Niet veel goeds... (troonrede)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:00

Fasel schreef:
Nou persoonlijk vond ik niet dat het slecht ging hoor voor dat deze idioten aan de macht waren.


Juist, dat vind ik nou ook! Alle negatieve ontwikkelingen worden steeds maar weer met terugwerkende kracht bij paars gedumpt. En dat is in veel gevallen toch zeer onterecht.
De economische crisis (phoephoe crisis, de groei staat op 0 we verhongeren nog niet hier in nederland) van dit moment gaat de hele wereld over en is echt niet alleen te wijten aan onze (voormalige) regering.
Maar sommige oplossingen die Balkenende en co aandragen, zijn naar mijn mening inderdaad absurt en pakken precies de mensen die het al niet breed hebben!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:13

natuurlijk supersnel, zo simpel is het niet. maar laten we eerst eens kijken naar wat uberhaupt nut heeft (en daar valt het koningshuis en absurd hoge salarissen mi niet onder) en dan de dingen gaan saneren en reorganiseren. maar feit blijft dat goed naar de organisatie van oa. gezondheidszorg gekeken moet worden, mee eens.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 17:15

Soooooo dat hoedje *LOL* Welk beest zou ze kaalgeplukt hebben daarvoor??? Scheve mond Ziet er echt niet uit dus, kan wel merken dat iedereen erop achteruit gaat! Bloos!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:33

-Bijna alle burgers zullen er het komende jaar op achteruit gaan.
Tsss helemaal ziek...
-De lonen worden gematigd
Dat was toch al haast niks meer...
-De uitkeringen worden ingekort..
Lekker voor de mensen die echt niet kunnen werken en het met hun uitkeringen moeten doen Boos!
-Ouderen moeten zoveel mogelijk blijven werken
Denk dat de oudere al lang genoeg gewerkt hebben toch? Mogen ze straks nog genieten die tijd die ze nog hebben?
-Invoering van een levensloopwijzing voor mensen in de leeftijd tussen de 30 en 50 jaar.
-Illegalen worden harder aangepakt
-Er zullen meer woningen moeten worden gebouwd door sterke dorpen en steden
-Het wettelijke verzekerde pakket wordt verkleind en de eigen bijdrage wordt verhoogd
-Een nieuw verzekeringspakket wordt in 2006 ingevoerd
-Wetten op euthanasie en voortijdige beeindigingen van zwangerschappen worden geevalueerd en wetten zullen moeten worden nageleefd.
Hier snap ik niet veel van..
-Teveel jongeren verlaten scholen zonder diploma, leraren tekort wordt aangepakt.
enz enz...


Ik ben misschien wel jong maar ik vind het echt niet kunnen [/b]

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:52

Luci"]
[quote="Fasel schreef:
Nou persoonlijk vond ik niet dat het slecht ging hoor voor dat deze idioten aan de macht waren.


Juist, dat vind ik nou ook! Alle negatieve ontwikkelingen worden steeds maar weer met terugwerkende kracht bij paars gedumpt. En dat is in veel gevallen toch zeer onterecht.
De economische crisis (phoephoe crisis, de groei staat op 0 we verhongeren nog niet hier in nederland) van dit moment gaat de hele wereld over en is echt niet alleen te wijten aan onze (voormalige) regering.
Maar sommige oplossingen die Balkenende en co aandragen, zijn naar mijn mening inderdaad absurt en pakken precies de mensen die het al niet breed hebben!
[/quote]

Dat is het makkelijkst. De voorgangers de schuld geven. Maar mensen die bijstand hadden hadden het in ieder geval nog een beetje acceptabel. WAO werd zo mogelijk goed voor gezorgd. Werkgelegenheid was super (en is nu echt crap).

Sinds ik voor de politiek werk zijn mijn ogen echt opengegaan. Eigenlijk moet iedere burger dat een tijdje doen om te zien wat de hypocriete wereld inhoudt.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:54

SuperPepeijn schreef:
natuurlijk supersnel, zo simpel is het niet. maar laten we eerst eens kijken naar wat uberhaupt nut heeft (en daar valt het koningshuis en absurd hoge salarissen mi niet onder) en dan de dingen gaan saneren en reorganiseren. maar feit blijft dat goed naar de organisatie van oa. gezondheidszorg gekeken moet worden, mee eens.


