Dit wordt mijn jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Dit wordt mijn jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:00

Hallo, :)

Afgelopen schooljaar heb ik met pijn en moeite mijn havo diploma gehaald. Door oa gebrek aan vertrouwen in mezelf hebben de afgelopen jaren me veel stess opgeleverd. Ik kón het wel maar ik geloofde er gewoon niet in.. Dit kwam, bleek later door dingen van vroeger. Heel erg veel 'ziek' thuis geweest en uiteindelijk zat ik gewoon totaal niet goed in mijn vel en wist ik het effe niet meer. Mede daarom heb ik besloten om dit jaar een tussenjaar te nemen en dan in september 2012 weer te gaan studeren.

Nu wil ik dit jaar wel nuttig gaan besteden zodat ik straks weer fris en met vol goede moed mijn studie kan beginnen :D

Vandaag heb ik een groot schrift gekocht waar ik het komende jaar van alles in ga schrijven en plakken. Ik wil mezelf doelen gaan stellen. Van 15 films kijken tot 3 keer met de trein in mijn eentje. Maar ook wil ik songteksten van liedjes die ik op dat moment veel luister erin schrijven, geluksmomentjes, foto's ed. Als het maar positief is!

Mijn einddoel is dus om weer beter in mijn vel te komen zitten. Negatieve gedachtens vervangen door positieve en meer in mezelf gaan geloven..

Wie doet er met mij mee of heeft er nog leuke ideeën en/of doelen?? :)

<3

DeHP

Re: Dit wordt mijn jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:04

eerste doel: proffesionele hulp erbij zoeken zodat je het maximale uit je tussenjaar gaat halen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:05

Wauuww.. das echt ook mooi voor later! echt super dat dit JOU jaar gaat worden! Geniet ervan!

ik ga ook een boekje bijhouden.. maar dan van de dingen die ik in een jaar tijd heb geleerd.. alle dingen die leuk zijn... en ook grappige dingen die ik op school meemaak opschrijven! ...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:08

Dat klinkt superleuk!

Mischien dingen die je eng vind bedenken, en dingen die je leuk vind.
Als je een angst overwint (een vreemde stad bezoeken oid) dan mag je iets leuks doen?

Hoe dan ook, geniet ervan. :)
Probeer wel een beetje een normaal ritme aan te houden, anders levert het je alleen maar ellende op.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:16

Super dat je dit voor jezelf hebt besloten joh! Maar luister ook inderdaat naar de adviezen voor mij.

Mijn zus wilde ook voordat ze weer ging studeren er een jaartje tussenuit, en gaat dus een jaar high school doen in amerika!(ze is 17), zodat als ze weer terug komt even helemaal opnieuw kan beginnen. Mischien ook een leuk idee? Om dan met bv een goede vriendin een weekje of 2 op vakantie te gaan. Even je hoofd helemaal leeg te maken. :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:18

Bedankt voor de reacties al! :)

Dehp; ik ga maandag bellen voor haptonomie.
Suusie; dat is ook echt leuk om later terug te lezen! :D
Gypsy; Ja vooral dingen die ik eng vind indd.. Ik zie nogal snel tegen dingen op die na afloop héél erg mee blijken te vallen. En over dat ritme. Ik werk bij de thuiszorg nu. 4 dagen in de week van 9 tot 4/half 5 en merk indd dat een ritme hebben al heel veel scheelt in hoe ik me voel!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:19

Dieke; Ja ik ga in de winter met een vriendin die ook een tussenjaar heeft wel op vakantie, gewoon een lastminute boeken. :) En verder ben ik aan het regelen dat ik in februari voor 4 maanden op een ranch in Spanje kan werken!! Dat zou natuurlijk helemaal een mooie afsluiting zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:19

Dit wordt sws JOU jaar! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:20

hee lachen, ik zit in bijna dezelfde situatie :Y) Heb een heel gaaf notitieblok op Ebay besteld, en daat zit ik nu een beetje in te knippen en plakken :D Ding gaat uiteraard mee als ik naar Australië ga voor een half jaar....

Tussenjaar is echt heel fijn :j heb ooit een half jaar verplicht thuis gezeten, wat hel was. Maar van mijn tusenjaar ben ik echt aan het genieten haha :D

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:21

Dat is inderdaat wel een super kans Roos! Een ranch in amerika... *droom*

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:26

Leuk hoor! Moet je maar met Gypsy@bokt mee gaan op trektocht, haha!
Ik heb afgelopen jaar een tussenjaartje genomen, en oh wat heb ik genoten.. Al moet ik zeggen dat het me wel zwaar valt nu weer BAM vol aan de bak te moeten op het HBO.. Maar goed, dat fijne jaar was het waard.. <3

Wat ook geweldig is wat ik vorig jaar gedaan heb, een trektocht door de woestijn. Dat is echt een van de meest bijzondere en mooie ervaringen in mijn leven. Ik ben bij Bedouin@bokt geweest, een nederlandse vrouw die dit in Tunesië organiseert. Echt geweldig! :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:32

Jaaaa! TS ga je mee op trektocht? Na een jaar op trektocht met mij vind je niets meer eng joh. :+

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:41

Oh super zeg! ik kan me zo plaatsen in je! :oo Hoe begin je nou met zoiets? zou ook wat voor mij zijn namelijk..

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 20:48

Gypsy; hhaha nou als het in Spanje niet doorgaat... Ik ga maandag bellen om een afspraak te maken om die mensen te onmoeten :D

Astaloca; gewoon doen! Koop een schrift en begin :) De ideeën komen vanzelf wel.

