Wie heeft er ervaring met schoenen Shabbies?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wammus5

Wie heeft er ervaring met schoenen Shabbies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 21:32

Ik zie mensen er steeds vaker mee lopen, de schoenen genaamd Shabbies. Ik zit al heel erg lang te twijfelen om deze schoenen aan te schaffen.. dus misschien is het wel makkelijk als er ervaringen gedeeld worden.

Vooral deze laars vind ik érg mooi:
http://www.assem.nl/schoenen/damesschoe ... 10.1.1163/

Alleen ik wil ook betalen voor de kwaliteit en niet alleen voor de naam.. dus.. Zijn deze laarzen de 300,- waard?

Caroline90

Re: Wie heeft er ervaring met schoenen Shabbies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:51

Ik heb niet het zelfde model, maar de Shabbies met een hakje.
Mijn eerste paar aangeschaft zo'n 3 jaar geleden, van suede leer.
Ik heb ze ontzettend veel gedragen, in weer en wind, en zien er nu echt nog fantastisch uit! Net alsof ze nieuw uit de winkel komen.
Het enige wat je moet doen is er op tijd nieuwe zolen/hakken onder laten zetten net zoals bij elke andere schoen omdat als je ze daar eenmaal beschadigd ze moeilijk te redden zijn.
En uiteraard even inspuiten en eens in de zoveel tijd even poetsen.

Ik vind ze het geld zeker waard, al wacht ik tegenwoordig wel tot de uitverkoop, dan zijn ze toch een stuk betaalbaarder. Maar niet alle kleuren komen in de uitverkoop helaas!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 19:47

Shabbies <3 i am in love

wat mijn voorganger zegt, ze gaan zo lang mee, ik zet gewoon 1 keer in het jaar nieuwe zooltjes etc in laat ik ze helemaal na kijken en ze blijven gloednieuw :)

Kuch Kuch ik en mijn moeder hebben denk ik samen zo'n 10 paar O:)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:41

ik heb ze niet, ik zie ze net voor het eerst op jou plaatje.
het lijken me erg fijne schoenen en ik vind ze er degelijk uitzien.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:47

Ik heb precies die vd foto alleen dan in het bruin.
Ik heb ze op marktplaats 2de hands gekocht,zgan in de doos.
Scheelde me mooi 200 euri!
Vind ze erg mooi en ze lopen ook fijn.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:56

Shabbies!! <3

Heb net gister mijn 4e paar gekocht en einde van de maand komt paar 5 weer. Heb dan 3 paar hoge laarzen, één paar korte laarzen en één paar pumps.

Het zijn echt geweldige schoenen met super kwaliteit. Als je de schoen goed onderhoudt met de juiste materialen gaan de schoenen lang mee. Na vele avondjes stappen met suede Shabbies zien zij er na een wasbeurt weer op en top uit!

Let er wel op dat de schoenen uitlopen! Bij het passen horen zijn wat strakker te zitten dan normaal, het leer moet zich namelijk nog even vormen. Ik vind het daarom ook het meest fijne om bij een Shabbie Store te gaan winkelen :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:12

Shabbies zijn een HEL om in te lopen :') Ik heb er echt zulke zeren voeten van gehad! Ik draag ze nu voor het tweede jaar en ze zien er nog heel mooi uit (het leer is alleen wat van kleur veranderd) Zeker aan te raden :j Wel leuk dat ze volgens mij ineens heel erg 'in' zijn, terwijl ik ze al vanaf het voorjaar in 2010 heb, haha.

Ik heb trouwens ook nog een grijs suede paar, moet zeggen dat deze wel heel wat minder ondersteuning geven dan m'n gewone leren :j

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:42

Ik heb die ook, alleen heb ik ze voor 70 euries op de kop getikt. Lang leve de uitverkoop en maatje 36 ;)
Je moet ze echt inlopen, deze heeft een harde zool, en ik heb wel flink wat blaren gehad, maar ik vind ze verder erg mooi.
Maar ik moet wel eerlijk zijn, ik zou er nooit 3 bankjes voor neertellen... Daar vind ik ze echt te duur voor.

