Ik moet werken van mijn ouders.. Lees even mijn verhaal goed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik moet werken van mijn ouders.. Lees even mijn verhaal goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:06

Ik ga bokt bij deze netjes bedanken voor de fijne, en minder fijne reactie's. Ik heb een berichtje naar een mod gestuurd dat dit topic gesloten mag worden. Niet omdat ik het niet kan winnen, maar omdat ik nu duidelijk weet wat er moet veranderen ;)
Thanks..

Fresley.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-11 18:46, in het totaal 5 keer bewerkt

mltex

Re: Ik moet werken van papie en mamie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:09

Gezien je instelling zal je het restaurantwerk ook haten. Het is niet het werk en het ligt niet aan anderen tis de instelling

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:10

Welkom in de grote boze mensen wereld!! }>

Werken is niet altijd leuk, maar je kunt toch niet best de rest van je leven je hand op gaan houden?
Als je het echt niet naar je zin hebt bij de AH kun je dan niet, eventueel samen met je ouders, opzoek gaan naar een ander baantje dat geschikt voor je zou kunnen zijn? Ik snap namelijk best dat je moeder geen zin heeft om je steeds te brengen en te halen 's avonds.

Goof

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je vanaf die leeftijd zelf wat geld gaat verdienen. Het gaat ook niet alleen om geld verdienen, maar ook om een stukje sociale opvoeding, leren meedraaien in de maatschappij en zo te lezen kun je dat hard gebruiken ;)

nine1987

Uhm.. Jeh ebt een eigen paard, dan mag je daar imo ook echt wel wat voor doen.. Je komt op mij heel erg verwend over.. Sorry.. :O

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:11

Sorry, je ouders hebben gelijk, je moet ook leren wat werken is en ook kost verdienen, goed voor de toekomst, anders zou je toch elke dag tot 1 uur smiddags uitslapen en of niksen bij je paard, dat heet opvoeding hahahaha.

Je komt wel verwend over. Goed zeg dat je ouders je niet meteen je zin geeft. Heel verstandig dat je niet bij een restaurant mag werken van je ouders, dan moeten ze je steeds brengen en halen, het beste is toch een supermarkt dan kan je gewoon zelfstandig erheen en weer naar huis toe.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 10-07-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Re: Ik moet werken van papie en mamie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:12

:=

Sorry meid, maarre... Doorzetten. Als t écht niet leuk is en je het ook écht hebt geprobeerd, ja, dan zou ik nog eens met mn ouders in gesprek gaan als ik jou was. Toch overleggen over dat restaurant. Maar een restaurant hoeft ook geen pretje te zijn, zelf heb ik enorm veel lol gehad juist in de supermarkt maar das wel weer persoonsafhankelijk natuurlijk :)

Maar je komt wel erg, uhm, kinderachtig over, sorry dat ik het zeg. We moeten allemaal werken voor ons geld en we hebben allemaal wel minder leuke baantjes gehad. En we zitten allemaal liever bij ons paard dan dat we werken.

Niet zeuren en aan de bak, je went er wel aan.

Roosch

Oh boehoe, wat ben je zielig. Je MOET werken? Welkom in de echte wereld..

Je ouders mogen wel rekening houden met het feit dat je het bij de Appie niet naar je zin hebt. Dat is waar.
Leuk werk is belangrijk. Leg je ouders rustig uit dat je het daar niet naar je zin hebt en dat je liever naar een ander baantje gaat kijken.

En verander je instelling.

Sodeletuut

Ik ben zelf van mening dat je niet zou moeten werken op je zestiende.. Zoals mijn moeder altijd zegt: 'je moet nog lang genoeg volwassen zijn'.
Dus ik kan me voorstellen dat je baalt..

