Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

amies100 schreef:De BKR notering blijft nog 5 jaar staan nadat er is afgelost....
Wendy schreef:amies100 schreef:De BKR notering blijft nog 5 jaar staan nadat er is afgelost....
Klopt
Dus het is de vraag of je met dit hele verhaal iets opschiet. Dat zal afhangen van de regels van de hypotheekverstrekker.
En dan spreek ik over een poging die gedaan is begin dit jaar, regels zijn ontzettend aangescherpt met betrekking tot het verkrijgen van een hypotheek.
Ik zet dus normaal wekelijks geld weg (ik krijg weekgeld) maar dat is er nu doorheen. Auto beurt en apk waarbij veel gebreken tevoorschijn kwamen, DA kosten bovenop die kliniekrekening want we waren uiteraard eerst met de reguliere da bezig. En daarbij nog de advocatenrekening van mijn man, die nog steeds in conclaaf is met zijn ex. De advocatenrekening staat niet geregistreert.
MandyR schreef:Behalve het "5 jaar regeltje" waar de andere het al over hebben, zou ik het dus niet doen. Ik ben bang dat je naar je geld kan gaan fluiten dan. Ik denk dat de drang voor je ex om te betalen niet zo groot is als het geld naar jou toe moet. Want wat kan jij doen als hij het geld niet overmaakt? Een officieel bedrijf kan nog altijd een incassobureau inschakelen. Dat klinkt waarschijnlijk iets gevaarlijker voor hem. En zoals je zelf al schreef in je OP, hij heeft je al genoeg genaaid, dan ga jij toch zeker niet zijn leven makkelijker maken door zijn schulden op je te nemen?