju... dit gaat een lang en ingewikkeld verhaal worden...

zo'n 4,5 jaar geleden heb ik een relatie gekregen met een geweldig lieve, leuke en eerlijke jongen....
na 3 maanden ben ik bij hem ingetrokken.... mijn ouders waren net verhuisd en ik kon maar niet wennen aan het nieuwe huis.... een plekje waar ik niet hoorde...
doordat het allemaal zo snel is gegaan zijn er ook dingen fout gegaan... en mijn vriend en ik leven nu al een half jaar langs elkaar heen....

ondertussen heeft hij een ander meisje leren kennen.... een vriendin van mij.... op het moment dat hij dacht dat hij meer voor haar voelde heeft hij mij dit eerlijk verteld en hebben wij een pauze ingelast.... ik schrok hier heel erg van want zelf heb ik helemaal niet gemerkt dat we zo uit elkaar gegroeid waren....
vorige week maandag heeft hij het uitgemaakt... hij had toch te veel gevoelens voor haar.... (ergens wist ik dit al maar toch deed het ongelooflijk veel pijn)
gister (8 dagen later dus) is hij met die vriendin van mij gaan lunchen en nu zijn ze dus samen.... (bah wat voel ik me kl*te)
4,5 jaar zomaar weggegooid!!!! hij verteld dat hij nog veel om me geeft maar me meer als zijn zusje ziet...

onze "pauze" is niet echt een pauze geweest.... ik ben in ons huisje (NEE! ZIJN HUIS) blijven wonen en ook nadat het uit was ben ik gebleven.... gemak dient de mens zullen we maar zeggen... de kleine dingetjes die ik nog heb heb ik hier in de buurt... en waar zou ik in godsnaam naar toe moeten....

bij mijn ouders ben ik van harte welkom en mijn hondje mag gewoon meekomen maar ik ben zo bang dat ik daar niet kan wennen... ik wil niet ondankbaar zijn tegenover mijn ouders maar ik voel me gewoon niet thuis daar.... en ik ben bang dat het er na ruim 4 jaar op mezelf wonen niet echt beter op geworden is....

ik zou graag een eigen plekje willen... maar aangezien ik mijn paardje (nee dus, ook al van hem) niet wil opgeven kan ik dat voorlopig niet betalen....
ik werk part-time en wil weer gaan beginnen aan een studie.... maar ik weet niet welke studie... ik was bezig met mijn rijbewijs.... maar nu krijg ik gewoon ff helemaal niks gedaan....

_Tara_

Re: waar moet ik naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:35

Ik denk dat ik 't in jouw situatie toch bij m'n ouders zou proberen... Is de relatie met je ouders verder wel goed? Ik denk namelijk niet dat je binnen nu en korte tijd al een plekje voor jezelf kunt vinden en om nou in 't huis van je ex te blijven wonen...
En tja dit is misschien heel hard maar als je echt op jezelf wilt, zul je er dan misschien toch voor moeten kiezen om je paard te verkopen.
Probeer het in ieder geval allemaal stapje voor stapje te doen. Sterkte :(:)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 14:46

paardje weg is geen optie.... ten eerste ga ik liever op het station slapen en als ik de stalling van het paard niet kan betalen.... dan ben ik bang dat de nieuwe vriendin haar graag van me over neemt.... al heb ik wel met mijn vriend afgesproken dat het mijn paard blijft en dat ik haar gewoon blijf rijden en op concours blijf uit brengen.....

de relatie met mijn ouders is redelijk.... al is die wel sterker geworden nadat ik uit huis ben gegaan.... net als de relatie met mijn zus... en ik ben ook deels bang dat ik dat alles weer vergooi door terug te gaan....

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:20

wat een vervelende situatie, maar ik denk dat er even niks anders opzit dan terug naar je ouders te gaan. Ik heb dit ook moeten doen na een relatie van twee jaar.. het is vervelend, het is niet leuk maar denk niet dat je veel andere opties hebt? Sta je wel ingeschreven bij je gemeente? Als je even terug naar je ouders gaat kun je misschien wel even tot rust komen en het een en ander verwerken.. als je dan weer in wat rustiger vaarwater bent kun je een eigen huisje / flatje zoeken?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:52

pff lelijke_heks, blijf het oliebol voor je vinden!
Echter kan je misschien het beste naar huis gaan, mijn zus heeft na 2 jaar samenwonen ook naar huis moeten gaan, en dan heeft zij een andere leeftijd dan jou (zij is nu 27 en woont al weer bijna 2 jaar thuis)
Maar hierdoor heeft ze alles op een rijtje kunnen zetten, een hoop kunnen aflossen en is ze nu weer bezig met een studie!
Zodra ze deze afgerond heeft, kan ze lekker voor zich zelf zorgen en een appartementje kopen!

