Gisteren alweer een jaar geleden....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Gisteren alweer een jaar geleden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:22

Ja, gisteren was het precies een jaar geleden dat ik voor mezelf besloot 'dit jaar wordt míjn jaar'. :D

Na vele gebeurtenissen in mijn verleden die ik moeilijk een plekje kon geven, geen gemakkelijke thuissituatie en veel stressvolle gebeurtenissen in mijn opleiding die met voorgaande dingen te maken hadden, zat ik aardig in een negatieve spiraal. Alles was stom, ik kon nergens van genieten, deed ongelovelijk stomme dingen en was wat dat betreft ook een echte puber :D... Maar ik was het zat, ik zat al zo lang met zoveel negatieve gevoelens dat ik zelf niet eens meer wist wat ik ermee aan moest. Daarom besloot ik, dit wordt mijn jaar. Hoe ik dat zou doen had ik al een tijdje in mijn hoofd, een fotoboek maken. Ik ben dol op fotograveren en knutselen en zo begon ik aan mijn avontuur. Als eerst een tekstje geschreven voor het begin van mijn fotoboek.

Citaat:
Het begin van een positief jaar.

Vanaf woensdag 1 september 2010 maak ik elke dag een foto. Een foto van een positief dingetje van de dag. Dat kan een foto van een belangrijk persoon of dier zijn, van een plaats, van een stukje natuur waardoor ik even helemaal weg kan dromen, maar ook van een voorwerpje of een hartverwarmend tafereel.

Vanaf één september wil ik elke dag minimaal iets hebben waar ik van kan genieten zodat ik leer genieten van kleine dingen. Ik wil memorabele momenten hebben beleeft en ik wil me daar bewust van worden. Ik ga voor een positief schooljaar, waarin het niet alleen op school goed gaat, maar ook thuis en met mijn hoofd. Schooljaar 2010/2011 wordt mijn jaar.

Aan het eind van het jaar laat ik alle foto’s afdrukken en maak ik daar een fotodagboek van. Als ik ooit een mindere dag heb kan ik mijn album erbij pakken en dan kan ik bewust worden van de kleine positieve dingen in het leven.

Ik ga leren genieten van het leven en ik ga mijn leven positief inrichten. Mijn problemen pak ik bij de kern aan en ik ga het gevecht met mezelf aan. Ik verstop me niet meer achter simpele oplossingen waardoor ik alles eventjes vergeet. Ik ga minder drinken, stop met mezelf kapot maken en ik ga gezonder eten. Ik ga alle negatieve dingen in mijn leven aanpakken en ik wil overal een positieve draai aan geven.

Vanaf 1 september 2010 staat mijn leven in het teken van positiviteit. Geen ‘ja, maar’ meer. Vanaf nu is alles een uitdaging die ik met beide handen aan zal pakken. En de grootste uitdaging wordt dit fotodagboek. Mijn camera wordt een standaard item die ik elke dag bij me zal hebben om de mooiste momenten vast te leggen. Vanaf nu wil ik positief in het leven staan en ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken.
Dit jaar ga ik genieten, en hard ook!

Zo begon op 1 september 2010 mijn grote avontuur op zoek naar positieve gedachtes en een positieve levensstijl; en ik moet zeggen, het heeft gewerkt! Ik heb dit jaar alles er uit gehaald wat er in zat, ik ben drie maanden naar Letland gegaan om daar te wonen en stage te lopen, heb alles wat ik moest halen op school gehaald, heb mijn Propedeuse binnengesleept terwijl ik in Letland zat, heb fantastische ervaringen meegemaakt, een prachtig fotoboek overgehouden, nu een leuke kamer in een ander deel van het land, een prachtig baantje, geweldige vrienden en vriendinnen en het belangrijkste: een positief denkpatroon.