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:12

i LOVE shabbies <3 <3 , lopen heerlijk (ik moet eerlijk zeggen dat ik ze wel heel erg moeten inlopen.. en er in het begin wel veel last van gehad :()
ik heb ze nu bijna een jaar en ze zijn nog super mooi en blijven heel netjes, wel heb ik een stukje van de bovenkant af laten knippen bij de schoenmaker omdat ze anders tot in me knieholtes kwamen.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:16

Heerlijke laarzen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:28

Ik ben compléét verliefd op een paar Shabbies, alleen €200,-... Dat vindt mijn portemonnee echt, echt echt niet leuk....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:32

300 euro voor een paar laarzen? :wow:

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:34

Quellian schreef:
300 euro voor een paar laarzen? :wow:

Mijn idee..Al vind ik de cognackleurige wel echt om te smullen <3

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:49

Een vriendin van mij draagt ze... en als jij die schoenen goed verzorgt, blijven ze heel lang mooi! :j

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:01

Waar ik heel benieuwd naar ben, hoe vallen de laarzen die TS laat zien in de link, iemand ervaring mee? Ik doel vooral op voetmaat, ik zit nogal tussen 40 en 41 in. Als ze ruim vallen denk ik dat ik voor maat 40 ga en anders voor 41 :)

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:04

ambre schreef:
Ik heb precies die vd foto alleen dan in het bruin.
Ik heb ze op marktplaats 2de hands gekocht,zgan in de doos.
Scheelde me mooi 200 euri!
Vind ze erg mooi en ze lopen ook fijn.

ME 2 *\o/*

Lang leve MP en ze lopen nog beter dan dat k er 300 euro voor zou hebben betaald *\o/*

Sabinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:58

Ik heb die die jij laat zien in de OP en ik vind ze heeerlijk <3 voor mij is het dat geld helemaal waard! Heb ze nu een jaartje en zien er nog als nieuw uit. Als ik nog een nieuwe paar laarzen moest hebben zouden het weer shabbies worden!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 05:39

Kieffer schreef:
Waar ik heel benieuwd naar ben, hoe vallen de laarzen die TS laat zien in de link, iemand ervaring mee? Ik doel vooral op voetmaat, ik zit nogal tussen 40 en 41 in. Als ze ruim vallen denk ik dat ik voor maat 40 ga en anders voor 41 :)

Naar mijn idee vallen de laarzen wat groter uit dan normaal. Wat wel zo is, is dat Shabbies een wat lage wreef hebben voor het type laars. Ik kom er in het begin ook niet in zonder plastic zakjes.

Shabbies inlopen kan in sommige gevallen wel worden vergeleken met het inlopen van je leren laarzen. Je moet eerst even door de zure appel heen bijten, maar later heb je schoenen waar je het liefst in woont :)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 06:08

voor de liefhebbers, ik heb nog shabbies grijze hoge leren in maat 36 nieuw in de doos. Voor 120 excl verzenden mogen ze weg. Nieuwprijs 199,90

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:49

Hier nog eentje die 's winters woont in de Shabbies!

Heerlijke laarzen / schoenen..

Wel even goed inlopen met mogelijk blaren, maar daarna zitten ze geweldig..
En de kwaliteit is echt goed, ze blijven heel lang mooi!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:19

In principe kan mijn portemonee de laarzen van Fred de la Bretoniere laarzen aan, maar ik vind het bedrag super onzin.

Ik heb deze:
Afbeelding
Van de sascha: http://www.sacha.nl/shop/women-shoes/Da ... ang/2x0593

Ik zie weinig verschil met de shabbies:
Afbeelding

Enig "groot" verschil wat ik zie is dat er bij de ene Shabbies op staat ... en de ander het Sascha teken.
De sascha laarzen zijn er ook in meerdere kleuren en ik heb de Sascha laarzen nu voor het 3e jaar en ze doen het nog perfect! Denk dat de Shabbies het niet veel beter doen.

En dat scheelt even bijna €200,- !! Van dat geld kan je dus bijna nog 2 paar van kopen in een andere leuke kleur.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:56

@ __Kelly, je hebt helemaal gelijk, ik vind het ook echt veel te duur voor een paar laarzen (houten zool, ongevoerd leer en wat stiksels, ik denk dat we ons allemaal doodschrikken als je weet wat de kostprijs is...) Ik koop zulke dure uitspattingen dus alleen in de uitverkoop o.i.d. Ik vind ze wel lekker zitten niet echt geweldig ofzo een paar Dubarry's (lang leven Marktplaats voor 50 euro een paar mooie halfhoge op de kopt getik) zitten veel lekkerder en heb je echt warme voeten in.

Ik zou gewoon even wachten tot ze in de uitverkoop zijn of tweedehands ofzo, ik vind 300 euro echt een behoorlijk, tikkeltje, ietsjepietsje te duur.