Symbool voor tattoo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom007

Symbool voor tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:34

Beste bokkers,

Ik wil graag een tattoo laten zetten met de naam,geb.data en sterf data van mijn veulen.
Nu had ik bedacht dat met of in een symbool te doen.

Ik heb gezocht naar symbolen die staan voor leven,dood,geboorte,wedergeboorte

Triskele
Afbeelding

Triquetra
Afbeelding

Yin Yang
Afbeelding

Ook de verwerking van een roosje in het geheel lijkt mij wel mooi.

Hebben en/of weten jullie nog mooie symbolen?

En misschien hebben jullie wel ideeen hoe je in een symbool een naam, geb.+sterf data kan verwerken.
Schetsen zijn welkom (beter in een link?).

Ik vind het zelf ontzettend moeilijk en weet ook wel dat degene die de tattoo zet zelf ook erg creatief kan zijn, maar ik ben benieuwd wat er nog meer is.

Bedankt

Destination

Re: Symbool voor tattoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 17:37

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:34

Ik heb met die betekenis een spiraal laten zetten.
http://i3.photobucket.com/albums/y83/Lo ... 31be7f.jpg

Polivy schreef:
De spiraal is het symbool van de (spirituele) groei. De spiraal drukt het cyclisch karakter uit van alles. Alles komt terug. "Panta rei". De wereld is cyclisch. Het menselijk bestaan is cyclisch, het komt steeds terug, maar niet zoals bij een cirkel, wel op een steeds hoger of lager niveau. De spiraal staat voor het proces van leven, loslaten en weer herboren worden: de beweging die je maakt in het proces van verdieping. Elke keer kom je weer dezelfde obstakels/patronen tegen, maar op een dieper niveau of vanuit een andere hoek. En ook reïncarnatie. Iets waar ik in geloof, en waar ik ook mee opgegroeid ben. Maar ook echt gewoon groei als persoon en idd op elke keer een volgend niveau, waar je dezelfde ontwikkeling weer doormaakt naar nog een niveau hoger. Dit is ook oneindig.

Ook staat de spiraal als symbool voor de zon. Dat vind ik wel een mooie aanvulling op alles. Probeer altijd alles positief te benaderen, zonnetje in mijn leven toch echt altijd te laten schijnen en te genieten van alles en te stralen.

Heb zelf specifiek niet voor een tekst en data e.d. gekozen. Maar goed dat is ieder's eigen ding natuurlijk. Je zou eventueel de data in de vorm laten zetten. Maar goed, dan moet het wel een redelijk grote zijn denk ik. Verder even geen inspiratie o.i.d.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:38

ik heb een bijna kleurloze vlinder laten zetten .

het is een vlinder die na boven vliegt .
onder de vleugels druppelen druppels kleur , dit moeten de herinneringen voorstellen
die druppelen richting mijn hart .
en de kleurloze (dode ) vlinder vliegt dus na de hemel
,
Afbeelding

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 21:23

Dank jullie wel. Ik vind de achterliggende gedachten achter de tattoo's erg mooi.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:10

Ik heb toen mijn paard is overleden ook een tattoo laten zetten,maar vind ook wel persoonlijk wat je wilt. Ik heb haar sterfdatum op mijn pols en haar eerste letter met een hartje op mijn hand.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:18

Destination schreef:
[MW] [Centraal] Tattoo's
Misschien zou je het hier kunnen vragen? :)

Dit is inderdaad het centrale tattoo-topic waar ze je zeker verder kunnen helpen met je vraag. Om dubbele topics te voorkomen, plaats ik hier een slotje.