Is het nou gewoon te veel gevraagt of wat is het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoSnuf

Is het nou gewoon te veel gevraagt of wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:01

Hallo Bokkers,

Ik ben benieuwd of jullie ook deze ervaringen hebben, en hoe jullie er mee om gaan.

Ik verkoop veel ruitersport artikelen, vind dit erg leuk en het loopt ook super.
Alleen soms word ik er wel erg moedeloos van.

Mensen bieden geld. Je zegt ermee eens te zijn en deze persoon mag het overnemen.
Vervolgens hoor je gewoon helemaal niets meer.

Je bent mooie leren laarzen te koop nieuw wel te verstaan. Nieuw prijs is €350,-
Mensen doen een bod van €50,-

Zoals dagen als vandaag met slecht weer is er veel vraag naar winterdekens.
Jij toont interesse en ik vind het goed. We maken een afspraak, of ophalen of verzenden.
Vervolgens word er nog eens een mail gestuurd ik maak het bedrag zo snel mogelijk over.
Hier gaat een week over heen maar je hebt het beloofd en je kunt niet iets twee keer verkopen.
Dus je wacht en steld andere mensen teleur.
Na twee weken krijg je een mail mijn interesse is vervallen of je hoord gewoon helemaal niets meer.

Je laat weten aan de andere persoon dat de deken weer beschikbaar is en tja deze persoon is dan inmiddels al voorzien.

Met gevolg deken ligt er weer een maand.

Nu kan ik wel in mijn advertentie's vermelden dat mensen alleen moeten mailen bij echte interesse maar gek genoeg krijg ik dan helemaal geen reactie. Blijkbaar durfen mensen dan niet meer (wat ik dan ook wel weer begrijp)

Het is prima als je iets leuks ziet maar de volgende dag wakker word en denkt, nee ik wil het toch maar niet. Dan heeft iedereen wel eens, en ik wardeer het dan ook zeker als mensen zeggen sorry mijn interesse is vervallen. Dit heb ik 100 maal liever dan dat mensen gewoon niks meer laten horen, want zoveel is dit niet gevraagt toch?

Ik snap best dat mensen nu zeggen van joh, trek het je niet zo aan. Maar als je dit minimaal 10 keer op een dag mee maakt word je er echt moe van.

Wat te doen iemand een idee? en / of zelfde ervaringen.

Ik zou het graag allemaal horen

jorretje

Re: Is het nou gewoon te veel gevraagt of wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:05

Ik snap helemaal dat je daar tureluurs van wordt. Ik zou erbij vermelden dat je een reserveringstijd van bijvoorbeeld 10 dagen na de overeenkomst hanteert, als je binnen die termijn geen betaling hebt ontvangen of het is neit opgehaald vervalt de reservering en kan jij het met een gerust hart weer te koop aanbieden. Dan weet de andere partij ook meteen waar ze aan toe zijn.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:08

Ja helaas de realiteit. Maar ik denk dat je er niet veel aan kan doen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:09

zo herkenbaar :j

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:13

@jorretje:
Dat is inderdaad een goede ik heb het direct al even onder één van mijn advertentie's gezet. Zal nu verder gaan met de overige 100 advertentie's haha. Dit is het geworden:

Dit om te voorkomen dat ik andere mensen onnodig teleur moet stellen:
Ik hanteer reserveringstijd van 5 dagen na de overeenkomst, als er binnen dit termijn geen betaling ontvangen is of het is niet opgehaald vervalt de reservering. Ophalen is natuurlijk altijd in overleg en mag afwijken van deze 5 dagen.

