Hoe bewaren jullie je sieraden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Hoe bewaren jullie je sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 21:35

Ik ben erg benieuwd hoe jullie je sieraden opbergen?
Het lijkt mij handig om iets te hebben waar je bijvoorbeeld kettingen, armbanden en oorbellen op kan hangen, maar daar ook weer makkelijk vanaf kan halen. En dat je een beetje een overzicht hebt.

Wie heeft er zoiets?

marleen_88

Re: Hoe bewaren jullie je sieraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:47

Mijn schoonzusje heeft een 'kapstokje' daarop hangen haar kettingen/armbanden, zij heeft er nogal érg veel.

Ik zelf heb mijn sieraden in een plastic opbergbakje, het kan ook nog wel een broodtrommel zijn. :P

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:55

Ik heb aan de slaapkamermuur een grote kapstok waar alles aanhangt, met de badjas eroverheen.. mooi opgeruimd zonder dat het rommelig lijkt en geen inbreker die het daar gaat zoeken :')
Het betere spul zit gewoon in een sieradenkist, of na het dragen te lui om het op te ruimen > in de la van de tvkast of in de boekenkast.. etc etc :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:56

Mijn dure sieraden (goud, zilver) bewaar ik in het originele doosje. Hier wil ik op den duur nog wel een echte sieradenbak voor hebben (bekleed enzo) Mijn goedkope spul (H&M, Six, etc etc) heb ik verdeeld over 3 wekpotjes. Oorbellen, armbanden, kettinkjes over deze 3 verdeeld. Ziet er erg grappig uit al zeg ik het zelf :))

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:29

ik heb een soort van klein ladekastje op mijn bureau met 3 laatjes voor mijn sieraden :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:34

ik heb ze verspreid door de kamer liggen, eerlijk gezegd := op m'n nachtkastje liggen degene die ik dagelijks om heb, in een sieradenkistje liggen de gouden en zilveren dingetjes en oude sieraden van mijn oma en tante, en verspreid op kastjes, in lades en in hoeken en gaten liggen de H&M-accessorize-six-ed. armbanden, kettingen en ringen :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:35

Overal en nergens eigenlijk.. Vind het ook best jammer aangezien ik dingen dan niet meer kan vinden en ik wel vaker sieraden wil dragen :P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:37

Op een apart bijzettafeltje wat ik vaak draag, de rest in lades in de kast :D Mijn twee ringen, armband en horloge gaan trouwens nooit af (nee, ook niet als ik slaap, douche, zwem, paardrijd of werk) :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:46

ik heb een plastic box, waar je ook schroefjes enz. in kan doen voor de sieraden die ik niet veel aan doe.

En voor de 'dagelijkse' heb ik dit kistje gemaakt. Houten kistje waar dingen in zaten van de xenos donker geverfd en de binnen kant met dik vilt bekleed. functioneert super voor oorbellen en ringen :D

Afbeelding Afbeelding

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:54

Ik heb een grote sieraden box waarin ik al mijn sieraden bewaar.
De kralen kettingen hang ik aan de handgrepen van de kledingkastdeur :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:55

Heb een ikea-kast waarin ik een sieraden-blok (kun je daar gewoon kopen) heb zitten. Ringen liggen daarin in hun doosjes en de rest gewoon op elkaar gegooid erin ;)
Alleen als ik op vakantie ga haal ik de waardevolle spullen eruit en leg ik ergens anders.

Alle sieraden bij elkaar, en met name in een juwelenkist is feest voor inbrekers. Mijn moeder is zo alles kwijt geraakt. Dat overkomt mij niet ook eens.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:57

mn ringen en armbandjes in mandjes van de Hema.
De kettingen heb ik aan de muur hangen aan een handdoek haakje.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:58

Ik heb er zo een:
Afbeelding

Ideaal en overzichtelijk :)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:59

In een bloempotje, waar ooit een bamboo plantje in heeft gezeten. En nog ergens een kistje. Heb eigenlijk weinig sieraden. Oorbellen heb ik genoeg, alleen bijna overal nog maar één ervan. Dat is een beetje jammer dus. :7

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:59

Handig topic voor iemand die nog wat goedkope sieraden zoekt......

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:02

Marion71 schreef:
Handig topic voor iemand die nog wat goedkope sieraden zoekt......

Nou ja, het meeste bewaar ik ze gewoon "om". Dus als ze ze dan willen komen halen....... veel succes :+
En die rommel van de Six, H&M......... veel succes ermee :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:24

M'n oorbellen heb ik aan een oorbellenrekje, ook voor kettingen heb ik een speciaal rekje. Niet zo gek ook, ik verkoop ze ook. Ze zijn in ieder geval erg handig en het staat nog leuk ook.

Ina_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 00:27

Ik heb het grootste deel gewoon in zo'n simpel bijoux-doosje ziiten die je overal wel kunt kopen, en nog wat kleine dingetjes die nog in een schaaltje liggen op een tafeltje, maar alles bij elkaar is het echt heel weinig, ik ben nooit zo van de sieraden etc. want ik vind het vaak maar vervelend om om te hebben :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 00:32

Oorbellen bewaar ik in 2 kleine bakjes, wat armbandjes heb ik aan m'n bed hangen en kettinkje die uh.. weet ik niet waar die ligt eigenlijk. Nachtkastje denk ik. M'n standaard armbandje, ringetjes en oorbellen liggen meestal op de badkamer totdat ik ze in doe 's ochtends :P. Heb niet zo veel sieraden. 3 doorzichtige potjes en dan kettinkjes/armbandjes/oorbellen gescheiden lijkt me wel echt leuk! Eerst maar eens wachten tot ik iets meer sieraden heb O:)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 02:39

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 03:09

Vroeger hadden wij een soort sieraden-kapstokje. :=
Het was gewoon een soort kapstok op een voet, maar dan in miniformaat met op verschillende hoogtes meerdere armen waar je je sieraden kon ophangen. :j
Nu heb ik hem volgens mij alleen niet meer. :') Heb nu alles wel in een soort sieraden doosje zitten maar ben daar niet zo over te spreken. :=

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 03:11

Tammy_ schreef:
ik heb ze verspreid door de kamer liggen, eerlijk gezegd := op m'n nachtkastje liggen degene die ik dagelijks om heb, in een sieradenkistje liggen de gouden en zilveren dingetjes en oude sieraden van mijn oma en tante, en verspreid op kastjes, in lades en in hoeken en gaten liggen de H&M-accessorize-six-ed. armbanden, kettingen en ringen :')

hier ook, ben altijd alles kwijt :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:21

Ik heb in mijn nachtkastje een bestekla-indeling zitten :) In het ene vakje kettingen, in het andere armbanden, oorbellen e.d :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:58

De weinige sieraden die ik heb (ben allergisch aan nikkel èn zilver) ...
Kettingen hangen aan punaises in de muur, ringen en oorbellen etc in een glazen kistje dat m'n toenmalige schoonmoeder heeft meegebracht uit ... pomdiedomdom Tunesië denk ik.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:03

Ik heb in een lade allemaal kleine perspex doosje tegen elkaar aan staan en zo een mooie vakindeling gemaakt voor de "simpele" kettingen, armbanden en oorbellen. Deze doosjes kun je kopen bij de Xenos. M'n gouden en zilveren sieraden bewaar ik in sieraden doosjes op een andere plek. Die draag ik ook een stuk minder.

Het kistje van Kaaaren is ook erg handig. Zeker als je er meerdere tegen elkaar aanzet. Dan heb je een mooi overzichtelijk systeem. 'T komt een beetje overeen met mijn systeem.