Natuurlijk was het niet altijd heel makkelijk en heb ik echt wel tegenslagen gehad, maar ik ben zo blij dat ik nooit meer zo ver terug gezakt ben als ik vorig jaar was. Dit topic open ik eigenlijk ook alleen om iedereen te laten zien dat je zelf prima van je negatieve gedachtenpatroon af kan komen, als je het wil! Een klein steuntje in de rug voor mensen die denken dat dat nooit zal gebeuren en stiekem ook een beetje omdat ik gewoon ongelovelijk trots op mezelf ben! Op naar het volgende dit-is-mijn-jaar-jaar!

Nog een fotootje van mijn allereerste creatie in het fotoboek vorig jaar :))
Afbeelding

vuurneon

Re: Gisteren alweer een jaar geleden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:24

Goed zeg! :D Knap dat je je ook écht aan je voornemen hebt gehouden en dat het ook gelukt is!
Op naar het volgend goede jaar met nieuwe avonturen :j :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:25

Wauw, echt respect! Mooi dat je deze beslissing hebt kunnen nemen en ervan te kunnen genieten. Elke dag is jouw dag!

eenitraM

Een dikke +1 voor jou meid :D Super!!

Cchanny

Wauw :)
Zit hier met tranen in me ogen omdat je het zo mooi heb geschreven, dat ik er helemaal van ontroerd werd.

Het lijkt me wel leuk om te zien welke foto's je hebt gemaakt. Tenzij dat natuurlijk prive is. En het anders wel een erg lang topic word. Maar ondanks dat lijkt het me ontzettend leuk om te zien.

Echt super top! Dat je van zo iets negatiefs het heb omgezet in zo iets prachtigs en vooral positiefs! Top !

Maeve

Wat een onwijs gaaf idee! Ik heb op een gegeven moment ook deze instelling aan proberen te nemen, om wat meer te genieten van van die mooie kleine dingetjes, ookal zijn die soms moeilijk te zien. Het maken van een fotoboek is echt een goed idee, misschien ga ik het ook eens proberen... dan is het wat tastbaarder :-) Fijn dat je er wat aan gehad hebt zeg! Ga je zo door? ;-)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 23:29

Wauw, bedankt al voor de snelle reacties en vooral de lieve reacties :oo :D.

Ik ga absoluut zo door! Met het elke dag foto's maken ben ik ondertussen gestopt, dat werd héél veel werk en ik vond het zo moeilijk om iets uit te kiezen wat ik de moeite waard vond om te fotograveren omdat ik van zóveel dingetjes begon te genieten. Een kindje wat iets leuks doet, een beest dat even gek doet, prachtige avondluchten, een persoon die mijn hele dag goed kon maken. Het was gewoon te moeilijk aan het eind om nog te kunnen kiezen :D Maar mijn camera is wel altijd mee en als ik een moment écht wil vastleggen doe ik dat alsnog!

Ik heb voornamelijk foto's van dingen die voor mij belangrijk zijn gemaakt, een mooi stuk natuur, mijn huisdieren, mijn familie, dat soort dingen. Het zijn vaak geen hoogstaande kwaliteitsfoto's, maar wel foto's die voor mij de hele dag goed konden maken :D Ik kan morgen wel een kleine selectie met mooie foto's uitzoeken! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:33

Jeetje wat een heerlijke positiviteit druipt er van je bericht af! :D Zalig! :D
Toch een mooie uitvinding die camera! :j Kun je veel in kwijt :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:39

Rebecca, ik geloof dat jij met dit topic een goed begin hebt gemaakt voor mijn komend jaar :j !!
Wat een fijn, positief topic, helemaal top +:)+ !!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:39

inderdaad wat een fijn positief topic!! _/-\o_
ik zeg het ook vaak tegen mezelf dat ik wat meer van de kleine dingetjes moet genieten en niet altijd moet zeuren e.d. soms lukt dat wel soms niet..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 09:07

Wauw, bedankt :D.

De camera is inderdaad een prachtige uitvinding! Eigenlijk wilde ik alles met een polaroid camera gaan doen vorig jaar, tot ik de kosten daarvoor bekeek :oo Dat werd me iets te gek :D Dus toen maar met de gewone digitale aan de gang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:20

Wow! Wat goed! :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:02

Super! Wees trots op jezelf!! :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:05

Hartstikke goed van je! Dat je zelf ervoor hebt gezorgd om uit die negatieve spiraal te komen!
En wat een leuk idee om van elke dag een positief iets te fotograveren!
Ga zo door! :D
Ik ben wel benieuwd naar een aantal fotootjes :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:10

Oh wat goed van je zeg! :D ik ben ook wel benieuwd naar wat fotos eigk!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 11:11

Hier een paar foto's uit mijn collectie :D...

