Autoverzekering onbetaalbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Autoverzekering onbetaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 11:11

Al jaren staat onze auto op de naam van m'n vriend, hij is de hoofdverzekeringnemer.
Echter bouw ik geen no claim op met deze manier van verzekeren.

Dus maar eens gebeld naar Interpolis.
Ja mevrouw dan moet u de auto maar op uw eigen naam verzekeren.
Als ik een brikje had gehad was dat geen probleem geweest, dan waren de kosten nog wel meegevallen.

Maar ik was niet van plan om € 60,- per maand voor alleen een WA dekking te betalen voor een auto van 13 jaar oud.
Nu betalen we nl maar € 21,- voor een WA+beperkt casco dekking.

Waarom zijn de verschillen zo groot?
Een nieuwere auto (op benzine), met een hogere restwaarde hoef ik volgens het rekenprogramma nog minder aan te betalen dan aan deze dieselauto.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:14

Belachelijk he, daar liepen wij ook tegen aan toen we vorige maand een 2e auto aanschaften. Omdat ik 3 schadevrije jaren heb scheelde het bedrag zo enorm, dat ook de nieuwe auto weer op mijn naam staat alleen al om de kosten te drukken. We hebben ook met het idee gezeten ons oude boodschappenkarretje op mijn vriend zijn naam te verzekeren maar dan moet je ook al bijna 60% meer betalen. Maar we gaan het straks toch maar doen, de enige manier om een autoverzekering goedkoper te krijgen is schadevrije jaren rijden...

En ik vind het best snel omlaag gaan als je eenmaal schadevrije jaren opbouwt.
Laatst bijgewerkt door Kaygee op 22-09-11 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Re: Autoverzekering onbetaalbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:18

Ik betaal op het moment 88,- verzekering per maand, ben 23 jaar en heb nu 2 schade vrije jaren, vind ik ook een behoorlijk bedrag maar die prijs betaal je inderdaad om schade vrije jaren op te bouwen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:21

Waarom zijn die verschillen zo groot? Ooit van no claim-korting gehoord?
De meeste mensen die hun eerste autoverzekering afsluiten zijn beginnende bestuurders. Over het algemeen is het risico op ongelukken groter... Als jij aan de verzekering laat zien dat je verstandig rijdt, of niet claimt, gaat je korting omhoog. Eigenlijk best logisch toch?

Verder kijken ze naar mijn weten voor de premie naar de nieuwwaarde en het motorvermogen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:23

Mootje schreef:
Waarom zijn die verschillen zo groot? Ooit van no claim-korting gehoord?
De meeste mensen die hun eerste autoverzekering afsluiten zijn beginnende bestuurders. Over het algemeen is het risico op ongelukken groter... Als jij aan de verzekering laat zien dat je verstandig rijdt, of niet claimt, gaat je korting omhoog. Eigenlijk best logisch toch?

Verder kijken ze naar mijn weten voor de premie naar de nieuwwaarde en het motorvermogen.

Niets meer aan toe te voegen.
Je kunt er wel heel boos om worden oid, maar het is imho gewoon terecht.
No claim korting is juist in het leven geroepen om mensen die minder kans hebben op schade een goedkopere verzekering te geven. Dus als je jezelf kunt bewijzen door schadevrij te rijden, staat daar iets tegenover.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 11:23

Charaz schreef:
Ik betaal op het moment 88,- verzekering per maand, ben 23 jaar en heb nu 2 schade vrije jaren, vind ik ook een behoorlijk bedrag maar die prijs betaal je inderdaad om schade vrije jaren op te bouwen.

:wow: Wat voor auto rijd je dan?
Dat is echt een ascociaal hoog bedrag.

Ik heb natuurlijk ook nog even berekend wat het bedrag zou worden als ik 7 schadevrije jaren zou hebben, maar dat is ook nog een best bedrag. Of zal het risicopercentage pas naar beneden gaan na je 28ste?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:25

FBTO is een stuk goedkoper dan Interpolis. Je kan online vergelijken, zit echt veel verschil tussen de verschillende verzekeringsmaatschappijen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:28

Werk je? Je kan namelijk ook even bij je werk nagaan of ze een collectiviteitskorting hebben. Via mijn werk krijg ik namelijk 14% korting bij centraal beheer achmea. Scheelt ook een berg.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:28

Ik betaal 62 euro per maand dacht ik, 3 schadevrije jaren. (ben 26 jr)
wa+ beperkt casco.

opel corsatje van 10,5 jaar oud...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:32

No claim korting en sowieso wordt de verzekering ook bepaald naar aanleiding van de nieuwprisj van een auto. En inderdaad je eigen leeftijd i.c.m het motorvermogen kan ook meespelen :j

Waren er ook geen mogelijkheden om als partner of tweede bestuurder meeverzekerd te worden en zo ook schadevrije jaren mee op te bouwen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:33

Bienotje, dat had gekund, maar dan moet je vooraf aangeven dat degene financieel afhankelijk is :) Of althans, zo heb ik dat gedaan...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 11:35

Ik heb inderdaad gevraagd om als 2e bestuurder aangemerkt te worden.
Maar dit was niet mogelijk.

