om verhaal kort en bondig te houden vertel ik niet alle details.
Wel is de woningbouw vanaf het eerste moment hier van op de hoogte, maar die grijpt (nog) niet in.
Ze betalen de huur iedere maand, dus ze zijn moeilijker uit huis te zetten.
Sinds een jaar en een aantal maanden hebben we nieuwe buren.
Een man, vrouw, en 2 kleine kinderen van onder de 2 jaar.
Ze hebben 2 honden (Am.Staffords) en wonen in een tussen woning.
Het is de bedoeling dat ze gaan fokken met de honden.
De reu(2 jaar) van het hondenstel ontsnapt wekelijks, de teef(10maand) zit onder de eczeem en ze hebben geen geld om naar de dierenarts hier mee te gaan. (Dit hebben meerdere mensen, waaronder ik ook, gevraagd.)
De honden worden niet tot max. 1x per dag uit gelaten.
Eigenlijk zitten ze de hele dag in de tuin, en ze blaffen ook enorm tijdens de ruzie's.
Daarbij hebben de buren ook beide geen werk.
Maar het aller ergste:
Ze hebben dagelijk enorme ruzie. Van slaan met de deuren, tot scheldwoorden aan toe.
We horen wekelijks hen allebei huilen, en om genade smeken.
Tijdens deze ruzie's huild er zeker één kind, en zijn de honden in de tuin.
Niet alleen wij hebben er last van, maar ook mijn buren, en zelfs 7 huizen verder op.
Alleen: niemand durft stappen te ondernemen.
Daarom ben ik laatst 3x bij hun aan de deur geweest, met de mededeling of het zachter kan, of ze beter op de honden willen letten etc.
De eerste keer zeiden ze: We letten er op.
De tweede keer zei de vrouw: ik geef het door.
De derde keer heeft buurman mij heel onbeschoft te woord gestaan, hij ging gewoon uit z'n slof. Ik moest me niet zo aanstellen.
De buurt stond bij de ramen, te kijken hoe hij te keer ging.
Maar wederom: niemand zei iets.
We zijn nu 2 weken verder, op advies van de woningbouw schrijven we alles op. En dat is al een flinke lijst geworden.
Helaas stopt het hier niet bij:
M'n zus heeft een huidallergie er bij, dit is bij de huisarts gebleken. "Stress-eczeem".
Zalfje helpt niet, m'n zus hoord alles, en is enorm nerveus als de buren thuis zijn.
Dit slaat over op mijn hond. Die krapt zich enorm over haar hele lijf, verstopt zich als de buren weer te keer gaan etc. Behalve als ik thuis ben, dan ligt ze wel bij me in de buurt.
Ik ben vrij kalm, en sluit me er voor af.
Momenteel heb ik de keuze gemaakt dat de hond tijdelijk uit huis gaat (bij m'n moeder logeren) om haar huid de rust te gunnen.
Maar m'n zus gaat er onder door. De allergie/eczeem is niet te 'temmen' en ze slaapt enorm slecht. (ze ruzie'en ook in de nacht)
Haar humeur gaat achteruit, ze oogt erg ingevallen en is gewoon kapot.
Kort om: het lijkt mij tijd voor de politie.
Nu is mijn vraag: Zou de politie hier werkelijk iets aan kunnen doen?
En hoe kunnen wij er voor zorgen, dat wij minder last kunnen ervaren?
Alvast bedankt voor het lezen en reageren.

) maar hoe vaak ik ook een melding maak, het helpt geen zak. Inmiddels kies ik dus voor mezelf en ben ik op zoek naar een nieuwe woonruimte. Heel jammer maar zo gaat het niet langer. Van de 7 nachten slaap ik er 6 slecht door hun en iedere dag is er wel op welke manier dan ook overlast...
ben benieuwd...