Afbeelding
500 jaar oude boom in Letland. Dan voel je je ineens zo klein en zo jong. Deze boom had een doorsnede van 5 meter!

http://i51.tinypic.com/rwhun4.jpg
Creatieve foto met mijn 18 jarige kat die vier weken terug is overleden.

http://oi56.tinypic.com/2d0ffye.jpg
Werkpaard in Letland. Hoe de mensen daar nog met dieren omgaan en hoe paarden daar nog echt ingezet worden als lastdier is apart, maar tegelijkertijd ook prachtig om te zien. De manier van inspannen is ook bijzonder trouwens :)).

http://oi52.tinypic.com/2eyf98k.jpg
Tijdens een heerlijk zonmoment in het bos met mijn fiets.

Maar in mijn fotoboek staan ook foto's van spelende kindertjes, een simpel bloemetje en bijvoorbeeld mijn mobiel :+ Veel foto's van feestjes en belangrijke dingen als mijn propedeuseuitreiking. Het is echt allemaal héél verschillend, maar het meest wat er in voor komt is toch wel de natuur :D.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:13

Leuk meis!! *-:)
+:)+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:03

erg leuk al die foto's!!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:14

Echt ongelooflijk knap van je zeg!!!! Je mag echt trots op jezelf zijn..... Je zou het haast uit moeten brengen (je fotoboek).....

Ik wil wel nog meer foto's zien, schitterend hoor

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 20:35

Ik ben ook ontzettend trots op mezelf hoor! Zeker nu ik deze reacties allemaal krijg, dat had ik nooit verwacht! Als ik morgen tijd heb zal ik nog kijken voor wat foto's die ik heb gemaakt! Kan lang niet alles er op zetten in verband met mensen die op de foto's staan. Ik weet niet of zij op internet willen staan :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:45

Wat leuk zeg! Goed dat het ook helemaal gelukt is! :D

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:20

:D Dat vind ik inderdaad ook heel tof :j

De mensen die ik het vorig jaar vertelden geloofden niet dat het me zou lukken (oke, sommigen wel, maar veel ook niet :)) dus na een tijdje besloot ik het maar voor mezelf te houden :+ )

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:56

x_rebecca: Respect en wat een onwijs top idee! Ik denk maar zo dat mijn jaar volgende week of van het weekend gaat beginnen. Ik heb soms ook wel eens moeite om te genieten! En heb nog wat meer voornemens die maar niet uit willen komen. Door jouw voorbeeld te volgen, wie weet!!

Ja ik ga een start maken met mijn jaar! ALs jij het geen probleem vind jat ik jou idee! Ik zal je zeker vermelden in mijn voorwoord ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:08

Wat goed van je zeg! Ik ben begin dit jaar (in het kader van het Day Zero Project) met iets soortgelijks begonnen, ik heb een excelbestand waarin ik over iedere dag iets positiefs opschrijf. Makkelijker bij te houden dan foto's (ik doe het weleens met terugwerkende kracht namelijk :P ) maar ontzettend leuk om weer door te lezen.

Ik heb op dit moment dus al 248 positieve dagen, en sommige verschillende dingen op één dag. Is echt leuk en goed te doen om bij te houden!

Volgend jaar wil ik het net als jij, met foto's gaan doen. Heb toch m'n telefoon altijd bij me! Maar dat wordt wel een uitdaging, omdat dat dus niet met terugwerkende kracht kan...

Gefeliciteerd met je prestatie iig!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:29

Kayila, natuurlijk mag je mijn idee jatten! Geen probleem, anders had ik het niet op internet gezet! En imd dat is inderdaad het meest lastige, maar het is ook echt een leuke uitdaging voor jezelf!