Ni_Mi_

Lekkere houding is dat voor je toekomstige werkgever(s)!
Sorry hoor maar mijn dochter is ook 16 en wil van alles, zoals haar eigen paard, uitgaan, leuke dingen doen maar die heeft ook een baantje bij de supermarkt.
Wat verwacht jij dan dat je gelijk op een directeur stoel kunt plaats nemen met de beentjes omhoog??
Ik geef je ouders groot gelijk dat ze je aan het werk zetten!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:14

Sodeletuut schreef:
Ik ben zelf van mening dat je niet zou moeten werken op je zestiende.. Zoals mijn moeder altijd zegt: 'je moet nog lang genoeg volwassen zijn'.

Niet werken is geen geld.. Of moeten de ouders alles betalen?

Caira

meid geef jezelf eens een schop onder je kont, je klinkt als een vreselijk verwend nest. Je bent verdikkeme al 16, toen woonde ik al op mezelf,er zijn hele bevolkingsgroepen die dan al getrouwd zijn, al 10 jaar werken of al kinderen hebben en jij mauwt om een paar uurtjes werk? Je zou je rot moeten schamen.

Miepp

Tja, werken is niet altijd leuk! Ik heb ook in een supermarkt gewerkt. Niet altijd leuk, om 6.30 's morgens beginnen en om 5 uur 's middags klaar, maar je hebt je geld wel binnen ;)
Ik denk niet zozeer dat het je ouders om het werken bij de AH gaat, maar meer om het doorzetten.

Probeer zelf eens gezellig en vriendelijk te doen tegen je collega's, als nieuwe collega moet je gewoon even laten zien dat jij ook gezellig bent ;)
Daarnaast vind ik het niet zo gek dat je ouders geen zin hebben om je telkens te brengen en halen van je werk. Probeer eens gewoon de positieve kant te zien van je werk en ga er niet al boos naar toe ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:15

Nou ik snap je wel hoor.. Zelf wil ik ook niet bij de AH werken. Ik wil graag in een restaurant werken. Maar mijn ouders vinden het meer zoiets van wat maakt het uit waar je werkt? Ik wil er wel plezier in hebben! en dat heb ik niet bij de AH of c1000.. En dat probeer ik mn ouders ook duidelijk te maken. Nou is er geen haast bij mij om werk te hebben..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:16

Sodeletuut schreef:

Er zijn mensen die werken op hun 12de, dan heb je wat te klagen, maar op je 16de? Kom op zeg... Wat een drama voor drie ochtendjes in de week :roll: Werken is hartstikke goed voor je eigen ontwikkeling, voor je instelling en niet te vergeten voor je portemonnee!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:16

Eens met Goof, maar ik vind dat jij als 16-jarige prima zelf kan bedenken waar jij wil werken. In dit geval dus niet bij de AH maar bij dat restaurant. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:17

Maar je moet érgens beginnen en het ook een eerlijke kans geven. Nogmaals, ik heb de tijd van mn leven gehad in de super.. Dat een ander dat helemaal niet heeft kan ik me goed voorstellen maar ts komt over alsof ze ieder baantje bij voorbaat al zal afschrijven.
De titel luidt; ''ik moet werken'' niet ''ik moet bij de ah blijven'' ;)

Overigens ben ik op mn 15e al gaan werken, als je wat wil dan moet je wat en mn ouders supporten me, maar alleen als ze zien dat ik mn best doen om aan mn geld te komen. Als ik op mn luie kont ga zitten krijg ik geen stuiver van ze hoor, en terecht.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:17

Wat als je je wat positiever opsteld tegenover je collega's.
Zou ook niet blij zijn met een verwende collega.
Sorry maar vindt dat je ouders gelijk hebben.
Kan je andersgeen werk in de paarden zoeken? Dan ben je toch bij de paarden.
Zou zelf eerlijk gezegd nooit in een supermarkt willen werken,
Ben blijmet mijn baan tussen de paarden ;)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:18

Sodeletuut schreef:

Als dat de instelling is van ouders, prima. Als zij alles zelf kunnen bekostigen is dat ook prima. Maar in een gemiddeld
Nederlands gezin is een eigen pony voor één van de kinderen toch wel een luxe, en daar mag dan ook wel wat tegenover
staan lijkt me. Als de TS nou 12 jaar was, had ik haar groot gelijk gegeven. Maar ze is 16, en dan mag ze in mijn ogen
best iets terug doen, vooral in de vakanties ;). Toen ik die leeftijd had werkte ik alweer een aantal jaren op stal,
en daar ben ik niet slechter van geworden hoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:18

Sodeletuut schreef:

Dus vaders en moeders moeten altijd alles maar betalen en het kind de hand maar ophouden??

