Tips niet te dure, kleinschalige bruiloft Tips&Trucs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Tips niet te dure, kleinschalige bruiloft Tips&Trucs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:27

Ik heb al gezocht met de zoekmachine (ben er niet zo'n held in) maar kon niet vinden wat ik zocht,
dus vandaar mijn topic.

Hallo Bokkers,

graag zou ik wat Tips & Trucs van jullie lezen betreft het 'goedkoop' en kleinschalig houden
van een bruiloft en waar ik aan moet denken.

Ik ben om te beginnen maar een lijstje gestart;
- Ik weet inmiddels dat wij in totaal met trouwboekje voor in het huwelijk treden 320,00 euro kwijt zijn.
-Tot nu toe, kom ik uit op jurken van 1250,- maar ken veel mensen die bijvoorbeeld maar 500,-
kwijt zijn geweest, kunnen jullie winkels aanbevelen?
- Wat kost ongeveer een trouwpak - bruidegom
- We hebben gratis een fotograaf in de familie.
- Kosten en aanbeveling taart? We kregen al als tip om niet speciaal een bruidstaart te doen, maar gewoon
gebakjes.
- We kunnen het feest bij iemand in de tuin (grote villa, grote tuin) houden en willen dan wat tenten, tafels en catering huren.
Iemand tips? Risico; slecht weer, dus we denken nog even na of we dit willen of voor safe gaan in een zaal.
- Zijn jullie met dicht bij staande gaan eten? Hoeveel mensen?
- Locatie trouw foto's. Daarnaast wil ik ook foto's in het bos met mijn paard erbij. Heb hiervoor een vriendin de paard wilt knotten etc.
- Hebben jullie bedankjes gegeven aan het eind van je trouwdag aan de gasten? Hebben jullie hier leuke ideeën voor?
- Ieder 1 getuige
- ongeveer 55 gasten
- DJ huren

Dit is dus een begin en ik weet zeker dat ik tussen alle vlinders door mijn verstand verloren ben en de helft vergeten.
Vandaar jullie meningen, tips& trucs en jullie ervaringen.

Begrijp me niet verkeerd, we willen niet beknibbelen op onze bruiloft, want als ik geen 'goedkope' jurk kan vinden, wordt het een dure. Wil bij deze (van uitgaande) gebeurtenis wel gewoon mijn 'droomjurk' etc.etc. Maar waar bespaart kan worden, wordt bespaard :9

Bedankt alvast!

wythlove

Re: Tips niet te dure, kleinschalige bruiloft Tips&Trucs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:33

Ik heb mijn trouwjurk voor niet al teveel geld gekocht, maar die winkel is helaas niet meer actief. Volgens mij werken ze nu samen met bruidsmode Hedwig.
Ons feest hebben we bij mijn man zijn vader thuis gevierd (in november) maar huis was groot genoeg voor binnen met zeker 100 gasten. Wel hadden we nog drie partytenten erbij.Wel hebben we het feest zeg maar in twee groepen gehouden. We hadden de mooiste dag van november vorig jaar.
We hebben thuis gegeten, een cateringbedrijf had stamppot gemaakt, haha. We aten hier alleen met naaste familie en hele naaste vrienden.
Een fotograaf hadden we in de familie.
Als bedankje hadden we een zakje van tult gemaakt met hartjessnoep erin, een strik eromheen en een kaartje met bedankje erop.
Mijn man had een mooi pak, dus dat scheelt ook weer. Hij heeft alleen een nieuw overhemd en stropdas gekocht, nieuwe schoenen en riem.
uitnodigingskaarten heb ik via Hema.nl gemaakt.

Echt waar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Heel veel succes en geniet van de voorbereidingen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:37

Ik heb bij Aimee's avondkleding in Enschede een trouwjurk voor 300 euro gescoord! Die verkopen ook mooie avondjurken trouwens. Er zit hier een geweldig taartentopic op Bokt, wie weet wil een Bokker voor een mooie prijs een bruidstaart maken? Wijzelf hadden overdag 35 mensen, daar zijn we luxe mee gaan eten, 's avonds zo'n 70 mensen op het feest met een leuk plaatselijk bandje dat niet zo duur was, maar wel met geweldige hapjes.

Ik heb als bedankje een fotofilmpje gemaakt, die gebrand op een cd'tje, maar dat is dus niet meteen op het einde. Verder moet je denk ik gewoon een beetje origineel denken, ik had het bijvoorbeeld erg leuk gevonden om allemaal aan lange tafels een soort Italiaans buffet te houden (pasta, lekker brood, etc), alleen we zaten niet in het seizoen om dat te doen.

