Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 01:57

Dit is de link , http://www.telegraaf.nl/buitenland/1069 ... tml?p=39,2 er staat een enge foto bij. bron de telegraaf.
Eigenlijk vind ik dit terecht voor al die stieren die hij gruwelijk heeft verwond gesard en gedood.
Deze stier heeft het ook niet overleefd.

Citaat:
Spaanse stierenvechter zwaargewond ZARAGOZA - Een van de beroemdste Spaanse stierenvechters is vrijdag gruwelijk verwond. Tijdens een gevecht stak een stier zijn hoorn in de kaak van de stierenvechter. De hoorn kwam er bij zijn linkeroog weer uit.
„Ik kan niets zien, ik kan niets zien”, schreeuwde Juan José Padilla, toen artsen hem uit de arena sleepten. De 38-jarige Spanjaard is inmiddels in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis.
Het incident gebeurde nadat de matador was uitgegleden tijdens het stierengevecht in de arena van Zaragoza. Hij had juist enkele puntige stokken in de rug van de stier gestoken. Padilla behoorde jarenlang bij de top van de Spaanse stierenvechters, omdat hij de lastigste stieren durfde te bevechten.
Na het incident met Padilla heeft een andere matador de stier afgemaakt met een zwaard.
Stierenvechten staat steeds meer ter discussie. De Spaanse deelstaat Catalonië, met Barcelona, stopte recentelijk met deze oude traditie.
De laatste keer dat een matador overleed was in 1985.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 12-10-11 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote toegevoegd, tyfout uit titel gehaald

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:01

Ik hoop dat die vent flink verminkt is en zich voor de rest van z'n leven zwaar klote voelt, en nooit meer in de buurt van een dier komt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:04

Zo jammer dat die stier het uiteindelijk met zijn leven heeft moeten bekopen... Mijn respect is voor de stier, niet voor de matador. Mijn respect is voor alle stieren die op deze manier zijn afgeslacht. Net als Gambler, hoop ik dat deze man nooit meer kan stierenvechten en dat er meerdere matadors op deze manier goed gewond raken. (voordat ze de mogelijkheid hebben gehad om die stokken met weerhaken in de rug van de stier te prikken!)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:06

Zie ik het nou goed en gaat die hoorn zijn kin door?

In elk geval: hartstikke mooi. Heeft die stier nog een goede daad kunnen doen voor zijn dood.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:08

Goed zo stiertje ~~}> }:) ben echt heel blij dat iig al Catalonie het stierenvechten heeft afgeschaft...

wat een walgelijke hobby/sport...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 02:09

ja de hoorn ging er bij zijn rechter kaak in en onder zn linkeroog dr weer uit, dus....

Miss_Arie

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:12

heel goed! krijgt die man precies waar hij recht op heeft!
lekker stoer hoor om een flink verwonde stier nog eens te gaan bevechten in de arena, nee dan ben je hele flinke vent!

dit is pure mishandeling, en snap totaal niet hoe mensen hier naar kunnen kijken en zelfs kunnen beweren dat het een mooie sport is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 02:14

Inderdaad mensen zijn beesten en dieren blijven altijd dieren.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:15

Zie ook mijn onderschrift!! :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:23

franka75 schreef:
ja de hoorn ging er bij zijn rechter kaak in en onder zn linkeroog dr weer uit, dus....

Oh ja nou zie ik het!

Ik snap serieus ook totaal niet waarom mensen dit mooi vinden...
Laatst bijgewerkt door Niobe op 09-10-11 02:25, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 02:23

dat bedoel ik :D *D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:28

He, wat 'vervelend' voor die man.

Hoop dat zijn herstel nog even mag duren.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:31

wat zeggen ze altijd??? what goes around comes around?? ik geloof dat dit wel in die categorie valt :D :Y)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:32

Karma ja. Zoiets.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 03:36

Totaal geen medelij met deze man, wel met de stier dat hij dit met de dood heeft moeten bekopen.

net filmpje gezien, nou zijn gezicht ligt aan de linkerkant vanaf de kaak tot oog open, au au, maar inderdaad wat Thirty, dat zijn herstel nog wel eventjes mag duren

@ Franka, de hoorn ging niet rechts de kaak in, maar aan de linkerkant van zijn gezicht. Is goed te zien op het filmpje

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 04:48

Dat filmpje is echt gruwelijk zeg, jeetje. Maarja, moet ie maar niet dat soort dingen doen :=

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 04:58

Jammer genoeg moet de stier altijd het onderspit delven!
Vind het juist goed wat die man overkomt! Hopelijk wordt dit soort
praktijken snel overal afgeschaft.

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 05:57

Héél erg vervelend.....voor de stier!!
Ik vraag me af of dit uberhaupt ooit zal stoppen. Het is al zo'n lange traditie en er word al zo lang tegen geprotesteerd.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:39

Risico van het vak,als je een agressieve stier van zo'n 1200 kg uitdaagt,kan het wel eens misgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:47

Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen? :n

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:53

@guernica

Hetzelfde verhaal voor de stier, wie wenst dit die stier toe. Pijn lijden al niet begrijpend.
Die stier heeft niks te kiezen, de persoon wel. Die persoon koos voor de risico's dus ik kan wel
zeggen eigen schuld dikke bult en misschien weet hij nu wat het is wat die stier voelt en dan nog eens erger.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen, heeft niks met oordelen te maken.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:54

Z'n eigen stomme schuld.
Guernica: Ik wens het niemand toe, maar dát het is gebeurt vind ik zo terecht.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 07:57

Nou Guernica, geschiedenis of niet. Deze man gaat er zelf voor om met stieren te gaan vechten.
Dan is hij zich als het goed is ook bewust van die risico's die stoeien met een heel zwaar dier met zulke horens met zich mee kunnen brengen (anders kent hij ze nu :D ) dus ook ik vind het niet zo heel erg dat hij
nu zo verwond is.
Ook ik vind stierenvechten een verschrikkelijke sport/hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:08

marjolein_el schreef:
Z'n eigen stomme schuld.
Guernica: Ik wens het niemand toe, maar dát het is gebeurt vind ik zo terecht.

Ja dat ben ik met je eens. Maar uitspraken als: "ik hoop dat die vent flink verminkt is en zich voor de rest van z'n leven zwaar klote voelt", nee dat is lekker vredelievend.

Ik praat niet goed wat die vent heeft gedaan, ik zeg niet dat ik begrip heb voor stierenvechters, ik zeg niet dat ik vind dat het terecht is dat stieren zulk leed moeten ondergaan, ik zeg niet dat het de stier het wel verdiende en de man niet, integendeel. Ik hoop werkelijk dat dit eens een keer een doorslag gaat geven tot afschaffing.
Maar iemand zulke verwondingen toewensen vind ik echt onmenselijk en volgens mij heb je geen flauw idee waar je over praat als je zulke uitspraken doet.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 08:09

mooi zo, hopelijk stopt die dierenbeulerij snel