Blokering op abbonement, ander abbonement nemen mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

basilicum

Blokering op abbonement, ander abbonement nemen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:39

Hallo allemaal,

Ik heb een abbonnement bij T mobile, en ben daar geblokeert. Vanwege een niet betaalde rekening. Ik heb een abbonnement van 50 euro per maand. En ik kreeg een rekening van 227. die volgens mij niet klopt. Ik weiger die te betalen totdat ik een overzicht heb, waar die rekening vandaan komt.

Nu is mijn abbo bij t mobile eigenlijk over. Kan kiezen tussen verlengen of stoppen. Ik wil over naar een andere provider. Omdat ik vaker zon rekeningen heb gehad.

Maar nu ben ik vandaag geblokeert voor bellen en gebelt worden. Kan ik nu nog wel ergens een abbonnement afsluiten?

Of heeft t mobile mij geblokkeert, ook bij andere providers?

ik heb geen idee hoe dit werkt?

Ik wil bij kpn een abbo nemen. En die eigenlijk vandaag nog halen. Maar ik weet niet of dat nu kan, daar ik geblokkeerd ben.

LovingTweety

Re: Blokering op abbonement, ander abbonement nemen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:42

Ik zou zeggen, bel T-mobile eerst eens. Met een andere telefoon uiteraard :P En vraag of je met spoed een overzicht krijgt. Ik ga er vanuit dat je dat al gedaan hebt, maar een herinnering kan nooit kwaad. Al kan je dat naar mijn idee ook bekijken op hun site.

Volgens mij kan je niet een nieuw abbonement afsluiten. Anders zie ik het nut van betalen niet..

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:44

Ik bedoel een nieuw abbonement bij een andere provider. (Kpn)

Ik krijg van t mobile via post een overzicht thuis is mij beloofd. Daar wacht ik dus op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:46

De rekening klopt volgens jou niet. Heb je er ook duidelijk bewijs voor dat ie niet klopt?
Anders zien ze het gewoon als wanbetaling en gaat de rekening straks naar incasso, komen er nog deurwaarderskosten bij en is ie straks nog hoger. Bovendien kun je dan een BKR notering aan je broek krijgen.
Heb je al een gespecificeerde rekening bekeken? Dat is gewoon te zien via de website van T-mobile.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-06-11 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:46

Je kan toch een specificatie van je rekening inzien op de website via my-tmobile? Heb je dat al gedaan?

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:50

Ik zou eerst eens achterhalen waarom je rekening zo hoog is. En eerst het ene afhandelen voor je jezelf in andere kosten gaat storten bij een andere belmaatschappij. Ik snap dat het vervelend is om zonder mobiel te zitten maar ben je zelf niet bang dat je jezelf anders in de problemen gaat helpen door een dubbel abbonnement te hebben en dus ook dubbel moet gaan betalen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:54

Zal ik dan je ijdele hoop meteen de grond in boren? Er is een systeem onderling van de aanbieders van mobiele telefonie waar de wanbetalers op staan. Als je dit te lang laat lopen, krijg je dus ook geen abonnement bij KPN/Vodafone of wie dan ook. De enige die iedereen aanneemt is Simpel. Maar dat is Sim-Only.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:57

Leonoor schreef:
Zal ik dan je ijdele hoop meteen de grond in boren? Er is een systeem onderling van de aanbieders van mobiele telefonie waar de wanbetalers op staan. Als je dit te lang laat lopen, krijg je dus ook geen abonnement bij KPN/Vodafone of wie dan ook. De enige die iedereen aanneemt is Simpel. Maar dat is Sim-Only.

en nog ontzettend duur kan ik je vertellen :x
Ik zit bij KPN en wat Leonoor zegt klopt inderdaad. Ze controleren er ook erg streng op.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:58

Dubbel betalen ben ik niet bang voor. Zodra ik bij t mobile weet of de rekening klopt ja of nee (Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat hij klopt, zoveel bel ik niet :') ). Dan ga ik zowieso bij t mobile weg.

Ik heb zojuist via kpn op internet een telefoon besteld. Krijg een mail van bevestiging als het goed is. (Snapte even niet hoe dat ging. Ik alles ingevuld, verzenden gedrukt, alles weg? kpn opgebelt, krijg via mail een bevestiging en krijg binnen 2 a 3 dagen mijn telefoon binnen).
Hoop dat dit zo lukt.

Ik wil dus zowieso een ander abonnement. Ten eerste omdat mijn telefoon kapot is, en ik nu met een bel waarvan de ontvangst niet goed is. Ten tweede omdat t mobile al eerder een fractuur stuurde die niet in orde was. (Kreeg toen ook netjes geld ervan terug).