Kan het ermee door, of schrikt het toch erg af? Moet je er vanuit gaan dat je iets leuks tegen komt en dit onder aan de advertentie ziet staan. Zou graag dan even willen weten wat je dan persoonlijk denkt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:48

Ik vind t helder zo. :j
Je zou er 5 werkdagen van kunnen maken (aangezien bijv. de rabobank is het weekend erg traag is met transacties verwerken). Je zou kunnen zetten ik hanteer, tenzij anders overeengekomen, een reserveringstijd van... dan geef je aan dat er wel ruimte is voor overleg, komt al wat vriendelijker over op mij iig :)

fien1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:57

Ik snap helemaal wat je bedoelt.
Wij hebben wel eens een nestje puppies en dan biedt iemand iets wat ver onder de prijs is, en daarna laten ze opeens niks meer van zich horen.
Mijn vader reageert er gewoon niet meer op :+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:01

o ja heel irritant als je iets vast moet houden.net zoals het soms erg lang duurt met onderhandelen.grr ik wil weten waar ik aan toe ben.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:06

Ja dat is ook zo iets met mijn stal dekens, daar rust ook een vloek op volgens mij haha.

Deze kosten in de winkels €60,-

Ik vraag €35,- ze zijn gewoon nieuw hoor met de kaartjes er nog aan. En dan wel uiteraard excl. verzendkosten.

En dan krijg ik een mailtje, ik bied €30,- incl verzendkosten. Tuurlijk je kunt het proberen maar waar praten we dan over? Dan vraag ik mij af of deze persoon wel echt interesse heeft.

Ik kan me niet voorstellen dat ik ze te duur verkoop toch? haha

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:17

nee hoor zeker niet te duur gerda20

zo heb ik nu geintereseerden in mijn veulentje,zijn vorige week gekomen om te kijken.ze wilden een foto van de vader hebben en ze moesten het met vaders er over hebben.nou ik foto gemaild.het is nu nog niet duidelijk wat ze willen.heb ze gevraagd iets te laten weten omdat ik wil weten waar ik aan toe ben.krijg ik als antwoord,ja maar ze hoeft toch pas in november weg bij haar moeder?ja maar krijg ik dan pas antwoord ?_-:(ik wil ook weten waar ik aan toe ben en of ik door moet zoeken naar nieuwe baasjes

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:50

Jammergenoeg heel herkenbaar... wat een respectloze mensen heb je toch op de wereld, vreselijk... dat mensen alsnog laten weten toch niet geïnteresseerd te zijn oké..maar niks meer laten weten en zelfs niet meer antwoorden op emails, dat vind ik schandalig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:38

-> LZP

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:40

Ik heb hier wonder boven wonder dus eigenlijk helemaal geen last van.

In mijn advertenties zet ik ook altijd: bij interesse graag even mailen, wordt dagelijks gelezen. En dan wordt er gewoon gereageerd en heb dan ook nog nooit gehad dat mensen niet betalen terwijl ze zeggen dit wel te doen.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:59

Nou, kopen via Bokt of MP is ook niet altijd een genoegen hoor.
Je krijgt geen reactie of het artikel is verkocht ("oeps...helemaal vergeten om een slotje te plaatsen }:0 ")
Rare tick van Bokt vind ik het vragen om een bod. Noem gewoon je vraagprijs, de koper kan altijd een lager bod doen toch?
O heb trouwens wel een heleboel succesvolle kopen gedaan via Bokt. Geld digitaal overmaken en in bijna alle gevallen spullen 2 dagen later in huis.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:03

Ik heb ook gehad met mijn webwinkel, ben er mee gestopt om die redenen. Ik had er echt geen zin meer in. Doe je je best om spullen te regelen via een levarancier, dan laten ze het afweten. Dat soort dingen zijn niet goed voor de omzet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:13

Om die reden laat ik mensen dus eerst betalen voor ik iets bestelde.
Het schrikt wel af, maar anders blijf je gewoon met spullen zitten. :\

Tot ik het geld heb ga ik er vanuit dat het niet verkocht is.
Vaak zat dat ik akkoord ga met een bod of iets en dat ik nooit meer iets hoor.

