al een tijdje vraag ik het me af:
Zijn er meer mensen (net als ik) die gevoelig zijn voor stemmingen/sferen/emoties van anderen?
Voorbeeld: Als iemand heel blij is, wordt jij ook blij/ Als iemand sip is, wordt jij dat ook/ Als iemand verliefd is, voel je haast zelf ook de kriebels (
)/ Als iemand chagereinig is, jezelf ook minder happy voelen?Maar ook: Als iemand zich gestresst voelt, of onrustig, wordt jij dat ook.
Ik merk dat anderen enorme invloed op mij kunnen hebben.
Denk aan: Examenkriebels, verliefdheidkriebels, gewoon-happykriebels, of chagereinige dagen, drukke dagen.
Hoe hard ik het ook probeer van me af te houden, het lukt me niet altijd.
Hoe leer ik dit nou?
Het neemt mijn energie namelijk, (word bijna iedere dag vrolijk wakker, sta ook goed in het leven) maar als iemand met een andere stemming/energie naar mij toe komt, verhaal uit of mij kan gaan irriteren, dan neem ik het over van diegene.
Erg lastig, thuis kan ik het eerder van me af zetten dan op straat

Het loslaten van anderen gevoelens/stemmingen vind ik lastig, maar het gaat wel. (met de juiste mensen om me heen
)Dus bokkers, herkennen jullie dit (Grotendeels?), en hoe gaan jullie er mee om?
Ik vind het soms ook lastig al weet ik niet beter. Wat je er aan doen kunt.. sorry geen idee.