Moet strakjes eerst natuurlijk m'n auto nog halen
maar wil daarna direct voor de aanhangwagen!Weet iemand het? Of heeft iemand tips voor mij?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar wil daarna direct voor de aanhangwagen!
Terwijl ik geen fietsers heb omgereden, geen stoeprandje heb geraakt, netjes heb aangekoppeld en keurig met behulp van zijstraat heb gekeerd. Ik had verdorie pijn in mijn nek van het kijken links, rechts, links, wielen volgen, links, rechts .....Balen... Ik moet 16 september opnieuw op, na nog 4 lessen gehad te hebben, kosten 320 euro...Dus een 1000 euro....Stel dat iknou nog niet slaag....ben er heel zenuwachtig door geworden.....Het is wel zo dat zo'n dagcursus niks is als je nog nooit met een aanhanger hebt gereden. Vooral bochten achteruitrijden is effe lastig...
Lielle schreef:pas op! Je mag waarschijnlijk niet met die lege trailer rijden, omdat het nl niet gaat om het actueel gewicht maar om het laadvermogen (bij je B rijbewijs). Als het totaal toegestaan gewicht van de trailer (dus eigen gewicht + maximum laadvermogen) meer is dan het ledig gewicht van je auto, mag je er dus NIET mee rijden. Er zijn nog wat meer eisen, maar dit is de belangrijkste.