Ik wist toch zeker dat ik hem vannacht aan de overkant van de straat had gezet...
Mijn mijn duffe kop eens verder kijken en jaaaa daar staat hij! euh een beetje rare plek in de tuin...
OF de auto is vanzelf weg gerold ( ik mag hem van mijn vriend nooit op handrem zetten alleen in de versnelling) Of iemand heeft geduwd ( er gebeuren hier wel vreemdere dingen)
Hij staat dus nu in de tuin van de buren een huis of 6 verderop. Zooo schuin de weg over de tuin in gerold, of geduwd, over een muurtje van 30 cm heen geklapt, band lek, wat krassen....maar geen sporen van inbraak of wat dan ook.
Vriendlief gebeld dat hij maar met de trein naar huis moet komen van het werk, dat ik hem niet kan komen halen... Hij de politie gebeld, maar die doen niks eraan omdat er geen braak in te zien is.( en geen erge schade aan de tuin op een klein muurtje na wat gebroken is. Maar omdat ik de auto niet over dat muurtje heen kan tillen kan ik nu even niks. Nouja, die buren hebben niks gehoord of gezien.
1 andere auto heeft een spiegel omgeklapt, en 1 auto heeft een deur rubber los, maar vind de eigenaar even niet dus kan niet vragen of dat al was......
erg vreemd!!!
Nouja, nu is er vorige week al ingebroken en de cola eruit gepikt ( radio mp3 alles lag er nog in) Volgens mijn zoon wou dezelfde die vorige week dorst had misschien even leuk zijn en heeft geduwd, maar in mijn theorie kan hij ook vanzelf gerold zijn????
volgens mij gaat een auto die !goed! in de versnelling staat nergens heen? Misschien onbewust vergeten, niet goed erin gezet?
Hopelijk kun je hem gauw uit die tuin krijgen en is er niet al te veel schade!
Neskolay
Geplaatst: 18-09-11 09:39
Als je zeker weet dat je em in de versnelling hebt gezet dan kan ie onmogelijk zijn gerold, niet eens geduwd.. Vreemd is het wel zeg? Flink balen ook van de lichte schade.. Stond de auto in de tuin ook in de versnelling nog? En waren de deuren nog op slot?
Wij hebben wel eens in kamer gezeten dat onze auto ook met een (redelijk) hoge snelheid van de afrit afreed.. Zat wrs niet goed in de versnelling.. Gelukkig kwam er dat moment niemand langs oid, want had raar kunnen gaan...
Wel heeel erg vervelend om zo wakker te worden.. Hoop dat schade beetje meevalt..
annepaardoes
Geplaatst: 18-09-11 13:15
Ik ben wel benieuwd waarom je de auto niet op de handrem mag zetten van je vriend?
Uhuh, maar als je t altijd doet, leer je het aan waardoor de klans kleiner is dat je het vergeet. Tenminste dat is het bij mij iig
Jolliegirl
Geplaatst: 18-09-11 13:44
Char_elle schreef:
Waarom in versnelling ipv handrem eigenlijk? Ik zet 'm altijd in z'n vrij en dan op de handrem.
o.a in de winter kan je handrem vastvriezen..
+ mensen rukken die handrem altijd keihard krakend omhoog.. dit is zó slecht voor je bekabeling...(dus doe het gewoon zo : knopje indrukken, omhoog doen, knopje los op de handrem, tadaaa!) Je handrem komt steeds hoger te staan.. en gaat op den duur slijten en slechter worden...
En ach, soms staat ie hier in zn 3 of 4.. ligt er net aan hoe ik aan kom rijden
Cheiba
Geplaatst: 18-09-11 13:51
ik zet mijn auto ook altijd in de versnelling. 1x gehad dat ik dit niet goed had gedaan was de auto de oprit afgerold midde op straat hopelijk heb jij heb er ook niet goed in gezet.
je weet zeker dat je geen last hebt van slaapwandelen?
Maartje_M
Geplaatst: 18-09-11 13:52
In z'n 4? Dan kom ik hier niet eens de straat in
Wel een heel aparte situatie zeg...Ben ook wel benieuwd of je hem nu wel of niet goed in de versnelling gaat staan. Toch wel vreemd als de auto zijn eigen gang gaat.. (waarom moet ik nu aan de Transformers denken?? )
Jolliegirl
Geplaatst: 18-09-11 13:52
Maartje_M schreef:
In z'n 4? Dan kom ik hier niet eens de straat in
o.a bij de c1000 op parkeerplaatsen... Trap gewoon de koppeling in en laat m uitrijden, en zet m uit
In de straat staat ie vaak in zn 2
Rena100
Geplaatst: 18-09-11 13:53
Hmm vreemd verhaal...het moet haast wel geduwd zijn want uit zichzelf rollen kan bijna niet in de versnelling. Of de helling moet zo steil zijn...
Cheiba
Geplaatst: 18-09-11 14:06
Rena100 schreef:
Hmm vreemd verhaal...het moet haast wel geduwd zijn want uit zichzelf rollen kan bijna niet in de versnelling. Of de helling moet zo steil zijn...
als mijn auto in zijn 2 staat krijg je hem hier echt niet door heen geduwd.
F_Orumster
Geplaatst: 18-09-11 14:09
Heb je een heel klein autootje, a la ford ka of smart? Sommige grapjassen tillen een auto op om m verderop neer te zetten. Zeker over een muurtje moet er echt wel meer schade zijn dan jij zegt lijkt me.
geerte
Geplaatst: 18-09-11 14:11
Erg raar toen je heb daar in de tuin aantrof zat hij nog steeds in de versnelling?
MickeyenVici
Geplaatst: 18-09-11 14:20
geerte schreef:
Erg raar toen je heb daar in de tuin aantrof zat hij nog steeds in de versnelling?
Wat een bijzonder verhaal dit zeg! Een auto kan namelijk niet (nauwelijks) door zijn versnelling heen geduwd worden.. Dus óf hij stond niet goed in de versnelling of is met een sleepkabel versleept ofzo? Ik weet het ook niet, ben wel benieuwd naar foto's.