Ik doe dit oproepje namens mijzelf, maar ook namens de ouders van Martine.
Martine werd namelijk geboren met een zeer ernstige hart- en longafwijking en de dokters hadden gezegd dat ze zich moesten voorbereiden dat Martine nooit ouders als 1 jaar zou worden. Ze liep regelmatig blauw aan en had het qua gezondheid gewoon heel erg moeilijk.
Ze kwam echter op heel jonge leeftijd al in aanmerking voor een intensieve hart en longtransplantatie. Dit is op 2 augustus alweer 20 jaar geleden! Met vlagen voelt ze zich heel goed, maar er zijn ook veel mindere momenten en haar gezondheid zal altijd wankel blijven. Er zijn veel vervolgoperaties geweest en die zullen ook blijven komen. Af en toe moet ze met een tegenslag weer even het ziekenhuis in voor behandeling. Ook staat Martine opnieuw op de lijst voor een eventueel nieuwe hart/long transplantatie. Dit is preventief.
Dit alles heeft haar mentaal wel heel veel gekost. Martine zit alles behalve lekker in haar vel en is veel down en afgesloten. Ze heeft eigenlijk helemaal geen vrienden of vriendinnen en kent verder ook niemand van buitenaf. Door haar beperkingen en slechte gezondheid in combinatie kan ze ook erg weinig ondernemen om dit soort contacten op te bouwen. Ze is daarom licht depressief en erg eenzaam. Ook heeft ze er nog altijd moeite mee dat ze nog leeft door een hart en longen van iemand anders die wel overleden is.
Ieder jaar tijdens de "transplantatieverjaardag" hoopt ze op wat post, maar eigenlijk is dat altijd heel erg weinig.
Nou was het ons idee om haar dit jaar voor de 20ste transplantatie-verjaardag eens te verrassen. Het is uberhaupt een wonder dat ze nog leeft, en de 20ste verjaardag is wel een prachtig jubileumgetal om te vieren!
Omdat ze in het verleden eigenlijk nagenoeg geen kaarten heeft gekregen, verwacht ze dit ook niet meer. Het zou een heel mooi gebaar zijn wanneer een aantal mensen haar misschien een kaartje zouden willen sturen.
Zijn er mensen die een lief gebaar aan een vreemde willen geven door haar een kaartje te sturen en op die manier een soort van hart onder de riem te steken? Het zou echt ontzettend gewaardeerd worden en hopelijk helpt haar dit een beetje op te vrolijken.
Ik weet zeker dat ze het echt helemaal geweldig zou vinden en het echt een glimlach op haar gezicht zal toveren.
De transplantatie-verjaardag is op 2 augustus!
Zijn er nog lieve bokkers die hieraan mee zouden willen werken?
Het adres is bij mij verkrijgbaar via pb!
(De familie weet dat ik een oproep doe. Dit is dus met toestemming. Martine zelf weet hier absoluut helemaal NIETS van.)
Opgelet: op de omslag moeten 2 postzegels van 44 cent of een postzegel van 79 cent!