Vond het geen fijn gesprek, wat een hork zeg.
Ik vroeg dus alleen of dat mogelijk was om zo ook jaren op te kunnen bouwen, kreeg direct een soort van preek.
En over z'n kameraden die verzekering op naam van paps hadden, bla bla bla.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:36

Mijn auto stond tot 4 maanden geleden op me vaders naam, daar no claim opgebouwd. Nu staat het op mijn naam en heeft hij de no claim aan mij over gedragen. Heel simpel, 1 handtekening.
Ik heb een VW polo van 16 jaar oud en betaal iedere maand 64 euro voor alleen WA.
Je betaald gewoon wat om op de weg te rijden en veilig natuurlijk.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:47

Ik betaal iets meer dan 40 euro voor WA+Casco voor mijn 10 jarige Mondeo. Ben 23 jaar en heb zelf ruim 4 schadevrije jaren. Ik zit bij Allsecur en heb ook geen eigen risico.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:56

Ik heb mijn autootje uit 96 WA volledig casco verzekerd :) begon op iets van 110 euro per maand, maar gaat nu elk jaar dik 30 euro per maand vanaf wegens schade vrije jaren :) dus betaal nu niet zoveel meer.
Vind het fijn om goed verzekerd te zijn en betaal daar gewoon de prijs voor :) schadevrije jaren moet je opbouwen, die zal je nooit cadeau krijgen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:58

annastasia schreef:
Charaz schreef:

:wow: Wat voor auto rijd je dan?
Dat is echt een ascociaal hoog bedrag.

Ik heb natuurlijk ook nog even berekend wat het bedrag zou worden als ik 7 schadevrije jaren zou hebben, maar dat is ook nog een best bedrag. Of zal het risicopercentage pas naar beneden gaan na je 28ste?

Een Fiat Panda uit 2008, mijn verzekering is wel allrisk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:00

Wat een prijzen zie ik hier langs komen! Ik betaal 45 euro pm all risk voor een gloedje nieuwe toyota aygo

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:01

En hoeveel schade vrije jaren heb jij dan Stef?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:07

Aangezien dit geen paardgerelateerd onderwerp is verplaats ik het even.

TAO-->LZP

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:12

Moet ik even nakijken, wel een stelletje hoor, ik kan nog max 2 jaar erbij geloof ik om aan de maximale korting te komen.
Die 45 euro is overigen incl no claim garantie en extra inzittende verzekering

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:14

interpolis is reteduur met autoverzekeringen, zelf zit ik nu bij inshared (premie op basis van schadevrije jaren, er wordt gekeken naar het aantal jaar dat je je rijbewijs hebt en hoevaak je daarin schade hebt gehad die jouw schuld was). En kijk anders eens op de site van independer, daar kun je vrij eenvoudig een heleboel verzekeringen vergelijken. Denk dat wanneer jullie de autoverzekering ergens anders onder zouden brengen, je sowieso goedkoper uit bent. En het voordeel van tegenwoordig is, dat zodra je eerste contractstermijn voorbij is, je de verzekering iedere maand kan opzeggen!

edit: betaal zelf 18 p/m voor een WA+ voor een autootje uit 1998 en ben echt niet geheel schadevrij gebleven de afgelopen 12 jaar.
Laatst bijgewerkt door Moska op 22-09-11 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:15

Ik betaal 35 euro voor een standaard verzekering.. heb nul schadevrije jaren omdat ik de auto van mn vriend altijd reed. Ik ben dan ook niet verzekerd voor mijn eigen schade.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:16

Ik heb er wel eens over gedacht om mijn verzekering naar een andere aanbieder te doen. Maar durf het niet aan met al die "nieuwe" verzekeringen als InShared enzo. Blijf bij mijn vertrouwde CBA, waar ik goede ervaringen mee heb :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:21

Ik kijk altijd op independer.nl voor beste aanbod van verzekering :P

Mijn bedrag is ook inclusief inzittende verzekering etc trouwens :j

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:22

inshared is gewoon achmea, je regelt alleen alles zelf via internet, behalve schades, die kun je telefonisch doen. Heb er tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee en het scheelt een hoop geld.