ervaring met zwangerschapstesten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 01:56

Even een aanvulling op orri. Ivm met het eventueel aanwezig kunnen zijn van toxoplasmose. Ook rauw vlees en lever ( teveel vitamine A) kun je beter laten staan. Toxoplasmose hoef je niet zo bang voor te zijn overigens. 95% van de mensen heeft ongemerkt al eens een besmetting doorgemaakt en als je deze gehad hebt kan het geen kwaad meer voor het kind. Je hebt er dan al antistoffen tegen. Je kunt ook vragen of ze bij het bloed prikken rond de 12e week erop kunnen testen. Gewoon even vragen aan de verloskundige of ze dat ook aankruist.

Foliumzuur verkleint de kans op aangeboren afwijkingen als een open ruggetje. Zeker doen dus.

Ik zou als ik jou was over een week een nieuwe test doen en ik denk wel dat dit je vermoedens zal bevestigen. Alvast een beetje feli.... Grz.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 02:04

Even een aanvulling op Annegti .... in aarde en ontlasting van jonge dieren kun je ook Toxoplasmose van op lopen... dus niet in de tuin zonder handschoenen en bij voorkeur niet zelf de kattenbak verschonen.

Ik zou een afspraak bij de huisarts maken en dan ochtend urine mee nemen, dan weet je het ook .... die thuis testen zijn best pittig in prijs.

Wat leuk trouwens dat je ook op 12 november jarig bent Tong uitsteken
(ik heb 2 zoontjes, zie profiel Tong uitsteken)

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:36

Zwanger dus, proficiat Knipoog
Ook in ander rauw vlees (tartaar enzo) zit salmonella, niet eten dus, ook voorzichtig zijn met orgaanvlees en niet goed doorbakken vlees.
En let op evt. medicijngebruik....spannend!

Karina

Berichten: 1439
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 20:42

"Wij" waren ook behoorlijk snel na de beslissing om werk te gaan maken van de kinderwens zwanger.... hoe gepland en gewenst dan ook, is toch best even schrikken Haha!
Dat eveneens zeer vage streepje van ons is inmiddels al een dochter van 9 jaar trouwens

otje_xxx
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-03 21:42

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben inmiddels een tweede test verder en deze (clear blue) was overduidelijk: Zwanger! Ook begin ik nu echt van alles te voelen, borsten, misselijk, moe...

We zijn nog steeds heel verbaasd dat het zo snel al is gelukt maar ook superblij.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:29

Nou, Super hoor !! Proficiat ! Heel veel plezier !

Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-03 23:44

Proficiat, had ik toch gezeg ook al ben ik geen docter Haha! Leuk om te horen dat meerdere mensen verbaasd zijn dat het zo snel lukt. Ik voelde me daardoor erg schuldig. Na 11 jaar de pil geslikt te hebben en wetende dat mijn man heel graag kinderen wilde en ik ook was ik in oktober gestopt met de pil. En in november was ik al zwanger wie had dat nou gedacht. Ik ging er van uit dat ik blij mocht zijn als het binnen een half jaar zou lukken. Ben namelijk altijd met paarden en lesgeven bezig en erg druk. Was ik binnen een maand zwanger oeps daar had ik niet op gerekend. Laten we eerlijk zijn er zijn zad mensen jaren mee bezig. Dus ik dag ik ben zelf altijd druk dus voordat mijn lichaam rust heeft ach dat duurt wel minimaal een jaar. Blij dat meerdere mensen verbaasd zijn.

Ik wil wel dudelijk zeggen dat ik er natuurlijk van bewust ben dat je het niet kan plannen. Maar heb nu een schat van een dochter van 1 jaar. En al ik Z1 ben hihi duurt nog wel even want ban pas M1 met 1 winstpunt dan gaan we voor de 2e want een herstel na een bevalling kan erg tegenvallen.