Wie weet als jullie elkaar lang niet, missen jullie elkaar toch en realiseren jullie dat jullie niet zonder elkaar kunnen..
Je weet maar nooit waar het schip strand!

Chris en ik zijn ook 2 maanden uiteen geweest, ik ben thuis gaan wonen en chris bleef gewn in het appartement, maar wel slapend op de bank..
Ik ben na die twee maanden achter gekomen, dat ik echt niet zonder chris kan! en hij niet zonder mij..
Soms moet je iets missen voordat je echt weet wat men voor elkaar betekend!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:53

Probeer gewoon goede afspraken te maken met je ouders, en zorg ervoor dat je daar een leuk ingerichte kamer hebt. Zo kun je je makkelijker thuisvoelen. Ik zou persoonlijk ook terugkeren naar mijn ouders.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 16:00

tja ik moet ook gewoon terug naar mijn ouders.... ik weet het... maar wanneer ga ik... wacht ik tot na de wedstrijd van zondag.... zodat ik zeker niks kan vergeten... kan ik van mijn vader verwachten dat hij me om 7 uur op de manege afzet (half uur rijden) en hoe gaat het met de twee hondjes die ik bij mijn vriend laat? ons oudje kan wat moeilijk eten en krijgt speciaal voer... maar mijn vriend heeft geen idee welk voer dit is of waar hij het kan halen.... de hond is ondertussen 14 jaar oud, altijd bij mijn vriend geweest en ook echt zijn hond... ik weet wel dat hij er goed voor zorgt maar toch kan ik me niet zomaar omdraaien en erbij weglopen....

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 17:07

ach ja...
nu eerst maar eens samen eten bij mijn ex schoonmoeder... die uiteraard volledig op de hoogte is maar toch normaal doet...

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:14

Wat een nare situatie zeg! Zeker als het een vriendin is die met je vriend er vandoor gaat. Ik zou het eerst bij je ouders proberen.. In die tussentijd wat anders gaan zoeken, zodat je niet geconfronteerd word met je vriend..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:02

MW => LZP

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:21

lelijke_heks schreef:
ach ja...
nu eerst maar eens samen eten bij mijn ex schoonmoeder... die uiteraard volledig op de hoogte is maar toch normaal doet...

Waarom doe je dat nog?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:26

_Tara_ schreef:
lelijke_heks schreef:
ach ja...

Waarom doe je dat nog?

En dat je nog zegt: "mijn vriend", dat is hij toch niet meer?!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 20:39

sjonge wat erg voor je.. kun je je paardje niet (overkopen met ouders en) even verleasen? ik zou niet weten wat ik zou doen in jouw situatie.. ik denk dat mijn leven ook ineen zou stortten.. maar het is moeilijk zo te denken maarr... slechter dan dit kan het niet worden. tijd voor een plan van aanpak met je ouders en hoofd omhoog en gaan! je zult harder moeten vechten dan ooit... heel veel succes en sterkte!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:40

lelijke_heks schreef:
de hond is ondertussen 14 jaar oud, altijd bij mijn vriend geweest en ook echt zijn hond... ik weet wel dat hij er goed voor zorgt maar toch kan ik me niet zomaar omdraaien en erbij weglopen....

Je zult helaas wel moeten meid. Hij kiest een ander pad in het leven en hier splitsen dus jullie wegen. Hoe poedersuiker het ook is, omdraaien en weglopen is wat er nu gewoon bijhoort. Hoe moeilijk dat ook is!

Zoek zo snel mogelijk iets voor jezelf, ga als het nodig is eerst naar je ouders. Bij hem blijven wonen is niet wat je uiteindelijk gelukkig zal maken en ook niet fair tegenover hem...

Heel veel sterkte in ieder geval!

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 08:07

hi,

waarom ik nog mij zijn moeder ben gaan eten.... tja geen idee.... we gaan al 4 jaar lang iedere woensdag daar eten... dus waarom gister niet... we hebben geen ruzie en willen dat ook zo houden.... ik weet dat zijn moeder het gezellig vind als ik mee kom... naar zijn vader zal ik nooit meer heen gaan.... die is blij dat ik weg ben.... voor hem heb ik nooit geteld, niemand is goed genoeg voor zijn zoon... maar goed das wat anders....

waarom noem ik hem nog mijn vriend.... tju dat was me nog niet eens opgevallen.... hij is 4 jaar lang mijn vriend geweest... en nu opeens niet meer... en toch voelt het wel nog zo... we hebben wel een sterke band samen... kijken op de zelfde manier naar bepaalde dingen enzo...

het paard overkopen is helaas op dit moment niet haalbaar... mijn vriend heeft me gezegd dat ik ervoor moet betalen wat hij er ook ooit voor betaald heeft.... (dat gaat heel lang sparen en afbetalen worden) hij heeft er ff aan gedacht om haar te ruilen tegen mijn 2e zadel.... maar hij vond dat het dan toch een erg duur zadel zou worden.... (ik rijd nooit met dat zadel, mijn vriend wel...) en het paardje verleasen... nee dat zit er niet in.... het is niet zo'n paardje waar zomaar iedereen mee weg komt... een vreselijk dominante merrie die als ze de kans krijgt andere paarden aanvalt en "haar" hindernissen beschermt....

