Wat een dag gisteren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Wat een dag gisteren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:23

Hoi bokkers,

Heb me gister toch 2 dingen meegemaakt, die ik ff met jullie wil delen omdat ik er nogal mee in mijn maag zit.. Het klinkt misschien erg ongeloofwaardig allebei zo'n dingen achter elkaar, maar het is echt gebeurd.. snap zelf ook nog steeds niet hoe het me kan overkomen zo vlak achter elkaar.. :( Het lijkt nog steeds net een nachtmerrie.

Eerst rijd ik vanuit Veldhoven naar huis, er wil een fietser afslaan en ik ging rechtdoor dus ik had eigenlijk voorrang maar ik remde af zodat zij eerst kon afslaan. Ze sloeg af en stak haar hand naar me op, en op dat moment word ze vol geschept door een auto, ze maakt een salto en land recht langs mijn scooter.. Ik meteen eraf gestapt en gecheckt of ze bij bewustzijn was. Iedereen stond er weer bij en keek ernaar, en ik moest alles doen, ik moest haar gerust stellen en de ambulance bellen tegelijkertijd. Ik ben verpleegkundige in opleiding dus dat was wel mijn geluk.. Dus ik de ambulance gebeld en toen die onderweg was, ging ik checken waar ze pijn had, draait ze opeens haar hoofd om zit heel haar linkerkant onder het bloed, ik begon meteen te shaken en dacht dit is niet goed.. Binnen een paar minuten was de ambulance er, moest ik weer opstaan omdat niemand erop komt om even te zwaaien zodat het voor de ambulance duidelijk is waar het ongeluk gebeurd is. Ambulance was er, ze moest een nekkraag om en het bloeden moest gestelpt worden, en ik moest mee haar op de brancard tillen en haar hoofd vasthouden terwijl ik helemaal zat te shaken, en dat bloed bleef maar over mijn handen stromen.. voelde me echt verschrikkelijk. Het deed me denken aan mijn beste vriendin van vroeger (toen ik 13 was), die is namelijk ook verongelukt en dood gegaan doordat ze met haar hoofd op een stoeprand viel, net als deze vrouw.. Nadat de ambulance weg was moest ik gegevens opgeven en verklaring afleggen.

Daarna reed ik verder op de scooter naar huis, helemaal trillen en ik stond echt op janken. Was gewoon erg geschrokken.. Ik ben net 10 kilometer verder, rijd ik langs het spoor onder zo'n brug door, zie ik opeens een meisje over het onderste hekje klimmen en naar boven lopen naar het spoor.. In de eerste instantie reed ik door, want ik dacht 'Dit kan niet, niet nu ik net dat ongeluk heb zien gebeuren.' Dus ik reed door en toen stopte ik. Ik dacht na, zal ik teruggaan? Gaat ze echt voor een trein springen? Toen dacht ik: Als ik nu terugga ben ik te laat en dan zie ik het gebeuren.. Op dat moment ben ik blijkbaar omgedraaid en teruggereden en heb ik mijn scooter op het gras gegooit. Hiervan kan ik me trouwens niets meer herinneren en het was in een roes. Ik bedacht me geen moment en sprong over het onderste hekje en rende te trap op. Ze had haar schoenen al uitgedaan en haar tas neergezet langs het hek. Het meisje was al half over het laatste hek wat voor het spoor stond heen en er kwam een trein aan in de verte. Ik handelde in een roes en trok haar van het hek af, heel haar kleren waren kapot. Toen begon ze te huilen en ik moest zelf ook huilen, het was me ff teveel.. Stonden we daar in elkaar armen te huilen, terwijl we elkaar niet eens kenden. Ik zei tegen haar ' Ik ken je niet eens, maar ik sta hier gewoon keihard te janken omdat ik niet wil dat je het doet'
Toen heb ik gevraagd wat er was dat ze het niet meer zag zitten en toen kreeg ik een levensverhaal waar je U tegen zegt. Beneden was inmiddels een man aangekomen die de politie aan het bellen was, dus ik bleef op haar inpraten, ik ging maar door, alles zodat ze het niet zou doen. Ik wilde ook echt niet dat ze het deed, al was het maar omdat ik het dan zou zien gebeuren.. Beneden kwam de politie en toen ze die zag wilde ze meteen weer over het hek klimmen, gelukkig was de politie al ter plekke boven inmiddels want ik KON gewoon niet meer.. De politie nam haar mee naar beneden en wilden mijn gegevens voor slachtofferhulp en hadden er even met me over gepraat.. Toen heeft mijn moeder mij opgehaald. Toen het meisje in de politieauto stapte zei ze 'sorry' en fluisterde ze daarna 'bedankt' , twee keer.

