Brandalarm op 't werk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Brandalarm op 't werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 14:09

Net hadden we brandalarm op het werk. We zitten net in Eindhoven (Woensel) in een nieuw gebouw, nog geen uitleg gehad over het alarm en WIEWIEWIEW het gaat in ene af.

Het gebouw moest onmiddellijk ontruimd worden en de brandweer was gealarmeerd. Blijkt dus dat het alarm afging, omdat ze de weg met een trilmachine aan het bewerken zijn en het stof in de parkeerkelder een rookwolk veroorzaakte.

De brandweer was uitgerukt met 2 wagens en konden binnen 10 tellen weer vertrekken. Zelfs toen de brandweer gearriveerd was, kwamen er nog mensen het gebouw uit, omdat het alarm op sommige plaatsen niet te horen was.

Wat een slechte zaak in een hypermodern gebouw. Het was overigens wel lekker buiten in het zonnetje!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:12

Zit jij tegenwoordig in Ehv? Wissik helemaal niet Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 14:14

Ja, ik werk aan de Veldmaarschalk Montgommerylaan. Dat hele grote gebouw in een V-vorm.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:15

De Montgomerylaan ken ik wel, ik zal wel zwaaien als ik er ooit langs kom *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:37

Woensel, dat is bekend terrein voor mij, maar dan meer richting Churchilllaan Lachen.
Wij hadden ook brandalarm vandaag, maar dat was voor een test. Wij konden het alarm nauwelijks horen bij ons in de hoek, ook handig Verward.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 14:44

bij ons was het ook maar heel zachtjes te horen, terwijl het een heel open gebouw is... Vaag, je gaat er vanuit dat in een overheidsgebouw (zeker na 11 sept.) toch wel passende veiligheidsmaatregelen getroffen worden.

Lovely, dat vraagt echt om een pauzemeeting!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:48

imker schreef:
bij ons was het ook maar heel zachtjes te horen, terwijl het een heel open gebouw is... Vaag, je gaat er vanuit dat in een overheidsgebouw (zeker na 11 sept.) toch wel passende veiligheidsmaatregelen getroffen worden.

Lovely, dat vraagt echt om een pauzemeeting!


Bij ons had ik ook een flinke toeter verwacht, maar het was eigenlijk niks.

Nah, ik ken Woensel wel, maar ik woon of werk er nog steeds niet Lachen. Mijn grootouders hebben er heel erg lang gewoond. Vroegah stonden er tegenover het huidige winkelcentrum gewoon paarden in de wei .

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 14:51

Ook toevallig over brandalarm Haha! Net kwam de jongen van de beveiliging bij ons naar boven dat er brandalarm was bij ons op de etage.. wij hadden niets gehoord Mijn collega begon helemaal te giechelen want ze heeft een oogje op die jongen... jongen kwam weer en ging weer door de nooduitgang.. ja toen kon ik het niet laten en hij kwam weer naar het secretariaat en zei: Er is toch echt brandalarm.. ik zei: Ja dat is vast M. want ze staat in vuur en vlam Haha! Tong uitsteken Bloos!

Ik lichte snel mijn hielen Schijnheilig en ik hoorde nog zeggen.. het wordt hier nu wel erg warm *LOL* Nu hebben ze dus een date.. Haha! Ze vonden elkaar al leuk maar M. was erg verlegen en dankzij het zogenaamde brandalarm (waar haalt die jongen het vandaan Verward ). Wel erg originele smoes *LOL*

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 17:12

Hoi hoi,

ik werk op de meldkamer van de brandweer en je wil niet weten hoe vaak dit wel niet gebeurd... heel vaak dus... Ook al weet men dat het alarm loos is de brandweer komt altijd voor controle... het risico dat men zegt dat er niks aan de hand is omdat men anders bang is dat het geld gaat kosten gebeurd regelmatig.. We hebben het afgelopen jaar een aantal keer al gehad dat men zei dat er niks was en dat er dus toch wel brand was met alle gevolgen van dien...

Dus beter het zekere voor het onzekere!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-03 19:46

Maar met 2 blikken brandweermensjes? Ik vond het wel een beetje errug overdreven. Haha, wij lachen en hun beteuterd naar huis omdat er niets aan de hand was.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-03 20:02

Dat ligt er dus maar aan, wat is het voor een pand, hoe is het gebouwd, wat voor een materialen staan er binnen. Dat zijn maar een paar dingen. Bij ons bv in de stad Utrecht is er beroeps brandweer en er zijn er panden waar er standaard met 2 tankautospuiten(bluswagens) naar toe gereden worden. Soms ook maar 1. Bij een vrijwillig korps bepalen ze dat zelf en heb je dus inderdaad dikke kans dat er meerdere voertuigen voor de deur staan, dat ligt er maar aan hoeveel brandweermannen/vrouwen er op een alarm reageren en die rukken dus met zijn allen uit.

Beter te veel en voor niks dat niet en te weinig..