Hoi hoi Ik vroeg me af of hier ook meiden/vrouwen zijn die een zeeman hebben. En hoelang die dan weg is. Mijn vriend is nu bijna een week weg en pff wat mis ik hem ! En dan hebbe we ongeveer nog 5 weken tegaan..
Ja binnevaart is wat korter idd. Als mijn vriend buiten europa vaart is het 6 weken op en 3 af. Nu ligt die wel in europa, maar de visserij wil niet meewerken en pas als ze vol zijn komen ze binnen. Daarna heb die 3 weken vskantie als goed is. Ligt eraan hoe alles loopt. Maar vind het ook zo lastig dat je niks kan pkannen met op vakantie gaan.
geen ervaring, maar lijkt me wel heel zwaar zeg! lijkt me dan inderdaad erg moeilijk om dan alles te plannen...
nicole_hetty
Geplaatst: 28-09-11 11:35
poeh 6 weken... dan heb ik dus nog niks te klagen. ik vind 2 weken al lang zat haha. het lijkt mij ook wel erg lastig ja. op vakantie gaat dan in jullie geval wel moeilijk. wij gaan ook niet op vakantie. het zou om zijn werk wel kunnen hoor. hij is altijd van donderdag tot donderdag 2 weken. of er nu werk is of geen werk! maar hij zegt altijd thuis zijn is voor mij vakantie. en ik ben zelf ook niet iemand die zomaar op vakantie zal gaan, dus dat missen we ook niet.
6 weken op en 3 weken af zou ik denk ik toch wel erg moeilijk vinden.
_Ananas_
Geplaatst: 28-09-11 11:36
Hier ook, 6 week weg en dan weer 6 week thuis. Heeft uiteindelijk voor de chemicalien gekozen ivm iets kortere duur weg en redelijk vaste dagen. Thuiskomen en weggaan kan wel zo weer drie dagen schelen maar goed, wel in principe 6/6.
Dont_Give_Up
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-11 12:38
Ja het is zeker lang! Maar als die dan thuis is heeft die wel alle tijd om het in te halen haha Vaak voelt het als ze thuiszijn toch als vakantie, maar wij wonen nog niet samen dys een weekje weg zou wel lekker zijn.
Mijn man is geen zeeman maar wel lang van huis en heel onregelmatig. Hij is nu een week of 4,5 weg en komt over 2,5 week thuis. Ik ga van het weekend een weekend naar hem toe. Hij zit in Ierland nu. Als hij thuiskomt is hij 2 weken thuis en dan weer 7 weken weg. Hoe het in het nieuwe jaar eraan toegaat weten we nog niet. Ligt maar net naar de vraag naar hem..
Wat voor werk doet jou man dan? Hij is ook lang van huis! Vind je dat niet lastig soms?
su72
Geplaatst: 28-09-11 13:02
Mijn man werkt op een baggerschip, bijna altijd in verre oorden. Het houdt in dat hij 6 weken op 6 weken af werkt. Morgen komt hij weer thuis Hij doet dit werk al heel lang, vroeger was het 8 op 4 af dus het is al veel verbeterd! Ik heb er geen moeite mee en we hebben 2 kinderen en die weten ook al niet beter. Het komt ook vaak voor dat hij niet thuis is met de feestdagen, das wel wat minder natuurlijk...
Met kerst zijn ze als goed is wel thuis, dat hoop ik dan. Maar sommige feestdagen zijn ze er dan niet daar baal ik wel van, maar het is niet anders
nicole_hetty
Geplaatst: 28-09-11 16:49
Dont_Give_Up schreef:
Met kerst zijn ze als goed is wel thuis, dat hoop ik dan. Maar sommige feestdagen zijn ze er dan niet daar baal ik wel van, maar het is niet anders
met feestdagen en verjaardagen is het soms inderdaad wat minder. vooral als hij dan net een paar dagen weg is en je dan alleen naar een verjaardag moet. en allemaal mensen die dan gaan vragen wanneer hij weer thuis komt en zo. dat vind ik vaak wel moeilijk. maar je veranderd er niks aan