Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Of mijn vroegere natuurkundeleraar die niet op een normale manier 'spiegel' kon zeggen, dat werd 'spiiiiieeeeegel' 
phormicola schreef:Waar je je al niet druk om kan maken. Zal het ook niet een stukje dialect zijn, of persoonlijk splaakgeblek?
Zo kan mijn Zaanse vader echt niet 'ui' zeggen, dat wordt 'au' of 'ei'Of mijn vroegere natuurkundeleraar die niet op een normale manier 'spiegel' kon zeggen, dat werd 'spiiiiieeeeegel'
En de fransen spreken de au in auto ook uit als oo, dusseh......
Wat ik veel erger vindt zijn de vele spelfouten die gemaakt worden. Natuurlijk iedereen maakt wel eens een foutje, maar sommige zijn wel erg extreem. Maar goed dat valt waarschijnlijk ook onder de categorie, waar je je wel niet druk om kan maken
phormicola schreef:Waar je je al niet druk om kan maken. Zal het ook niet een stukje dialect zijn, of persoonlijk splaakgeblek?
Zo kan mijn Zaanse vader echt niet 'ui' zeggen, dat wordt 'eu', 'au' of 'ei'Of mijn vroegere natuurkundeleraar die niet op een normale manier 'spiegel' kon zeggen, dat werd 'spiiiiieeeeegel'
En de fransen spreken de au in auto ook uit als oo, dusseh......
Het is ook niet dat ik het bij 1 persoon hoor, maar bij meedere, ook in GTST bijvoorbeeld.