Eindelijk ADSL!! maar.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 14:56

Je hebt dezelfde aansluiting als ons Sjimmy. En als ie het eenmaal doet bij je zul je blij zijn . Hier is alles echt retesnel Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-03 15:15

Omdat ik eerst al had zitten rommelen heb ik het modem gereset zodat het weer in de fabrieksinstellingen staat. (bridge)
Ik heb eerst 1 PC geprobeerd te laten internetten via ADSL, dus de switch er even tussenuit gehaald. Achteraf bleek dit niet nodig, maar je kan het voor de duidelijkheid even doen.
Wat het eigenlijke probleem is dat de macadressen van de PC's wel via www.demon.nl/macadres doorgegeven worden (duurt wel ff voordat ze daadwerkelijk gekoppeld zijn aan je (vaste) ip)), maar wat gekoppeld moet zijn is het macadres van het modem.
Dat macadres kan je opzoeken via Telnet
(start -> uitvoeren -> telnet).
Telnet kon ik pas bereiken als ik het volgende had gedaan:
naar start -> instellingen -> netwerk en inbelverbindingen -> rechtermuisknop op netwerk
dan selecteer je TCP/IP en klik je op eigenschappen. dan vast ip adres gebruiken en het IP van het modem alleen achter de laatste punt een hoger nummer. ik tikte in 192.168.1.60 en het bijbehorende subnet mask.(hierna kan je dus niet online, maar alleen je router bereiken).
Dan vraagt hij om je wachtwoord. Het fabriekswachtwoord is 1234

menu 24.2.1 Ethernet Address

Daarna moet je Demon vragen of ze dit adres willen koppelen aan jje vaste IP.
support@demon.nl

dan ga je weer naar telnet
en volg je de aanwezingen op zoals hier weergegeven
http://www.zyxel.nl/p650/p650script.html#router

Dan zet je tot slot in je TCP/IP eigenschappen het vinkje bij 'automatisch IP adres toewijzen' en dan zou het moeten werken.

Als je nog vragen hebt kan je ook hier nog zoeken
http://www.adslforum.nl/default.asp

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 15:41

Ik schijn het fout te hebben. We hebben 2048 down en 512 up Bloos!