Ik heb gisteravond vanaf dat het 1e ongeluk gebeurde continue lopen trillen totdat ik in slaap viel.. Ik heb er wel al veel over gepraat maar ik heb gewoon bij beide een schuldgevoel.. Bij de 1e omdat ik haar voorrang gaf terwijl ze dat niet had. Anders had ze dat ongeluk niet gehad.. En bij de 2e denk ik; had ik haar niet moeten laten gaan? Ze was de wanhoop zo nabij, zou het niet eerlijker zijn als je er al 8 jaar zo doorheen zit, om haar te hebben laten gaan? Ze wilde echt niet meer, en ik heb heb haar tegengehouden.. Was het niet alleen uitstel van executie en doet ze het volgende week dan niet alsnog?
Sorry bokkers maar moest dit ff delen, het is gewoon even teveel, het is allebei binnen 2 uur gebeurd.. Snap nog steeds niet dat het kan zo snel achter elkaar.. Het was een rare dag :'(

Sjimmy

Re: Wat een dag gisteren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:26

Wat ben jij een HELD!!! En ik zou zéker gaan praten met slachtofferhulp. Een van deze 2 meemaken is al niet niks, maar dit is echt bizar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:26

Jeetje, wat een verhaal zeg. Heftige dag voor je!
Sterkte ermee, want dit zal nog wel even door je hoofd spoken.

Ik vind overigens dat je goed gehandeld hebt!!
:(:)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:27

Jeetje wat bizar. Maar ik vind wel dat je onwijs goed hebt gehandeld, heel knap van je!

Niet zo gek dat je er nog niet mee kan omgaan. Laat het nog maar even zakken en ga er dan verder over praten. Je zal het toch een plaatsje moeten geven. Ik denk dat je zeker niet slechter zal worden van Slachtofferhulp.

Wel heel heftig zo allemaal na elkaar. IK denk wel dat je het juiste hebt gedaan met het trein-meisje. En ook bizar bij dat ongeluk, wat niet jou fout is, dat iedereen altijd zo dom kan staan toekijken ipv te helpen.
Heb je enig idee hoe het met dat ongeluk-meisje is afgelopen of wil je dat niet weten?!
Laatst bijgewerkt door BiBiQ op 04-10-11 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:28

Jezus! En dat op één dag.
Wat verschrikkelijk voor je, ik hoop wel dat je hulp krijgt.
Ik denk dat het erg belangrijk is dat je dit goed kan verwerken.
Heel veel sterkte voor jou de komende tijd.
En wat een kracht moet je hebben gehad om beide slachtoffers op deze manier te helpen.
Respect :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:28

Sjimmy schreef:
Wat ben jij een HELD!!! En ik zou zéker gaan praten met slachtofferhulp. Een van deze 2 meemaken is al niet niks, maar dit is echt bizar.

Jeetje, inderdaad, HELD!! +:)+

Wat ben jij dapper geweest gisteren. Daar kun je je hele leven trots op zijn.
Ik zit hier met kippenvel puur omdat ik zoveel respect heb voor je. _/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:29

Ik zou ook zeker contact opnemen met slachtofferhulp, dat kan je onwijs helpen met de verwerking. Verder vind ik dat je in beide gevallen goed hebt gehandeld, je hebt de fietser geholpen na het ongeluk, en je hebt iemand "gered" misschien voelt het voor diegene niet zo, maar denk aan de nabestaanden :)

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:30

Jeetje wat een verhaal, en dat op 1 dag :(:)
Mischien doet dat meisje het volgende week alsnog, maar mischien ook niet en als dat zo is heb je het beste gehandeld en heb je zo en zo haar leven gered _/-\o_
En dat meisje op die fiets, daar kan jij absoluut niks aan doen, jij was de enige die haar heeft geholpen !!! Mischien helpt het jou als je uitzoekt hoe het met haar is ??
Heel veel sterkte en ik zou zeker met slachtofferhulp gaan praten als ik jou was :(:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:32

Zo dan, da's effe helemaal niet niks... :(:)

Voel je vooral niet schuldig! En zeker bij het spoor: als dat meiske het toch wil doen, doet ze het wel. Maar jij hebt wel even voorkomen dat een machinist een trauma oploopt!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:33

Jij bent echt een held!! Ga inderdaad praten met slachtofferhulp. Veel sterkte!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:37

meid, wat een dag gisteren :(:)
ik zou zeker gaan praten met hulp, dit draag je lang mee

het eerste meisje was niet jou schuld, echt niet, ik hoop dat ze snel herstelt en je met haar kan praten

de tweede vrouw is heel moeilijk
als ze werkelijk wil, onderneemt ze een nieuwe poging maar misschien krijgt ze nu wel de juiste hulp en krijgt ze haar leven weer op de rails
los van het feit dat ze bij springen jou een trauma had gegeven, wat dacht je van de machinist van de trein en de pasagiers?
deze mensen hebben zonder dat ze het weten iets niet meegemaakt
en hoe had je je gevoeld als je later in de krant had gelezen dat deze vrouw gesprongen was, dat had je jezelf ook nooit vergeven
je nam de juiste beslissing :j

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:46

Heel veel respect voor jou!
Ik vind het knap van je dat je zo gehandeld hebt. En als ik jou was zou ik zeker met slachtofferhulp gaan praten, dit is namelijk niet niks...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:47

jeetje dat is wat op een dag. Zou inderdaad even professionele hulp zoeken. sterkte.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:48

pff zit hier met kippenvel...

dat je dit binnen 2 uur hebt meegemaakt zeg!!! Maar ik heb zooo veel respect voor jou, hoe je gehandelt hebt!! echt top!

