Waarom trap ik er toch weer altijd in?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Waarom trap ik er toch weer altijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:32

Ben ik nou zo naïef of te makkelijk om gepakt te worden door anderen?
Ik heb nooit een echt makkelijk leventje gehad. Er waren altijd wel problemen en ik ben gewoon heel erg makkelijk beïnvloedbaar voor andere mensen. Ik heb een maatje. Een maatje voor het leven door dik en dun. Tenminste, zo komt het over dan. Mijn maatje heeft een goede baan, is leidinggevende bij een bedrijf. Nu had hij mij een baan aangeboden bij het bedrijf zelf. Normaal kom je eerst in een sollicitatieprocedure te zitten en duurt het een eeuwigheid voordat je op gesprek mag komen en hij had me aangenomen. Dus ik helemaal blij dat ik kon gaan werken en eindelijk van school kon gaan want zo geweldig is mijn opleiding ook weer niet. Nu zijn we inmiddels een maand verder en ben ik nog steeds niet aan het werk geweest. Sterker nog, ik heb hem geloofd dat ik gewoon betaald zou krijgen, maar ik heb geen rooie cent gekregen. Ik heb zelfs geen contract gezien! Meneer verzint altijd wel een paar smoesjes die ertussen komen en stomme ik, ik geloof hem gewoon...
Mijn ziel die aan het helen was, is nu weer kapot geslagen, omdat ik er gewoon zeker van ben dat ik voorgelogen ben door hem...
Soms voel ik mij zo eenzaam hier op deze wereld....

Maar waarom? Waarom ik? Ik sta altijd voor die jongen klaar, zelfs als hij het moeilijk heeft kom ik nog midden in de nacht bij hem langs om hem te steunen. En het werk? Dat is er volgens mij nooit geweest...

MaaikeMo

Re: Waarom trap ik er toch weer altijd in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:41

Ik vind het wel een beetje naief van je, om hem te geloven dat je geld zou krijgen, terwijl je geen contract hebt, en geen uren gewerkt heb.

Ik zou er niet meer op wachten en lekker verder gaan met je opleiding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:47

Jeej wat ben jij bedonderd zeg! Maar ben je dan wel op het bedrijf zelf geweest en daar met hem een gesprek gehad? Als ik nog niet op het bedrijf was geweest en geen contract had gezien om te tekenen had ik eerlijk gezegd toch mijn vraagtekens er bij hebben gehad. Dus eerlijk gezegd vind ik het wel iets naief. Maar goed dat is achteraf gepraat, heb je nu helaas niets meer aan.

Maar dit doen echte vrienden niet! Dit soort streken zou ik absoluut niet kunnen waarderen (en dat is zacht gezegd). Ik zou hem geen 'maatje voor het leven' meer noemen.

Zonde dat je hier voor je opleiding gestopt hebt! Heeft hij je trouwens nog enige verklaring gegeven waarom het werk nier door ging (als het er inderdaad al was..)? Je zegt dat je geen cent hebt gehad, maar heb je dan wel gewerkt voor hem (van huis uit ofzo)?
Ik zou hem toch opbellen en een duidelijke verklaring vragen. Bij twijfel zou ik gewoon eerlijk vragen of er eigenlijk wel een vacature was.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:59

Ik zou eerst eens vragen hoe het zit. Missch wil hij het nog steeds heel graag, maar wordt hij van hoger hand dwars gezeten.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:17

eerst goed uitleg vragen,
dan je conclusie trekken,
en evt je lesje leren...

dan weet je meteen wat je aan je "maatje" heb/had

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:11

naar zeg! zo leer je maar om eerst een contract te tekenen voordat je stopt met je studie

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:46

Je ziel kapotgeslagen vanwege dit? Veel succes in je verdere leven, er komen nog teleurstellingen genoeg.

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:50

Jij lijkt mij wel!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:53

Ik heet nair, een hele tijd werd ik naief genoemd, erg fijn...... Het is hard, maar zo leer je er wel van....

Succes, ik hoop voor je dat je gauw iets anders leuks vind....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:29

Kattenbak schreef:
Je ziel kapotgeslagen vanwege dit? Veel succes in je verdere leven, er komen nog teleurstellingen genoeg.

Weet jij wat er in mijn leven allemaal gebeurd is? Nee? Dan kan je deze opmerking niet maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:30

Delphi schreef:
Jeej wat ben jij bedonderd zeg! Maar ben je dan wel op het bedrijf zelf geweest en daar met hem een gesprek gehad? Als ik nog niet op het bedrijf was geweest en geen contract had gezien om te tekenen had ik eerlijk gezegd toch mijn vraagtekens er bij hebben gehad. Dus eerlijk gezegd vind ik het wel iets naief. Maar goed dat is achteraf gepraat, heb je nu helaas niets meer aan.

Maar dit doen echte vrienden niet! Dit soort streken zou ik absoluut niet kunnen waarderen (en dat is zacht gezegd). Ik zou hem geen 'maatje voor het leven' meer noemen.

Zonde dat je hier voor je opleiding gestopt hebt! Heeft hij je trouwens nog enige verklaring gegeven waarom het werk nier door ging (als het er inderdaad al was..)? Je zegt dat je geen cent hebt gehad, maar heb je dan wel gewerkt voor hem (van huis uit ofzo)?
Ik zou hem toch opbellen en een duidelijke verklaring vragen. Bij twijfel zou ik gewoon eerlijk vragen of er eigenlijk wel een vacature was.

