Je raakt werkeloos, waar bezuinig je als 1ste op?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:28

Als zoiets bij ons voor de deur staat kan ik niet alleen beslissen. We hebben eindelijk ons koophuis waar we van droomden, hebben een dochter van 4 met alle financiele verplichtingen. Ik kan zelf wel beslissen dat mijn pony blijft, maar als mijn gezin daar onder moet lijden? Nee dat zou ik niet willen.

Esther

Berichten: 4148
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:06

Besparen op de extra dingen bij de boodschappen, geen chips, snoep en koekjes meer. Abbonement op kranten en tijdschriften stoppen. Misschien op stal helpen om korting te krijgen op stalgeld. Andere auto, maar dan op benzine, scheelt klauwen met belastinggeld, en afstanden hoef ik dan toch niet meer te rijden.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:16

Kleine bezuinigingen: niet meer elke keer in de kantine zitten na het paardrijden (eerlijk gezegd ben ik daar al mee begonnen: hele paardengebeuren werd erg tijds en geld intensief vnl door het rondhangen in de kantine).
- niet meer op 'dure' locaties iets te eten kopen (vnl op stations als ik moet wachten). Mocht ik werkloos worden ga ik niet meer elke dag met de trein dus dat zou moeten lukken Haha! .
- veel kleding endergelijke kocht ik al niet dus daar valt niet op te bezuinigen

Grotere bezuinigingen:
- abonnementen op tijdschriften. Kritisch kijken waar ik allemaal een abonnement op heb en wat er de deur uit kan.
- uit eten/ naar de film/ vakanties
- paard: niet meer elke week een prive-les, maar eens per 2 weken. Verder valt er op paard gebied niet te veel te bezuinigen.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:36

Ik ben dus werkloos momenteel. Waar ik nu minder geld aan uitgeef dan toen ik aan het werk was: reizen (ging nogal dikwijls een weekendje weg en er was een dure reis naar Madeira gepland die ik geannuleerd heb), kleding (koop alleen het noodzakelijke, en als ik terug werk heb ga ik wel 's uitgebreid shoppen), minder vaak terrasjes doen, eten (in de supermarkt koop ik nog hetzelfde, maar ik ga minder vaak op resatuarant). Op mijn eigen pony bepaar ik niets, maarja, haar onderhoud is relatief goedkoop, ze staat namelijk bij mijn ouders thuis. Mijn bijrijdpaard kost me sowieso niks.

Het verschil is dat ik ontspaar ipv (af en toe een beetje Knipoog) spaar... & Alhoewel ik zuinig probeer te zijn, gaat er toch veel geld bijv naar mijn auto, ik moet nl een paar keer per week het halve land door om sollicitatiegesprekken en testings te doen. En maar goed ook! Lachen

Miran

Berichten: 4468
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 21:56

In de Bit stonden wat bezuinigtips op paardengebied, waar best wel wat rake dingen tussen stonden.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 23:42

Vrijwel al die dingen uit Bit deed ik al Haha! (hoewel niet bewust uit geldbesparings oogpunt). Alleen het 'stalgeld goedkoper' lukt niet.