Draaien, buigen en nog meer dressuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Voltrack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-01 18:27

Zo! Bent ik weer!
De laatste tijd heb ik niet zo heel veel nieuws gedaan. Ik kan wel een paar dingen vertellen die ik gedaan heb. Ik ben Husky's tegen gekomen, en die vond Hercules vreselijk eng. Verder heb ik lekker veel en hard gelopen. Ik kan nu heel lang achter elkaar heel hard draven. Dat heb ik eens flink geoefend, maar nu moest ik deze week van mijn baasje rustig draven omdat Hercules niet helemaal lekker was. Ik zit nu ook bijna altijd voorop, en Hercules die ziet maar dat hij me bij kan houden. Hercules hoestte een beetje en hij liep helemaal niet door, dus ik ging maar voorop en heel hard, maar dat vond ze niet goed.
Afgelopen zondag heb ik een heel leuk avontuur beleefd. We zijn naar het bos bij Austerlitz gegaan, maar niet met de kar, nee we gingen er stappend heen. Dus moesten we over de snelweg. Ik ging weer de hele tijd lekker hard, en Hercules draafde lekker achter me aan. Het was helemaal niet eng, en toen we voor een stoplicht moesten wachten wilde ik helemaal niet stilstaan en wachten tot het baasje op het knopje had gedrukt. Uiteindelijk waren we vlakbij het bos en daar was dat viaduct. Er lagen allemaal boomstammen op de ene helft en de andere helft was om over heen te gaan. Die boomstronken waren best interessant, maar ik mocht er niet aanzitten, bovendien zag ik toen pas dat er allemaal auto's onder ons door flitsten. Maar ik stapte gewoon door. Tot ze opeens van de andere kant kwamen, en toen zag ik ze dus onder mij verdwijnen, en dat is best eng hoor! Mijn baasje zei dat het wel goed was, dus ik ben maar gauw doorgestapt. Hercules die zag mij erover gaan dus die vond het helemaal niet eng, maar als hij voorop had gezeten, dan was hij er ook niet overheen gegaan! Hij durft helemaal niks, alleen achter mij durft hij opeens alles. Ik ga gewoon zo hard dat hij me niet bij kan houden, en ik haal hem de hele tijd in, dat vindt hij helemaal niet leuk, want dan kijkt hij heel chagerijnig.
Morgen gaan we weer over het viaduct. En dan gaan we binnenkort ook weer langs de trein, daar ben ik ook al langs geweest een paar weken geleden, en dat was ontzettend spannend. Ik heb ook vreselijk veel vrachtwagens gezien, en dat is eng joh! Gelukkig kunnen die mensen op mijn rug goed blijven zitten, anders had ik toch niet op ze gewacht.
Vandaag heb ik iets nieuws geleerd. Gister was de lesmeneer er, en die liet mij en mijn baasje allemaal bochtjes doen. Heel veel achter elkaar, en dan moest ik mijn hoofd mee bewegen. Dat kon ik natuurlijk wel, want ik ben best lenig. Dus vandaag ging mijn baasje weer iets nieuws proberen. Ze duwde met haar been in mijn buik en zat dan zo dat ik wel opzij moest lopen. Dat deed ik heel goed volgens haar. Ik heb wel eens mijn voorkant naar binnen moeten doen, maar nog nooit helemaal opzij moeten lopen. En omdat ik het zo goed deed ging ze nóg iets nieuws proberen, ze duwde weer met haar been en nu moest ik om mijn achterbenen heen lopen met mijn voorbenen. Ik snapte het niet meteen, maar toen ik zo een paar keer een kwart rondje gedraaid had vond ze me geweldig! En ze is ook heel erg trots op mij dat ik nu in één keer in de rechtergalop aan kan springen. Het is eigenlijk heel makkelijk, maar ik vond het helemaal niet leuk, vooral omdat zij dan persé wilde dat ik zo aansprong. Daar kan ik niet helemaal tegen, dat mensen je vertellen hoe je iets moet doen, maar ze heeft wel gelijk, 't galoppeert een stuk makkelijker. En dat rondjes draaien en lopen is ook helemaal niet zo erg, daar word ik nog leniger van, en dan kan ik veel makkelijker in het bos sjezen. Gelukkig doet ze dat gedraai niet zo lang, anders zou ik het helemaal niet leuk vinden, en ook helemaal niet meer doen.
Nou, ik ga maar eens eten. Eerst maar eens roepen dat ze nu toch echt moet gaan eten geven.

Oh ja, Jopie is een beetje ziekjes de laatste tijd. Gister was hij heel sufjes, dus vandaag gingen ze allemaal thermometers in hem proppen. Hebben ze ook wel eens bij mij gedaan, en het is niet zo fijn. Maar ja, Jopie heeft dus een beetje 'verhoging'. En hij hoestte ook best erg, hij had een hele vieze klodder uitgehoest. Volgens de bazen is hij gewoon verkouden, en heeft hij het van Hercules die ook al een tijdje niet helemaal fris is.