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:59

Leonoor schreef:

Dus het abbonement dat ik besteld heb via kpn, kan ik niet ontvangen?

En als ik de rekening betaald heb. Word ik dan van die lijst afgehaald, en kan ik dan wel een abbonement bestellen?

Ik heb hier zo geen verstand van :=

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:02

idd ze controleren wel of je netjes betaald.
Ik zou t-mobile gewoon bellen en vragen om uitleg van de rekening,heb ik laats bij HI ook gedaan,geen enkel probleem daar werken die mensen voor om je te helpen.

Je kunt wel proberen om een nieuwe abbo te nemen want bij tmobile ben je nu klaar toch?
Dus dubbele kosten heb je niet.

wel eerst eventjes duidelijkheid hebben over de hoge rekening.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:04

Nu overstappen! pas later kunnen ze je blokkeren bij andere providers, hoe langer je wacht hoe groter de kans. Ik heb het zelfde gehad bij T-mobile. Weggaan en NOOIT meer terugkomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:05

basilicum schreef:
Leonoor schreef:

Dus het abbonement dat ik besteld heb via kpn, kan ik niet ontvangen?

En als ik de rekening betaald heb. Word ik dan van die lijst afgehaald, en kan ik dan wel een abbonement bestellen?

Ik heb hier zo geen verstand van :=

Volgens mij krijg je een mail met dat je niet kredietwaardig bent. Dat kan een paar dagen na je bestelling komen.
En ik geloof niet dat je daarna weer automatisch een abonnement mag nemen. Je hebt dan in het verleden immers verzuimd te betalen en dan blijf je voor een bepaalde tijd op die lijst staan.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 21-06-11 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:06

Bij tmobile ben ik nog niet klaar. Ik heb die hoge rekening nog liggen. Deze moet ik betalen voor ik daar echt weg kan.

@AppelQueen. Ik heb via internet een abbonement besteld. Deze kan dus wel doorgaan? Ik kan het erg moeilijk volgen :P Net werd er gezegt dat ik op een lijst sta, en ik daardoor gewijzigd word bij iedere provider?

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:13

Maar wat ik begrijp, hard gezegt.

Ik kan geen abbonement meer nemen. Niet voordat ik betaal. En van die lijst af ben.
Hoelang duurt het dat je op zon lijst blijft staan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:15

basilicum schreef:
Bij tmobile ben ik nog niet klaar. Ik heb die hoge rekening nog liggen. Deze moet ik betalen voor ik daar echt weg kan.

@AppelQueen. Ik heb via internet een abbonement besteld. Deze kan dus wel doorgaan? Ik kan het erg moeilijk volgen :P Net werd er gezegt dat ik op een lijst sta, en ik daardoor gewijzigd word bij iedere provider?

Acceptatie is niet direct bekend door de provider. Dus degene bij wie je besteld zet dit in het systeem van KPN en moet dan ook even wachten op goedkeuring. Kun je geen abonnement krijgen, krijg je een e-mail of brief met de afwijzing.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:17

Ik dacht eigenlijk altijd, dat je eert een bkr moet hebben, voordat een andere provider je kan weigeren?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:22

Die krijg je ook wel ( die bkr notitie) als je niet betaald.
Je wordt nu gewoon aangemerkt als wanbetaler. Of het nou terecht is of niet..

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:23

Krijg je daar zelf ook bericht van, of hoe werkt dat? Kom je daar nog vanaf?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:24

Nee, krijg je geen bericht van en volgens mij (correct me if I'm wrong) blijft een BKR notering zo'n 5 jaar staan.
Het vervelende van een BKR notering is trouwens ook dat je dan bij veel online winkels ook niet meer kunt bestellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:26

Als jij niet betaalt dan wordt je aangemeld bij Preventel, het soort BKR van de mobiele telefonie. Je kan dan vrijwel nergens anders meer een abbo nemen. Ik zou als ik jou was het bedrag betalen en dan het uit laten zoeken. Het word namelijk alleen hoger en hoger.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:26

Betekent dat, dat ik een bkr notering heb? Ik heb nu voor de tweede keer een rekening niet betaald. De eerste keer na het overzicht alsnog betaald. Nu wacht ik op het overzicht.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:30

Laatst bijgewerkt door _Annemiek op 21-06-11 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:30

Dus dan kan ik wel een abbo nemen?

Ik wacht nog steeds op antwoord via de mail. Krijg helaas niks binnen.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:32

basilicum schreef:
Dus dan kan ik wel een abbo nemen?

Ik wacht nog steeds op antwoord via de mail. Krijg helaas niks binnen.

ja kan idd een nieuw abbonement nemen,echter zou ik persoonlijk eerst opheldering willen van t-mobile.