Slachtofferhulp kan je zeker helpen bij de verwerking. En onderschat niet wat je gister mee gemaakt hebt!! :(:)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:51

Wat heb jij ongelovelijk knap gehandeld, je mag met recht trots zijn op jezelf, echt veel respect :j.

Neem vooral de tijd om alles te laten zakken, en zeker met slachtofferhulp gaan praten!

pitbullgup

Jeetje jij bent gewoon echt een HELD!!!! Diep respect _/-\o_
Snap dat dit je niet in de koude kleren gaat zitten dus zo snel mogelijk gebruik maken van slachtofferhulp meid
Laatst bijgewerkt door pitbullgup op 04-10-11 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Ik ben er gewoon helemaal stil van..... wat heb je goed gehandeld zeg, je verdient een aplausje! Hoop dat het met beide meiden goed gaat!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:52

Heftig. Heel erg heftig.

Ik ben echt trots op je. Jij bent echt een held! Verschrikkelijk om het mee te maken. Maar jij hebt echt het beste met de mens voor. Sterkte met het verwerken allemaal.

Dikke knuffel vanaf hier :(:)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:54

Wow, dat is ook wat! Held! _/-\o_

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:55

Roosch schreef:
Jeetje, inderdaad, HELD!! +:)+

Wat ben jij dapper geweest gisteren. Daar kun je je hele leven trots op zijn.
Ik zit hier met kippenvel puur omdat ik zoveel respect heb voor je. _/-\o_ _/-\o_

Amen. _/-\o_

Ik zou inderdaad contact opnemen met slachtofferhulp.
Wat jij hebt meegemaakt is niet niks, laat het hier niet bij zitten maar zoek iemand die jou kan helpen. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:57

Pfoe, wat een dag zeg! Jeetje, wat heftig. In beide gevallen heb je echt fantastisch gehandeld, echt je hebt het zó goed gedaan!
Sterkte met de verwerking, jij hebt in ieder geval alles binnen jouw macht gedaan en daar heb ik ontzettend veel respect voor.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:57

Jeetje wat een dag! Voel je zelf absoluut niet schuldig over wat dan ook! Je hebt geweldig gehandeld! _/-\o_

Ik snap je gedachten bij de twee vrouw. Maar denk eens aan haar familie leden en vrienden, die haar anders nu kwijt waren geweest.
En de trein machinist, die anders de schrik van zijn leven had gehad. Je hebt het echt top gedaan.

Pas goed op je zelf. Want het is natuurlijk niet niks,

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:01

Tjee, op 1 dag, hoe krijg je het voor elkaar!!!
Sterkte hoor, en ik vind ook dat het klasse is dat je het meisje bij het eerste ongeluk zo goed geholpen hebt, en dat je het 2e ongeluk het weten te voorkomen is helemaal geweldig.

De verkeersregels werken het beste als iedereen zich er aan houdt. Dus nu ook in dit geval, niet galant voorrang geven, want een andere verkeersdeelnemer verwacht deze actie niet.
In het zomerseizoen hebben we hier heel veel fietsenden toeristen, en duitsters in auto's. De duitse automobilisten zijn gewend om fietsers overal voorrang te geven, ook waar ze dat niet hebben.
Dat heeft al tot heel veel ongelukken en bijna-ongelukken geleid. Jammer, want het is niet nodig, als iedereen zich gewoon aan de regels houdt.
Dit is geen aanval op ts, want ik vind het knap zoals je gereageerd hebt, maar een opmerking in het algemeen om mensen erop te attenderen dat galant zijn in het verkeer ook voor vervelende dingen kan zorgen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:21

Hier ook kippenvel, vooral bij het 2e verhaal...

Ik zou wel zeker contact opnemen met slachtofferhulp. Niet niks dit :n

Wat het jezelf schuldig voelen betreft, het 2e meisje heeft je bedankt toch. Daar zou ik me echt niet schuldig over voelen :) Daarnaast heb je ook haar nabestaanden en de treinmachinist van veel verdriet bespaard.

Dat je die mevrouw voorrang hebt gegeven, tja als je haar geen voorrang had gegeven was ze misschien 3 straten verderop aangereden geworden en was jij er niet om haar te helpen. Dat weet je toch nooit, hoe de dingen lopen.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:24

he bah.

praat met iemand.
je bent in opleiding tot verpleegster dus ook het ziekenhuis/opleiding heeft hier mensen voor.

je kunt iig trots op jezelf zijn.....