Ik ben nog niet gestopt, maar als ik mijn contract gehad had dan was ik er wel mee gestopt puur omdat ik het toch niet helemaal leuk vind om de zorg te doen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:31

Weetje hoe hard het aankomt als een supergoede vriend waar je altijd van op aankomt je dit flikt?? Dan verlies je even je vertrouwen hoor! Het is heel naar om je zo te vergissen in een persoon, dat kan hardstikke zeer doen. ( en ik heb zoiets nog nieteens meegemaakt..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:40

Het is toch logisch dat je niet betaald krijgt als je niet werkt?? Of denk ik nu heel raar?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:58

Hmm ja waarom jij altijd? Misschien is die vraagstelling niet zo helend voor je ziel. Je stelt je sec door de vraagstelling al afhankelijk op, anderen bepalen je geluk, hoe je je voelt..
Neem de regie over je eigen leven, maak keuzes waarbij je niet in een afhankelijke positie zit. Succes is een keuze ;)
Ga na wat jij wil, wat je kunt, wat je nodig hebt en hoe je dat kunt bereiken.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:34

Ik sluit me compleet bij Pauline aan.
Je kunt bij iedere tegenslag bij de pakken neer gaan zitten, maar je kunt er ook zelf iets van proberen te maken.
Het klinkt een beetje alsof je bij het handje gehouden wilt worden en op een leuke manier door het leven geleid wilt worden, maar je zult het echt zelf moeten doen.
En zoals jij bovenstaande omschrijft, vind ik het inderdaad wel heel naief dat je denkt zo aan een baan te kunnen komen.
Ga lekker verder met je opleiding en zoek rustig naar een baan waar je je lekker in voelt!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:36

Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal. Jij vertrouwt een vriend erop dat hij je zomaar een baan geeft zonder te solliciteren of wat dan ook? Al vind ik 't ook vreemd van die vriend om zoiets te zeggen. Weet echt niet wat ik hiervan moet denken verder :P

Ik ga wel mee met Pauline en Wiesje. Als je zo graag een baan wilt, ga solliciteren, ga op zoek! Verander je kijk op 't leven, je maakt je eigen realiteit.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:58

purny schreef:
Nu zijn we inmiddels een maand verder en ben ik nog steeds niet aan het werk geweest. Sterker nog, ik heb hem geloofd dat ik gewoon betaald zou krijgen, maar ik heb geen rooie cent gekregen.

Eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet helemaal. Als je nog niet hebt gewerkt is het in mijn ogen heel logisch dat je nog niet bent betaald. Daarnaast moet je altijd een contract tekenen als je voor een bedrijf gaat werken/bent aangenomen.
Vind het zeer vervelend voor je dat je je zo voelt, maar ipv in de slachtoffer rol te schieten zou je ook de zaken met beide handen kunnen aanpakken en (zoals eerder aangegeven) je leven in eigen hand nemen.
Hopelijk voel je je snel beter en haal je juist kracht uit de tegenslag :(:)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:34

betaald krijgen terwijl je niet werkt? Ging er toen geen lichtje bij je op?

het spijt me maar ik ga met Kattenbak mee, kom op TS, het kan nog veel, véél erger dus niet in de slachtofferrol kruipen maar schouders eronder.
Als je echt niet door wilt met je studie kun je toch ook zelf opzoek gaan naar een leuke baan?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:43

Dus zo'n maatje is dat maatje voor het leven niet.
Meteen aan de kant zetten, er wordt misbruik van je gemaakt.
Probeer ook niet zo afhankelijk te zijn, probeer zelf dingen op te bouwen en aan te pakken.
Laat je niet zo snel meeslapen door mooie verhalen.
Nu heb je dus je opleiding opgegeven en je hebt geen baan.
Je zal echt zelf beter op moeten gaan letten en je niet overal in mee laten sleuren.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:50

Ik vind dat je een beetje overdreven reageert, net zoals sommige anderen
'Misbruik gemaakt'? 't is pas misbruik op t moment dat er wel gewerkt is maar niks gekregen

Voor geld moet je werken, en daarvoor heb je in de meeste gevallen een contract nodig. Dacht dat iedereen dat wel wist eigenlijk :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:52

En ik maar denken dat mensen die een niet al te makkelijke tijd gehad hebben juist niet zo naief zijn, zelf en ik enorm wantrouwend. Vriend van mij maakte een nare opmerking, en maakte een leugentje en nu vertrouw ik hem al een dik jaar niet meer.

Ik zou zeggen, zoek hulp. Als je al zo makkelijk beinvloed word en door andere mensen je leven laat regelen is er echt iets heel mis. Waarom heb je na al die tijd niet zelf eens het bedrijf gebeld? je wilt toch ook weten waneer je werken moet, wat je precies doen moet, kennis maken met je nieuwe baas, ze moeten jou gegevens hebben ga zo maar door.. echt, ik ben nu niet zeker of ik je nou een klap voor de kont moet geven of niet. Je verschuilt je nu gewoon achter die 'vriend' als je het mij vraagt, laat het allemaal maar zijn schuld zijn en blijft maar zitten op je kont om af te wachten tot er wat gebeurd. Je zegt het moeilijk te hebben gehad.. gefeliciteerd je bent niet de enige, maar als je zo blijft doorgaan kan ik je nu al zeggen dat je het verdomde moeilijk gaat krijgen. Dus kom van je reet en neem zelf verdomme de heft in handen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:45

Probleem is opgelost mensen, bedankt!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:19

purny schreef:
Probleem is opgelost mensen, bedankt!

En alles is weer goed? :?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:04

ben ik de enige die dit een beetje en broodje-aap-komkommer-verhaal vind?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:07

Benfan schreef:
ben ik de enige die dit een beetje en broodje-aap-komkommer-verhaal vind?

:n