Neem alleen de keizersnee van mevrouw Zorregieta. Ik bedoel, banketstaaf voorbeeld misschien maar jij hoeft niet te vragen om een k-snee hoor. Eerst maar gewoon pijn lijden. Daar wordt standaardalles met ks gehaald. En dan is een simpele dokter niet genoeg, nee moet de beste der besten zijn. Nou, dat geld zouook gedoneerd kunnen worden aan een stel armere mensen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 19:59

hoeveel geld denk je dat er met prinsjesdag gemoeid is? ik bedoel analyseer nou alleen al eens het woord "prinsjesdag" waar gaat het in hemelsnaam nou nog over?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 20:19

ik ben nooit echt anti-koningshuis geweest, nooit echt over nagedacht eigenlijk, maar nu ik ff bedenk wat een bedragen er met het koningshuis zijn gemoeid heb ik toch wel zo mn bedenkingen!

kijk alleen idd al eens naar prinsjesdag zelf, ik bedoel verkoop die gouden koets en je kan heel wat mensen eten geven Knipoog
ik snap sowieso het nut niet van prinsjesdag, en het woord heeft ook nix meer met de dag te maken

ik ga me er maar niet eens in verdiepen, eerst maar eens zorgen dat t met mezelf beter gaat en ik mn financien en alles op orde heb

(moet nu ineens denken aan dat topic over de spiegel van balkenende en dat t land individualistischer wordt....)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:11

Fasel schreef:
Dat is het makkelijkst. De voorgangers de schuld geven. Maar mensen die bijstand hadden hadden het in ieder geval nog een beetje acceptabel. WAO werd zo mogelijk goed voor gezorgd. Werkgelegenheid was super (en is nu echt crap).


Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Je moet de daden van paars wel in de juiste context plaatsen. In economische voorspoed is het makkelijk uitdelen. Je kan je ook afvragen of ze niet op te grote voet zijn gaan leven en hun opvolgers, balkenende II dus, met de problemen hebben opgezadeld. Vooral Wouter Bos maakt zich schuldig aan selctieve verontwaardiging. Zijn eigen pvda moet goed beseffen dat de huidige situatie zeker ook de verdienste is van de PVDA. Het afkraken zonder de hand in eigen boezem te steken is misselijkmakend. De linkse sp en groen links trappen ook als een wilde in de rondte en komen zelf niet verder dan staatsschuld laten oplopen en nog meer links gebral. Wat ik dus zeggen wil kritiek geven op mensen die iig proberen het tij te keren is makkelijk. Maar alternatieven, serieuse alternatieven worden nauwelijks geboden!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:14

Afbeelding OK dan!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 01:01

Het is natuurlijk onzin om een lening in 2007 afgelost te hebben. De hypotheek op mijn huis loopt ook 30 jaar. Zo ook de staatsschuld. Overigens is daar onder paars ook een heleboel van afgelost door dezelfde minister Zalm. Laten ze trouwens eerst die JSF maar eens afbestellen. Ze zijn een VOLKSvertegenwoordiging. 60% van het volk is tegen en toch doen we lekker mee.... Ik vat het allemaal niet meer. Wat een sukkels. Enne, natrappen is altijd het makkelijkste wat er is, daarom krijg je daar bij de voetbal ook rood voor, zouden ze in de politiek ook eens moeten invoeren.

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:11

Mag ik even een "leuk" vorbeeld geven van een geweldig bezuinigingsplan (om ff aan te geven hoe krom het is)
Zoals een aantal van jullie weten werk ik bij een instelling die bestaat van subsidie vanuit de gemeente. Binnen deze instelling hebben we een systeembeheerder (invalide man die een wiw baan heeft) volgend jaar moet de instelling €5000.- ophoesten om deze systeembeheerder in dienst te kunnen houden, dit kan niet omdat we hier geen subsidie voor krijgen. Dat betekent dus dat deze man in de bijstand terecht zal komen (uiteindelijk) dus dat kost geld. Hier worden dan weer ambtenaren aan het werk gezet om hem weer aan het werk te krijgen (kost weer extra geld) daarnaast zal onze instelling een systeembeheerder in dienst moeten nemen de veel meer kost als €5000.- hier zal de subsidie wrs wel voor komen... wat klopt er niet in dit verhaal??????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:13

ruiterinrust"]
[quote="Fasel schreef:
Dat is het makkelijkst. De voorgangers de schuld geven. Maar mensen die bijstand hadden hadden het in ieder geval nog een beetje acceptabel. WAO werd zo mogelijk goed voor gezorgd. Werkgelegenheid was super (en is nu echt crap).


Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Je moet de daden van paars wel in de juiste context plaatsen. In economische voorspoed is het makkelijk uitdelen. Je kan je ook afvragen of ze niet op te grote voet zijn gaan leven en hun opvolgers, balkenende II dus, met de problemen hebben opgezadeld. Vooral Wouter Bos maakt zich schuldig aan selctieve verontwaardiging. Zijn eigen pvda moet goed beseffen dat de huidige situatie zeker ook de verdienste is van de PVDA. Het afkraken zonder de hand in eigen boezem te steken is misselijkmakend. De linkse sp en groen links trappen ook als een wilde in de rondte en komen zelf niet verder dan staatsschuld laten oplopen en nog meer links gebral. Wat ik dus zeggen wil kritiek geven op mensen die iig proberen het tij te keren is makkelijk. Maar alternatieven, serieuse alternatieven worden nauwelijks geboden!
[/quote]

hehe! Eindelijk iemand die het eens goed onder woorden weet te brengen. Ben het helemaal met je eens! DAT probeerde ik dus ook steeds aan te geven.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:28

ruiterinrust"]
[quote="Fasel schreef:
Dat is het makkelijkst. De voorgangers de schuld geven. Maar mensen die bijstand hadden hadden het in ieder geval nog een beetje acceptabel. WAO werd zo mogelijk goed voor gezorgd. Werkgelegenheid was super (en is nu echt crap).


Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken. Je moet de daden van paars wel in de juiste context plaatsen. In economische voorspoed is het makkelijk uitdelen. Je kan je ook afvragen of ze niet op te grote voet zijn gaan leven en hun opvolgers, balkenende II dus, met de problemen hebben opgezadeld. Vooral Wouter Bos maakt zich schuldig aan selctieve verontwaardiging. Zijn eigen pvda moet goed beseffen dat de huidige situatie zeker ook de verdienste is van de PVDA. Het afkraken zonder de hand in eigen boezem te steken is misselijkmakend. De linkse sp en groen links trappen ook als een wilde in de rondte en komen zelf niet verder dan staatsschuld laten oplopen en nog meer links gebral. Wat ik dus zeggen wil kritiek geven op mensen die iig proberen het tij te keren is makkelijk. Maar alternatieven, serieuse alternatieven worden nauwelijks geboden!
[/quote]

Het tij keren??? Sorry hoor, dit is het tij totaal vernietigen. Balkje zelf kan straks wel naar de tandarts hoor, naar de dokter en alles voor zichzelf regelen. Hij heeft onderwijs gehad, maar wil daar nu op bezuinigen. Sorry, je kan imo niet bezuinigen op JUIST DAT wat onze toekomst moet gaan bepalen. HET ONDERWIJS DUS BIJVOORBEELD.

Een grote sukkel is het. Dat hele kabinet deugt voor geen meter.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:31

er is geen toekomst als er niet bezuinigd wordt Fasel. Ik weet alleen niet of er andere mogelijkheden zijn om te bezuinigen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:41

Volgens Balkende II niet. Als er bezuinigd MOET worden vallen er ALTIJD klappen. Soms in hoeken die het niet verdienen, soms is er gewoon geen andere oplossing. Als ik zo sommige reacties lees zijn er sommigen die weinig weten van de hoe de economie werkt. Er zijn nu eenmaal bezuinigingen nodig. En als je zo ontzettend fel bent over hoe de politiek alles nu regelt zou ik zeggen; wordt lid van een partij of richt er zelf één op. Zoals al werd gezegd, als er voorspoed is, is het makkelijk regeren en dragen, maar als het economisch tegen zit deugt de regering voor niks!

Het is makkelijk zeggen dat de lonen al niks zijn, maar toen het een aantal jaren goed ging zijn de lonen omhoog gegaan, dus meer om uit te geven. (gemaatstaafd aan de winst) De winst gaat nu naar beneden, dus de lonen gaan niet mee omhoog met de winst.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:48

Overal worden er mensen op straat gezet, zelfs bij defensie binnenkort. Het aparte is dat er nu gezegd wordt dat wao-ers en anderen zonder betaald werk weer aan het werk zullen moeten. Prima hoor. De vraag is alleen WAAR?????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:52

yep, ze willen meer mensen dan ooit aan het werk krijgen op het moment dat er minder werk is dan ooit. Ik vraag me af hoe ze dat willen klaarspelen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:43

Ik ben het niet met B II eens, maar een theorie achter de vut'ters zo lang mogelijk moeten blijven werken heb ik wel.... Kijk die mensen zijn duurder, (ergens wel vreemd), maar omdat ze duurder zijn hebben ze meer te besteden, dus om uit te geven. Bovendien hebben ze meer kennis, waardoor de arbeidsproductiveit hoger ligt. (waardoor ze in principe meer waar voor hun loon zijn). De kennis die zij al in huis hebben, kan evt. zorgen voor een technologische doorbraak. Waardoor de economie een opleving kan krijgen. Dit is maar een theorie, hoor. Dus don't shoot de messenger.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:46

Mmmm ik vond het niet echt slecht. Alhoewel ik wel mn twijfels heb bij de effectiviteit van sommige maatregelen en er wel wat meer echt keuzes zouden mogen worden gemaakt. Maar mijn zegen hebben ze.
De tijd van lui achteroverleunend geld incasseren is voorbij. Bovendien heeft ons land al zijn algemene inkomstenmiddelen verkwanseld, inclusief het aardgas. Zeker ook niet te verwaarlozen zijn typetjes als Nina Brink die de samenleving veel geld hebben ontfutseld en zich vervolgens uit de voeten hebben gemaakt naar belastingparadijsjes.
Dat moet nu worden gecompenseerd door de beteuterde achterblijvertjes, die ooit stonden te applaudisseren voor de neoliberale roof-economie. Extreme duivel