Mijn man had nog mooie pakken van zijn werk en heeft die gewoon aangedaan, mooi overhemd erbij gekocht en tadaaa...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:37

Qua catering kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Echt catering met bediening, of gewoon eten laten bezorgen? Spullen kan je vaak ook bij een cateringbedrijf huren. Ik werk bij een catering&events bedrijf, weet niet of het in de buurt zit, maar wij bieden eigenlijk al die mogelijkheden. Catering op locatie: http://www.dufais.nl , catering in onze zalen: http://www.floraboskoop.nl , maar ook alleen tenten etc huren: http://www.all4party.nl .

Misschien eens op zoek naar zo'n bedrijf bij jullie in de buurt? Gesprek en offerte kosten je niks. :)

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 21:47

Ik ben nog geen maand geleden getrouwd, onze bruiloft heeft ongeveer 4.000 gekost. Het kan dus zeker heel goedkoop.

- Voor het trouwen + boekje hebben we 333 betaald.
- Mijn jurk heeft 199 euro gekost. Online besteld in Duitsland. Was een prachtige jurk en zat goed.
- Mijn man had al een pak, daarbij hebben we, gewoon bij de C&A, een overhemd en stropdas gekocht.
- Uitnodigingen, bedankjes, decoratie, ik heb het allemaal zelf gemaakt. Scheelt een hoop kosten. In de bieb zijn meestal wel ideeen boekjes te vinden.
- Onze bedankjes waren kartonnen doosjes met hartjessnoepjes erin, een strikje eromheen, 2 papieren hartjes erop geplakt een een klein fotootje van ons (bij HP Snapfish besteld)
- Wij hebben in een zalencentrum ons feest gevierd, met een relatief goedkoop buffet en een flatrate voor de drankjes. De bruidstaart en de receptie met champagne werden ook door hun verzorgd. Wij hadden 30 gasten bij de plechtigheid en de receptie, bij het eten waren alleen de familie en close vrienden, dat waren er 25. We waren 1200 kwijt.
- Wij hebben geen DJ gehuurd, vonden wel veels te duur. We hebben gewoon CD's gespeeld. Daarnaast werden er bij ons wat stukjes opgevoerd, toen was er dus geen muziek nodig.
- Wij hadden ook een gratis fotograaf uit te familie, foto's hebben we gemaakt een stukje van de trouwlocatie vandaan, 10 minuten rijden.
- Mijn haar heb ik wel laten doen, maar dat heeft mijn moeder mij cadeau gedaan. Zou anders ongeveer 200 gekost hebben.
- Bruidsboeket kost altijd erg veel, ik had het geluk dat mijn tante met een lelijkweker getrouwd heeft en ik daarvan mijn boeket gekregen heb. Tip als je er een moet kopen/bestellen: Nooit het woord bruid noemen! dit verdriedubbeld de prijs vaak.

Dat was het geloof ik :P

Het resultaat van de goedkope jurk, familie-fotograaf en alleen een nieuw overhemd:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:02

Als fotograaf hoor ik heel veel horrorverhalen over mensen die dachten een goedkope (of gratis) fotograaf te hebben gevonden (bijvoorbeeld in de familie of kennissenkring) maar daar achteraf flink spijt van hadden, simpelweg omdat het bruidspaar achteraf niet tevreden was met de fotografie. Omdat dit toch de dag van je leven moet worden zou ik je aanraden héél goed na te denken of je familielid wel de fotograaf is die je je wenst. Als je achteraf toch niet blij bent met de kwaliteit van de foto's heb je je enige kans op een mooie huwelijksreportage verspeeld. Dat doe je (als het goed is) nooooit meer over.

Let wel, ik zeg niet dat een fotograaf uit de familie of kennissenkring per se een slecht idee is, maar ik benadruk wel dat het belangrijk is te kijken of het kwalitatief en qua fotografiestijl wel aansluit op jullie wensen. :) Het zou verschrikkelijk jammer zijn als je achteraf denkt "had ik nu toch maar...."

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:04

Nativa: mooie jurk heb je aan op de foto!

@ TS: ik denk dat je zelf al wel heel veel tips hebt opgenoemd wat betreft het goedkoper houden van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:18

TS: je jurk in Duitsland kopen scheelt je heel veel. M'n schoonzusje heeft er eentje van 700 gekocht daar die in NL het driedubbele kostte.

Verder als cadeautje: iets persoonlijks geven, bijv. een fotootje van jullie zelf die je van tevoren al gemaakt hebt. Is meteen een leuk aandenken en ik vind het persoonlijk sowieso leuker dan 'dingetjes' in zo'n standaard wit netje.