Ik heb trouwens een vloekende vogel?!
Hij vloekt al tijden niet meer, flapt hij er nu G*dverdomme uit?! >;)
Beest doet net of we de hele dag tegen hem vloeken.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:37

Ik heb het ook al eens andersom gehad. Dan krijg ik een mail terug van de koper dat het akkoord is. Reageer ik binnen 1 dag!!, en dan krijg ik terug dat ik zo lang niet reageerde dat ze het al aan een ander verkocht hebben :+ Of het opsturen duurt ook meer dan een week, iedereen is toevallig 'ziek'. Ik bestel voortaan wel gewoon alleen bij een winkel of nog liever koop ik het in een winkel :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:19

Ik heb intussen maar iemand benaderd die ook interesse heeft in het veulentje,ben benieuwd of ze nog steeds wil komen kijken.Ik wacht niet meer op antwoord,met al die smoesjes.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 16:27

Nee hoor weg is weg. Je weet meenstal voor jezelf al wel welke mensen daadwerkelijk interesse hebben en welke mensen gewoon aan het vissen zijn.

En wat betreft het verkopen en opsturen. Ik ben ALTIJD netjes optijd. Voor €17.00 bij geschreven is volgende dag in huis. Ik kijk elke dag nog even om kwart voor 5 op mijn rekening en staat er iets bij dan cross ik nog snel even naar het postkantoor. Zelf in de week dat helaas mijn schoonmoeder is overleden had ik nog alles netjes op tijd de deur uit.

Ik vind als ik zelf iets koop via het internet wil ik het ook zo snel mogelijk hebben! haha.

En moonfish13? Wat kan ik verstaan onder een vloekende vogel?
Ik heb namelijk nu achter mij ook een papegaai zitten die Go*verdomme zegt, en zit te boeren en te scheten hahahaha

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:49

Heel herkenbaar ja en ook erg frustrerend. Ik heb ook wel eens weken moeten wachten op het geld en toen bleek dat de betreffende persoon hetzelfde product toch maar nieuw had gekocht. Daar kan ik dus echt niet tegen. Of mensen die het eerst op willen komen halen, vervolgens toch maar willen laten verzenden en dat vervolgens toch te duur vinden.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:07

Inderdaad heel herkenbaar en frustrerend :=
Ik zet in mijn verkoop topics er altijd bij dat er alleen bij serieuze interesse een pb gestuurd kan worden etc, en nog begrijpen mensen dit vaak niet. Heel vervelend omdat je blij wordt gemaakt met een dooie mus!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:10

Heel vervelend dat soort dingen! Die 5 werkdagen-regel is wel goed denk ik!

Ik heb ook vaak vreemde mensen die iets bij me willen kopen.. Kreeg een bod van iemand van 5 euro voor rubberen rijlaarzen, toen bood diegene 20 euro, daar ging ik wel mee akkoord. Vervolgens vraagt ze hoe duur verzenden is, zeg ik: €6,59, dat komt er dan nog bij. Zegt ze: Oh dan wil ik het toch komen ophalen, maar dan bied ik €15. Ik antwoorden dat ik daar niet mee akkoord ga, hoor ik niets meer..

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:13

Ik begrijp je helemaal! :j

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:17

net bericht terug gehad.ze willen komen kijken maar pas volgende week.bovendien weten ze nog niet of ze hem willen kopen.misschien in november,maar dat ligt aan de financien.maaaar,ik kan hem daar wel stallen ,a 50 euro p.m.daar schiet ik niks mee op.t diertje gaat me meer kosten dan opbrengen.en nee ik hoef geen winst!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 17:27

Ik ben vandaag ook wezen kijken bij een paard... :P
Vanmorgen gebeld. Direct heen gereden (het was 2 uur rijden)
En afspraak gemaakt om haar volgende week op te halen.
Als ik twijfels zou hebben over financien had ik die mevrouw al niet eens gebeld......

Gewoon doen waar jou gevoel het best bij is hoor.