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:47

Als je in de bijstand terechtkomt is dat nou niet direct lui achteroverleunend geld incasseren hoor... Ik ken een aantal bijstandsmoeders die nauwelijks te eten hebben en dan gaat de huursubsidie ook nog verminderd worden... werken willen ze graag, worden alleen nergens aangenomen op dit moment... fijn hoor...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:02

Desiree schreef:
er is geen toekomst als er niet bezuinigd wordt Fasel. Ik weet alleen niet of er andere mogelijkheden zijn om te bezuinigen.


Die zijn er. Anders zou ik het niet zo fel zeggen. Geen Joint STrike Fighter. Geen bergen met militairen naar Afghanistan, minder geld naar het koningshuis, minder geld in snelwegen en beton steken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar in ieder geval niet op onderwijs, gezondheidszorg.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 15:04

Mieke schreef:
Als je in de bijstand terechtkomt is dat nou niet direct lui achteroverleunend geld incasseren hoor... Ik ken een aantal bijstandsmoeders die nauwelijks te eten hebben en dan gaat de huursubsidie ook nog verminderd worden... werken willen ze graag, worden alleen nergens aangenomen op dit moment... fijn hoor...


Hier nog een die die mensen wel degelijk kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 17:47

Dat de gezondheidszorg gepakt word vind ik nog het meest erg. Gehandicapten krijgen amper nog uitkeringen. Daarvoor wil ik best betalen.

Verder is het volgens mij juist nodig dat ouderen blijven werken. Er komt steeds meer vergrijzing en dat doet de economie niet veel goeds.

Mbt werkgelegenheid: Velen worden werkeloos, maar er is nog steeds werk. Alleen is de gemiddelde hollander te lui om gewoon productiewerk te doen, om op te komen dagen op het werk enz. enz.

Zolang er nog steeds met bosjes engelsen, polen, oostduitsers naar nederland gehaald moeten worden omdat de productiebedrijven en ander werk in het lagere segment anders niet gedaan word. Denk ik dat het zo slecht nog niet gaat met de werkgelegenheid,

Het gaat wel bar slecht met de kwaliteit van de werkende nederlander.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:25

Fasel schreef:
[
Die zijn er. Anders zou ik het niet zo fel zeggen. Geen Joint STrike Fighter. Geen bergen met militairen naar Afghanistan, minder geld naar het koningshuis, minder geld in snelwegen en beton steken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar in ieder geval niet op onderwijs, gezondheidszorg.
[/quote]


Geen Joint STrike Fighter.
Is dat een vliegtuig? nee, dat is inderdaad niet nodig. eerst nodige dingen.

Geen bergen met militairen naar Afghanistan,
sja, van mij hoeft het inderdaad ook niet. Maar als je dit niet doet, dan komen we er nog niet hoor. GEen militairen sturen zet geen zoden aan de dijk.

geld naar het koningshuis
mee eens, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

minder geld in snelwegen en beton steken
Ehm, de mensen die moeten werken voor de uitkeringen van anderen moeten naar hun werk toe kunnen he. En dan zijn wegen dus geen overbodige luxe. Ben ik dus in het geheel niet met je eens. En beton...... sja, mensen moeten wonen en werken. Zeg dan liever dat er minder mensen moeten wonen in nederland. Dan hoeven we inderdaad OOK minder geld in beton te steken.

Overigens, de maatregel om ouderen langer door te laten werken zijn ze in aan het trekken. Vind ik eigenlijk wel gelukkig. Ze kunnen het gewoon niet maken t.o.v. die mensen, die hebben immers altijd al gewerkt. Nu mogen anderen het eens voor hen doen.

Vergeet ook niet Pipo, dat er veel polen en andere buitenlanders hierheen worden gehaald, omdat ze toch geen uitkering krijgen hier, maar voor de baantjes die nederlanders niet willen in ieder geval meer betaald krijgen dan dat ze thuis zouden krijgen. MAar hadden deze mensen een nederlandse status, zouden ze evenmin die baantjes aannemen als de nederlanders zelf. WAarom zouden ze ook? Met een uitkering vangen ze immers meer dan wat het salaris is voor die baantjes. En dan ging ik ook niet werken. Uitkeringen moeten wat lager, minimum inkomens wat hoger. Dan wordt het ook interessanter om dergelijke baantjes aan te nemen en hoeven er geen buitenlanders hier te komen om dat werk op te knappen.