Qua catering hangt het er vanaf wat je wil. Op een bruiloft bij vrienden hadden ze een tap gehuurd en 2 studenten ingehuurd die stonden te tappen en andere drankjes stonden te schenken. Ging prima. Drank etc. hadden ze zelf gekocht, door van tevoren aanbiedingen in de gaten te houden en dan groot in te slaan.
Wat betreft de hapjes/het diner hadden zij zelf met wat familie een buffet klaargemaakt en de hapjes gewoon de dag van tevoren klaargemaakt en daarbij nog wat gefrituurd, daar liepen de studenten mee rond.

Zelf zou ik wel voor safe gaan met een zaal erbij, stel dat het dit soort weer is (ik luister momenteel naar klaterende regen) sta je ook in een tent niet fijn.

Verder wens ik je veel geluk! Wanneer gaan jullie trouwen?

(Overigens heb ik bovenstaande tips ook in mijn hoofd voor als ik zelf ga trouwen :o )

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:27

Ffortuna: weet je toevallig welke winkel je schoonzusje die jurk heeft gehaald?

Nativa: heb je de site nog waar je de jurk heb gehaald?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:30

Ik zal het voor je navragen :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 22:50

Qua fotografie ben ik het met Nouks eens. Denk ook na over de kosten van een eventueel boek/album en nabestellingen van de foto's door ouders/schoonouders ect.

Qua eten: vrienden van mij hebben op een eigen locatie (klein kwekerijtje) een super bbq gegeven en een avond feest. Het was echt een heel persoonlij, gezellig en warm feestje, met heerlijk eten en drinken. Het eten was allemaal zelf bereid, mede door de vader van de bruid.

Qua jurk: ga eens kijken in de wat exclusievere boetiekjes (voor 'normale' kleding, haha) voor jurken. De trend nu zijn veel creme-tinten, dus dat is gunstig voor een leuk jurkje!

Qua bloemen: ik zou voor een erg simpel boeket gaan, wat zelf makkelijk te maken is, of door een handige moeder/zus!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:33

Een pak voor een man kan je kopen bij evt een goede zaak? Dus niet vertellen dat het een bruidspak is, en je iets wil met klein budget.

Bloemen kan je zo duur maken als je zelf wilt. Je kan het erg goedkoop doen.

Bedankje kan je zelf maken. Dus bijv tule kopen en hartjessnoepjes oid.

Qua avondeten kan je het houden bij een simpele maaltijd? Dus soep met brood etc?

Tegenwoordig maken heel veel mensen een marsepeintaart. Zoiets kan je laten maken als bruidstaart, en kost dan niet zo veel.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:40

Ik heb zelf geen ervaring met trouwen, maar je zou je taart kunnen laten maken door iemand die als hobby taarten bakt. Vaak kunnen hobbyisten hele mooie en lekkere taarten maken :) Een kennis van mij heeft ook zelf zijn taart gemaakt (ik heb gelukkig een banketbakker als vader, haha).

Een nicht van mij heeft haar feest gewoon simpel op de camping gevierd, incl. zelfservice voor de drank en soep met brood en andere simpele dingen. Was hartstikke gezellig!

Leg in de feestzaal wegwerpcamera's neer. Je hebt dan geen (dure) fotograaf nodig om alles van het feest te kunnen zien :)

Wat betreft bedankje: Ik heb een keer een peper- en zoutstel gekregen als bedankje bij een bruiloft. Deze pasten in elkaar. Misschien dat een winkel als ikea ook zoiets heeft. Zelf een leuk kaartje erbij maken (schrijven?)

Misschien geeft http://www.hipjehuwelijkin.nl nog ideeën :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:07

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:30

Mijn jurk was geloof ik 525,- bij www.lanova.nl in Dordrecht. Je kan bij haar alles wat je wilt laten maken, maar ook van een bestaande jurk kun je dingen laten veranderen. Borduurwerk, kraaltjes etc in een andere kleur.

We hebben samen mooie bloemen uitgekozen en er een leuk boeketje van laten maken bij de Life and Garden, hebben niet aangegeven dat het voor een bruiloft was.

Kaartjes hebben we laten ontwerpen door een vriendin en zelf laten drukken bij een kopieerwinkel.

Je kunt op http://www.deleukstetaarten.nl kijken daar zitten genoeg mensen die een mooie taart kunnen maken.

Wij zijn met ouders en zijn broer en zus gaan eten.