Ik heb net de songtekst van Unwritten op de eerste blz geschreven:

I am unwritten, can't read my mind, I'm undefined
I'm just beginning, the pen's in my hand, ending unplanned

Staring at the blank page before you
Open up the dirty window
Let the sun illuminate the words that you can not find
Reaching for something in the distance
So close you can almost taste it
Release your inhibitions

Feel the rain on your skin
No one else can feel it for you
Only you can let it in
No one else, no one else
Can speak the words on your lips
Drench yourself in words unspoken
Live your life with arms wide open
Today is where your book begins
The rest is still unwritten

SLS_Focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:57

Wauw, wat geweldig :D ! Heeel veel plezier & succes!

ik wou dat ik dat ook kon doen als ik me 4e jaar had gehad..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:05

Wat een ontzettend leuk idee zeg!
Ik herken met wel in jou, vind sommige dingen vaak ook eng en achteraf blijkt het helemaal niet eng te zijn. Helaas ben ik het paar weken later alweer vergeten dat het helemaal niet eng was :+
Misschien ga ik ook wel zo'n boekje maken! Ook soort van dagboek en na een jaar kan je het dan nog eens leuk terug lezen!
Veel succes!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:08

Ik heb dit vorig jaar ook voor mezelf besloten! Maar dan met een fotoboek :D

[LZP] Gisteren alweer een jaar geleden.... :))

Probeer gewoon dingen te bedenken die voor jou echt iets betekenen. In elk geval: succes en zorg ervoor dat je een prachtjaar krijgt! :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:56

Ik ben morgen jarig en ik heb ook bedacht: dit wordt mijn jaar. We gaan het gewoon doen!
Ik heb een doos met allemaal kleine dingen die me aan de goede dingen van dit jaar gaan herinneren.

Succes, ik vind het een super initiatief van je. Geniet van je tussenjaar :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:00

Heel leuk idee!
Is een Day Zero Project niet iets voor jou? (101 doelen in 1001 dagen). Daar ben ik al een hele tijd mee bezig, en het is een super leuke manier om dingen te gaan doen die je eigenlijk altijd al wil doen.
In ieder geval: heel veel succes en maak er een topjaar van!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 17:18

eslixapie schreef:
Heel leuk idee!
Is een Day Zero Project niet iets voor jou? (101 doelen in 1001 dagen). Daar ben ik al een hele tijd mee bezig, en het is een super leuke manier om dingen te gaan doen die je eigenlijk altijd al wil doen.
In ieder geval: heel veel succes en maak er een topjaar van!

daar moest ik ook gelijk aan denken!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:42

Wat leuk dat je dat gaat doen, zeker ook met die doelen! :D
Zelf wil ik ook zoiets gaan maken. Ik heb wel al een hobbyblok gekocht bij de Hema. Gewoon met blauwe harde kaft, ringband en witte velletjes (wel maar 40 velletjes) Was niet zoveel keus. :+
Op de eerste blz. ga ik gewoon een tekst schrijven.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 12:00

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties!! :)
Ik merk nu al wel dat ik het gelijk weer te perfect wil en daardoor stel ik mezelf weer teleur..

x_Rebecca; ja stiekem was jij ook wel een beetje een inspiratiebron voor mij :o
LarissaXX; Gefeliciteerd met je verjaardag! :D En das ook een leuk idee, ik heb wel een doos met allemaal kleinde dingetjes van vroeger, mooie herinneringen enzo..
eslixapie; Heb ik wel aan zitten denken indd, maar wil toch echt mijn eigen ding doen haha :o Hoeveel doelen heb je al gedaan??

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:26

RM_ schreef:
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties!! :)
Ik merk nu al wel dat ik het gelijk weer te perfect wil en daardoor stel ik mezelf weer teleur..

x_Rebecca; ja stiekem was jij ook wel een beetje een inspiratiebron voor mij :o
LarissaXX; Gefeliciteerd met je verjaardag! :D En das ook een leuk idee, ik heb wel een doos met allemaal kleinde dingetjes van vroeger, mooie herinneringen enzo..
eslixapie; Heb ik wel aan zitten denken indd, maar wil toch echt mijn eigen ding doen haha :o Hoeveel doelen heb je al gedaan??

Ik heb er pas 7 of 8 gehaald haha!
Ik ben steeds om de zoveel tijd met een Day Zero Project begonnen, maar steeds had ik er geen zin meer in en dan stopte ik ermee. Maar deze keer ga ik het echt volhouden! (:

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:19

Ontzettend leuk plan! Positief denken is sowieso altijd goed, bereik je ook meer mee dan de meeste mensen zich kunnen voorstellen. :)

Maar besef wel dat je ook heel erg in de put kunt gaan zitten van een tussenjaar. Ik ken een hoop mensen die (toen ik klaar was met de havo een paar jaar geleden) net zo vrolijk en "yay lang leve de lol" aan een tussenjaar begonnen, maar na een maand al verlangden naar februari om in te kunnen stromen.
Valt namelijk vies tegen als iedereen werkt en studeert en jij in je eentje leuke dingen moet gaan doen.

Dus een baantje zoeken is denk ik ook wel een leuk plan voor op je lijst. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 23:45

Ik ging naar naar het buitenland in mijn tussenjaar, het is net wat JuliaMaria zegt, je mist misschien een hoop sociale contacten hier..