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je op 16 jarige leeftijd gaat werken, word je heus niet minder van hoor.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:19

:') zwaar leven...
Erg vervelend dit ... voor je ouders!
Hup aan t werk en niet zo zeuren he ;)

Anoniem

Ja, ik lees mijn post nog is over, en ik klink idd verselijk verwent. En ik geef ze ook wel gelijk mijn broers en zussen heb ook gewerkt. En hebben er ook voor moeten knokken om iets leuks te kopen. Maar mijn ouders betalen echt niet alles voor mij, dat moet je dus echt niet gaan denken!!
Het probleem is gewoon dat ik van niets, iets ben moeten gaan doen denk ik.. Had ik het nu rustig op kunnen bouwen met jongere mensen in mijn omgeving was de situatie anders geweest denk ik.

Thats_Me

Welkom op deze aardbol :D

Als je dit al zwaar vindt wacht dan maar af wat er nog gaat komen! Daarbij vanaf je 16 pas gaan werken is echt laat. Veel zijn al vanaf 13/14 druk bezig met geld verdienen!

Lijkt mij dat je toch ook wel lekker wat geld wil verdienen zodat je leuke dingen kan gaan doen/kopen? Je ouders betalen écht niet alles en ze zullen steeds minder voor je gaan betalen. En wat dacht je van sparen voor je rijbewijs?

pmarena

Ik vind het heel goed van je ouders dat ze je aan het werk zetten , ik neem aan dat zij je paard nu betalen ? En je kleren , ziektekosten , uitgaan , alles komt uit hun zak als je zelf geen geld binnen brengt.

Je bent 16 , het wordt hoog tijd dat je leert om een beetje voor jezelf te zorgen en je kunt prima een steentje bij gaan dragen in je eigen onderhoud. Wordt je een grote en sterke meid van , zelf je centjes verdienen :P

Natuurlijk is het wel fijn als je het naar je zin hebt op je werk.

Maar gezien je mopperige en verwend klinkende verhaal zou het me ook niet echt verbazen dat je er zelf een groot aandeel in hebt dat je het nu niet naar je zin hebt , je klinkt erg puberig hoor :=

Ik vind het wel een goed idee van je dat je voorstelt om bvb. deze vakantie bij de AH te blijven werken (dan toon je je goede wil +:)+ ) en dan daarna wat anders te gaan doen.

Ik weet ook niet hoe je het brengt bij je ouders natuurlijk , als een mopperige puber die dwarsligt , of op een verstandige , rustige , volwassen manier ?

Op zich zou er toch een wat volwassen gesprek mogelijk moeten zijn waarin je verstandig en rustig vertelt dat je graag in het restaurant zou willen gaan werken , en vooral ook WAAROM.

Zijn de werktijden daar beter ? Verdien je er meer ? Geef je ouders goede redenen waarom het daar beter is. Kun je bijvoorbeeld niet eens gaan helpen daar zodat je een echte indruk krijgt van het werk en de mensen en of het je daar echt wel beter bevalt ? Zoek een oplossing voor het probleem met het heen -en-weer rijden....maak een goed verhaal er van waarom je het graag wilt en ze luisteren vast wel naar je toch :)

Elamor

Je ouders hebben groot gelijk! :)

Gezien je instelling kan je het ook niet leuk vinden. Dus dat gaat bij ander werk ook niet lukken. Kan me ook héél erg goed voorstellen dat je niet in de avond mag werken bij een restaurant.

Ik vind méér dan normaal dat een 16 jarige een baan heeft. :)