Wij hebben geen bedankjes gedaan en ook geen corsages.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:57

Ik lees hier ook even mee. VOlgend jaar gaan wij trouwen, en wij willen ook een "low budget" bruiloft.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:01

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:53

Hartstikke bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik snap heel goed wat sommige bedoelen betreft fotograaf in familie, en ben het helemaal met jullie eens hoor. Maar wij hebben volste vertrouwen dat het goed gaat komen, deze is professioneel fotograaf van beroep en heeft ook een foto winkel. Wij zijn erg gek van zijn werk en namen zijn aanbod zonder twijfel en met beide handen aan. Toch bedankt :)

Betreft de Taarten topic hier op bokt, daar post ik zelf ook af en toe, doe het zelf namelijk ook als hobby maar vindt het te veel werk om zelf te doen, maar kan inderdaad daar eens informeren bij een bokker!
Goede tip!

En thanks voor de links voor jurken! Sommige zitten erg ver weg, en vind het eng om online te bestellen.
Kan niet goed Duits en ben bang dat ik het niet terug kan sturen....

Bedankjes zit ik nog steeds over te twijfelen of we dat gaan doen. Heb zelf 1 bruiloft mee gemaakt met een bedankje, en de andere drie deden dit niet, en vond het zelf niet erg.

Mijn vriend is timmerman en heeft helaas geen pak in de kast hangen. Maar jullie tips betreft de pak is een hele goede!!!

Boeket had ik niet eens aan gedacht haha , maar wederom hele goede tips van jullie. Super!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:06

Bij de C&A hebben ze hele mooie pakken voor weinig.
Heb je niet een creatieve vriend of vriendin die bedankjes kan maken?

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:09

Ik ken meerdere mensen die via Marktplaats aan een hele mooie tweedehands trouwjurk zijn gekomen van 100 euro of minder. Vrienden van me hadden op hun bruiloft gesorteerd gebak van de bakker ipv een bruidstaart, kostte geloof ik 1 euro per taartje dus dat is ook nog wel te doen. Tijdens het buffet hadden ze zelf het drinken verzorgd, ze hebben gewoon de aanbiedingen goed in de gaten gehouden. Succes met voorbereiden!

Edit: mijn vriend heeft vorig jaar bij de WE een heel mooi pak gekocht, ze hebben er ook nog wat aan versteld. Was ook niet duur en een supermooi pak!
Laatst bijgewerkt door Greetje85 op 13-07-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:10

KletsKoekje schreef:
Bedankjes zit ik nog steeds over te twijfelen of we dat gaan doen. Heb zelf 1 bruiloft mee gemaakt met een bedankje, en de andere drie deden dit niet, en vond het zelf niet erg.

Wij hadden voor onze bruiloft bedankjes besteld en de dag ervoor naar de feestlocatie gebracht. Toen ons feest afgelopen was, en wij terug kwamen op onze hotelkamer, kwamen we er achter dat we de bedankjes helemaal vergeten waren....
Omdat de bedankjes maar beperkt houdbaar waren, hebben we ze uiteindelijk allemaal weggegooid. Echt weggegooid geld dus. Zou ik achteraf niet meer doen, niemand heeft het gemist.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:20

Mijn zus heeft haar trouwjurk in Rees (niet zo ver van jou vandaan) gehaald:
http://www.brautmoden-overfeld.de
Ze hebben een Nederlandse coupeuse in dienst ;)
Wel even aangeven bij het maken van de afspraak dat je niet zo goed Duits kunt.
Ze hebben jurken uit oa de collectie van Valerie Avondmode en Tres Chiq Hengevelde.
En voor leukere prijzen dan in NL...
Als je niet persé in het wit wilt trouwen dan zou ik op zoek gaan naar een avondjurk.
Dezelfde jurk is dan al snel een flink stuk goedkoper omdat het geen typische trouwjurk is en niet in het wit..
Laatst bijgewerkt door Silvia op 13-07-11 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:20

Een vriendin van mij had als bedankje een klein zeepje en daar de namen van het bruidspaar + trouwdatum in gedrukt. Aan het einde van de avond kreeg iedereen zo'n in een soort tule verpakt zeepje mee naar huis. Vond ik erg leuk en origineel.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 12:27

Ik heb ook een beetje rond zitten kijken.
Als wij gaan trouwen kunnen we hier een huis dat van de scouting is huren, super leuk en gezellig, soort blokhut met veel land er omheen. Zelf versieren en ik wil dan graag een bbq, kwam laatst deze site tegen: http://barbecue.nl/ dit lijkt mij wel wat. Dan alleen nog 2 mensen voor drank inhuren en ben je al een heel eind! Succes!