Koopovereenkomst voor garage ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy123

Koopovereenkomst voor garage ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 12:03

Mijn vriend en ik zijn bezig om een garage te kopen, alleen nu is het zo dat wij zelf een koopovereenkomst op moeten stellen.
Ik heb het al gegoogeld, maar dan krijg ik koopovereenkomsten met 14 kantjes waarin allemaal wetteksten en wetsartikelen worden opgenoemd. Staat interessant maar is in dit geval niet nodig :o .

Ik weet ook wat er wel in moet staan, maar ik vindt het lastig om uit mijn hoofd zo iets neer te zetten.

Dus nu is mijn vraag, wie o wie kan mij helpen ???

De volgende punten moeten er in staan:

N.A.W. gegevens van beide partijen (voorletters+achternamen voluit) (moet ik nog even opzoeken, dus voor nu maar even ......)
- Adres van de garage (+eventuele kadastrale inschrijving) Deze kun je vinden in het kadaster
- Aankoop bedrag vermelden (is 25.000 euro) + wilsovereenstemming (beide partijen akkoord gaan) (dat beide partijen met weder goedkeuren tot overeenstemming zijn gekomen tot verkoop/ koop van de .....)
- Plaats + datum vermelden
- Namen vermelden van de ondertekenden (voorletters+achternamen voluit)
- Handtekening van alle personen

Alvast bedankt ;)

vwmissy

Re: Koopovereenkomst voor garage ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:12

moet dit ook niet via een notaris vastgelegd worden ivm ontroerend goed ?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:16

wat vwmissy zegt...volgens mij moet dit gewoon via een notaris gaan...huurcontracten zijn wat anders, maar bij volledige koop van een garage moet je gewoon naar notaris. Die stelt dan een koopakte op.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 12:34

Klopt het gaat ook onderhands naar de notaris, maar we moeten zo en zo onderling ook een koopcontract opstellen... Zodat wij bewijs hebben dat wij het kopen en hij (verkoper) bewijs heeft dat hij het verkoopt (verkocht heeft).
Ik dacht ook idd dat dit gewoon via de notaris ging en je zelf dus niet een koopcontract op hoefde te stellen, juist omdat het bij de koop om onroerend goed gaat.
Maar volgens onze adviseur moet dit bij een garage wel ??

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:35

zo'n koopovereenkomst kan je ook gewoon bij de notaris krijgen , als je ze even belt en het uitlegt hebben hun wel een concept voorlopig koopcontract voor je liggen hoor.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 14:24

Ja dat weet ik, maar dat is opgebouwd uit allemaal wetteksten.
Mischien heb ik het in mijn openingspost niet goed uitgelegd, maar ik heb gewoon even hulp nodig bij het in elkaar zetten van een "koopovereenkomst" waarin de dingen die vermeld staan in mijn openingspost komen te staan.

De dingen dingen die in mijn openingspost staan zijn ook alleen maar de dingen die in de "koopovereenkomst" hoeven te staan. Zodat ik het in word gewoon netjes kan uittikken en wat de verkopende partij en ik kunnen ondertekenen. Ik heb gewoon moeit om het netjes neer te zetten

Dus bij deze de vraag opnieuw:Wie kan mij helpen om de dingen genoemd in mijn openingspost in een nette tekst op te zetten ?????

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 15:10

Is er echt verder niemand die mij kan helpen ????

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:36

TAO -> LZP

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 09:45

Hier kan een slotje op !!