maar goed.... hier komt een *update*
vanmiddag vertrek ik naar mijn ouders.... -O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:13

Het zal vast moeilijk zijn maar ik denk zeker dat dat de juiste beslissing is. En hoe raar het misschien ook klinkt, ik denk wel dat 't beter is om hem je ex te gaan noemen. Gewoon voor jezelf. Anders blijf je vasthouden aan 't idee dat er misschien nog een relatie is.

Zorg maar dat je ouders je even goed verwennen :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:37

heel vervelend.. maar wees dankbaar dat je naar je ouders kan.. Er zijn opties, en hoe zwaar ook.. die moet je dan maar aangrijpen. Het paard is niet van jou begrijp ik. Dan vind ik het netjes van je ex dat jij hem mag overkopen en dat het dier niet rap verkocht word, of aan zijn nieuwe vriendin word gegeven. Daarnaast denk ik dat je jezelf moet oppakken. Keihard vechten voor je paard is niet zo relevant als zelf overnieuw beginnen.. Helaas is het leven soms heel zwaar, maar weet zeker dat na dit alles je er sterker uitkomt. Met of zonder je paard te behouden

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 12:31

vanmorgen heerlijk naar de manege geweest en de paarden gedaan....
nu eens langzaam de hoogst nodige spullen pakken en een laatste keer in bad... dan heel lang met de twee hondjes die hier moeten blijven knuffelen en uiteindelijk bij mijn mams in de auto stappen....
tju ik voel met gewoon zo kalote op dit moment...

maar het stomme dubbele gevoel dat ik heb is dat ik mijn ex en zijn nieuwe vriendin wel heel veel geluk toe wens....

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:34

Zo dat vind ik knap! Ik zou me toch flink boos voelen als je ex met jouw vriendin gaat nu! blegh..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:37

Ik denk dat het heel goed voor je is om alles even los te laten. Je hoeft hem niet te haten maar je zult voor jezelf de rust en zelfstandigheid moeten terug vinden. Sterkte en ik hoop dat je rust vind bij je ouders.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 12:39

stom hé.... daarom zou ik van de ene kant willen dat het een of andere stomme trut was... dan kon ik hun alletwee eens flink uitschelden ofzo (niet dat ik daar het type voor ben ofzo) maar het is gewoon een super leuke meid... kan hem eigenlijk niet eens echt ongelijk geven... een leuke, vlotte, spontane meid met de zelfde interesses als hem die er ook nog leuk uit ziet... welke kerel zegt daar nou nee tegen....

ben eigenlijk toch ook wel blij dat ik niet ben ingeruild tegen de eerste beste bimbo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:41

lelijke_heks schreef:
stom hé.... daarom zou ik van de ene kant willen dat het een of andere stomme trut was... dan kon ik hun alletwee eens flink uitschelden ofzo (niet dat ik daar het type voor ben ofzo) maar het is gewoon een super leuke meid... kan hem eigenlijk niet eens echt ongelijk geven... een leuke, vlotte, spontane meid met de zelfde interesses als hem die er ook nog leuk uit ziet... welke kerel zegt daar nou nee tegen....

ben eigenlijk toch ook wel blij dat ik niet ben ingeruild tegen de eerste beste bimbo....

Knap dat je zo denkt, diep respect. Mja blijkbaar is jullie relatie gewoon altijd wel goed geweest. Ik vind het van hem ook knap dat hij zo eerlijk is geweest al die tijd, ik denk dat je daar heel erg blij om moet zijn, hoe pijnlijk het ook is.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:45

Wat vreselijk voor je! Vooral omdat hij nu met je vriendin heeft..
Het doet zo'n pijn als je als exen nog wel heel goed voor elkaar bent en om elkaar geeft.. dat maakt het misschien wel extra moeilijk.

Ik zou ook bij je ouders terugkeren en misschien op den duur weer een eigen plek gaan zoeken. Als je bij je ouders intrekt kan je weer even wat rust vinden en een nieuw leven opstarten.
Heel veel sterkte iig! :(:)

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:49

Sterkte meid wat een situatie.. :n

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:49

Hier zijn je ouders voor meid, je helpen wanneer dat nodig is. Goede beslissing dat je ook echt naar ze gaat. Zo kun je aan je studie werken, je rijbewijs gaan halen en wanneer je genoeg verdient dan kun je weer eens uitkijken naar een plekje voor jezelf. Ik zou alles op alles zetten om je paard te houden. Je maakt al genoeg mee en dan ook nog je paard verkopen...
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 13-10-11 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt