Wat voor fiets in de stad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor fiets in de stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:13

Ik moet (voor maandag) een fiets hebben, maar het moet er eentje zijn die in weer en wind buiten kan staan, in de binnenstad (geen dure dus ivm jatten). Net bij de fietsenwinkel langsgeweest maar die man had alleen maar een paar oude soort sportfietsen 2ehands staan, en raadde al die goedkope (praxis/ hema etc.) opoefietsen (zoals ik eigenlijk wel het liefst wil) sterk af... Dus mijn vraag is nu eigenlijk: Wat voor fiets heb jij in de binnenstad, en waar heb je die vandaan?

Bagheera_206

Re: Wat voor fiets in de stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:15

Kun je er niet eentje van Marktplaats plukken?

Rockyy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:16

Ik woon in Groningen, en heb zelf een hele oude fiets van mn oma. Kan bijna niks aan kapot, kan niks vanaf gejat worden, en is ook niks waard, dus als die gejat wordt (wat binnen een halfjaar in Groningen toch wel wat gaat gebeuren), is het ook geen drama :). Waarom raadde die man die praxis fietsen af dan?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:17

Zou in elk geval op letten als je een fiets koopt dat die geen sportwielen heeft.
Ik heb zon fiets en als je in een drukke binnestad de fiets dan hebt staan en dan vooral savonds, gaan ze er zo vandoor met je voor of achterband :P

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:17

ik heb een hele oude batavus geloof ik, een lelijke bruine die niemand anders wilt hebben :') maar hij fietst, dus ideaal voor in de stad :j Ik heb hem van marktplaats af, voor 60 euro :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:18

@ Bagheera: Jamaar dan kan ik er donder op zeggen dat ie binnen 2 dagen uit elkaar valt :))

@ Rokkyy: Hij zei dat die meteen doorzakten als je erop ging zitten (kan ook verkooppraatje zijn natuurlijk) vandaar ook graag ervaringen! :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:19

Ik fiets door Utrecht met een bejaard barrel (16 jaar geleden al tweedehands). Staat dag en nacht buiten, met een kettingslot aan een lantarenpaal.

Als ik jou was zou ik voor een tweedehandsje gaan :j , iig iets wat er niet nieuw meer uit ziet - 't nieuwe is er toch zo van af, en de kans dat 'ie gejat wordt is een stuk groter. Paar fietsenwinkels bellen, marktplaats in de gaten houden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:19

Mijn stationsfiets is zo een barrel dat niemand hem durft mee te nemen. :P Wel wat kleurtjes gegeven, maar zelfs als je je trein perse moet halen en je slot ligt nog thuis kun je hem met gerust hart tussen de fietsen in het rek zetten en aan het eind van de middag zo je fiets weer uit het rek trekken. Haha! :D Daarnaast heb ik wel gewone fiets en nog krakkemikkig mountainbikje. Die laatste van een collega gekocht voor 10 euro en een paraplu. What you pay is what you get. Best slecht om 3 fietsen in de berging te hebben staan... :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:20

ik heb m'n fiets van thuis meegenomen, opoemodel.. babyblauw. Na een jaar nog niet gejat. :D Tweedehansje/oude fiets met kettingslot is prima.

Bagheera_206

Juul schreef:
@ Bagheera: Jamaar dan kan ik er donder op zeggen dat ie binnen 2 dagen uit elkaar valt :))

Tja... Wel even proefrondje toen als je hem koopt he? Voor paar tientjes heb je er toch al eentje? En gaat hij kapot of wordt hij gejat dan koop je gewoon weer een andere op MP. :D

Anoniem

Okee! Maar waar mijn ouders mee zaten met een tweedehands is dat als hij snel stuk gaat je steeds met een lekke band zit als je haast heb, of een ketting die er om de paar meter naast ligt etc etc. Hebben jullie daar geen last mee ?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:21

Mijn stationsfiets maakt zo een paasei dat het lijkt of hij ieder moment kan overlijden :+ , maar is wel de fiets die het het langst doet zonder te sleutelen. :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:23

Juul schreef:
Okee! Maar waar mijn ouders mee zaten met een tweedehands is dat als hij snel stuk gaat je steeds met een lekke band zit als je haast heb, of een ketting die er om de paar meter naast ligt etc etc. Hebben jullie daar geen last mee ?

Mijn fietsje heeft in 16 jaar tijd nog nooit wat gehad, op wat lekke banden na. Enne ... een nieuwe fiets is niet immuun voor lekke banden ;) . Als je dat niet vertrouwt, laat dan een nieuw setje banden op een tweedehands fiets leggen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:23

M'n ouders hebben 2 jaar geleden een opoefiets gekocht die bijna z'n hele leven buiten op het station doorbrengt, en dat ding is vreselijk roestig, maar fietst best oke. En dat voor 100 euro. Mijn fiets was nieuw 900 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:25

@ Traiectum: Is ook niet mijn angst, maar mn ouders die hameren daar de hele tijd op, en die betalen het kreng :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:27

Doe maar eens een zoektochtje op Marktplaats voor damesfietsen onder de 100 euro. Ik krijg ruim 500 hits. Daar moet toch wat voor je tussen zitten? En al gaat zij dood na half jaar dan kun je daar geen buil aan vallen voor dat bedrag. :P

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:27

Ik zou iig wel goed geld uitgeven aan een goed slot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:29

Bagheera_206 schreef:
Doe maar eens een zoektochtje op Marktplaats voor damesfietsen onder de 100 euro. Ik krijg ruim 500 hits. Daar moet toch wat voor je tussen zitten? En al gaat zij dood na half jaar dan kun je daar geen buil aan vallen voor dat bedrag. :P

Heb net gezocht, zitten er 2 bij (bij de omafietsen dan). Het moet nl wel in de buurt zijn want ik kan hem zelf niet ophalen..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:30

Als het toch in de buurt is ga je samen even met je paps heen. Doe je proefritje en dan besluit je om de fiets wel/niet te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:31

Bagheera_206 schreef:
Als het toch in de buurt is ga je samen even met je paps heen. Doe je proefritje en dan besluit je om de fiets wel/niet te kopen.

Ja dat kan ik opzich wel doen idd! Goed idee! Pff het is ook zo kort dag ineens dat ik 'm moet hebben :=

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:34

Tijdje terug kon je in Utrecht voor 'n tientje een fiets kopen, dus valt ook nog wel mee.

OK, fiets met doorgeknipt slot, aangeboden door iemand die 'n uur in de wind naar drank / zichzelf stinkt :+

Serieus: de meeste goedkope barreltjes die ik rond zie rijden (oa bij collega's en vriendinnen) houden het jarenlang met weinig tot geen onderhoud vol. Juist de duurdere merkfietsen kunnen er niet tegen om buiten te staan. ('t zijn net paarden := )
Lekke band zul je ongetwijfeld meerdere keren krijgen, maar dat heeft niets te maken met de leeftijd van de fiets. Echt, koop een tweedehandsje. Als 'ie stuk gaat, jammer, zo duur zijn ze niet, dus je hebt zo weer een andere, en tot die tijd cross je zorgeloos rond en kun je je fiets overal aanbinden zonder je druk te hoeven maken of 'ie niet gesloopt is als je terugkomt. Investeer liever in een goed slot, daar heb je meer aan dan een dure fiets.

Tipje: als je je fiets met een (ketting)slot ergens aanbindt, zorg dan dat je slot door je voorwiel én je frame zit, en om een hek/boom/lantarenpaal etc. Je zou de eerste niet zijn die alleen een voorwiel, of een fiets zónder voorwiel terugvind.

Ga je volgende week studeren?

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:34

Ik heb mijn fiets die bij de gemeente vandaan komt. Mijn fiets was in Nijmegen gejat en had aangiften gedaan. Na 3 maanden kan je in Nijmegen naar de gemeente opslag gaan, alle fietsen die niet in de rekken staan of er te lang gestaan hebben neemt de gemeente namelijk in beslag. Die fietsen worden opgeknapt en kan je vanaf 50 euro kopen.. Erg prettig.

Mijn fiets heeft gewoon 7 versnellingen en licht. Ik heb hem nu alweer 4 jaar en heb hem afgelopen maand een keer naar de fietsenmaker gebracht omdat er behoorlijk wat aan mankeerde. Voor de komende jaren heb ik nu dus weer een goeide maar oud uitziende fiets.
Let op! nog nooit gejat maar staat wel altijd op dubbel slot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:36

Ja introductieweek volgende week, en daar heb ik dus een fiets voor nodig :+

En we zouden sowieso voor een tweedehandsje gaan, of een andere goedkope fiets. Maarja, ik wil wel eentje die een beetje lekker fietst, en die gozer in die fietsenwinkel had alleen maar van die fietsen waar het stuur ergens in timboektoe zit := Dus dat wordt 'm niet.. Ik ga vanavond even overleggen met paps of we eentje van mp gaan bekijken :j

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:37

Er zullen toch wel meerdere fietsenwinkels in de buurt zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:38

Ja maar daar wil m'n pa dus niet heen omdat 'ie zegt dat ze troep verkopen.. Hij is een beetje koppig soms :+