Oordoppen, zou jij het doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Oordoppen, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:03

Onder het mom van laten we weer eens een 'zelfbewustheidstopic' maken, open ik dit topic over oordoppen.
Niet zo maar oordoppen, maar specifiek 'partyplugs'.

Er was eens een klein Jolientje die op school zat en goed haar best deed, maar heel vaak de juf niet hoorde. Mijn mama hoorde dit en nam me mee naar de dokter. Die snapte er niets van, toen de dokter woordjes oplas kon Jolientje dat goed horen. Toch maar naar het Audiologisch instituut in Amsterdam. Die mevrouw ging ook woordjes oplezen en Jolientje verstond deze perfect. Totdat mevrouw haar mond onzichtbaar maakte voor Jolientje, toen zei Jolientje de woordjes toch niet meer na. Jolientje was toch wel een beetje doof maar kon heel goed liplezen! Wat knap van Jolientje, maar toch niet zo handig.
Jolientje moest regelmatig naar de KNO arts voor buisjes, maar dit werkte uiteindelijk niet echt. Toen Jolientje Jolien werd bleef ze last van haar oren houden. Toen Jolien voor het eerst uitging had ze daarna erg veel last van haar oren. Harde zuizen de volgende dag en soms pijnlijke trommelvliezen. Daar gaf Jolien in het begin geen gehoor aan, totdat ze in grotere uitgaansgelegenheden terecht kwam. Hier was het niet uit te houden en zo maakte ze haar eigen oordoppen van vochtig wcpapier. Toen Jolien haar bril eens liet aanmeten kwam ze bij de kassa waar partyplugs stonden. Jolien was wel benieuwd en schafte deze aan. Er ging een wereld voor haar open! Heerlijk kon ze uitgaan zonder bang te zijn voor zere oren, voor hard pratende mensen en voor boxen. Zo stond Jolien ooit bij 110 decibel in Paradiso pal voor de boxen te discodansen, de muziek was zo hard dat haar shirtje om haar lijf wapperde maar Jolien had nergens last van.
Ook Lowlands kon Jolien in alle ruste meemaken. Vrienden hadden ook deze oordoppen waardoor we rustig met elkaar konden praten terwijl we midden in de Alpha of Brava stonden te discodansen.
Jolien neemt haar doppen mee zodra er livemuziek speelt of ze naar een grote zaal gaat.

Jolien, ik dus raadt dat voor iedereen aan. Waarom je gehoor niet beschermen? Weten jullie wel hoe schadelijk muziek kan zijn?
Welkom in de wereld van de oordoppen, voor €20.- heb je al een goed setje. Kijk maar eens op www.pluggerz.nl . Ik heb mijn metalfanvriendje ook aan de oordoppen gekregen, ok we hebben ze net besteld en hij moet ze nog gaan dragen maar hij gaat het iig proberen.

Geef gehoor aan je gehoor!

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:08

als amateur slagwerker bij een slagwerkgroep en fanfare heb op maat gemaakte gehoorbeschermers, scheelt ook een boel hoofdpijn :D

nine1987

Berichten: 8348
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:08

Ik heb ze voor t slapen sinds er hier is ingebroken.. ik heb juist t tegemovergestelde.. Ik hoor ELK geluidje.. Vreselijk.. Maar super hoe je ermee om weet te gaan.. En nodig? Tja ik ga niet meer uit ;) Ben nu huisje boompje beestje meisje geworden :P

Maar wel een goed idee om dat eens onder de aandacht te brengen :j

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:09

Hoe werkt dat dan precies? Ik bedoel wat je hoor je dan nog wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:11

Ir111 schreef:
Hoe werkt dat dan precies? Ik bedoel wat je hoor je dan nog wel?


Het geluid blijft precies hetzelfde alleen minder hard :j

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:12

Ik draag altijd oordoppen als ik uitga (concerten)... moet er niet aan denken om zonder te staan, dat geluid staat zo hard vaak. En als je een beetje goede oordoppen hebt kun je 't toch nog prima horen. :j

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:12

En als je met mensen praat, gaat dat dan makkelijker of maakt dat niet uit?

Ik kan in de kroeg als de muziek hard staat nl helemaal niemand verstaan, ik hoor alleen maar gesnerp in mijn oren. Heel ongezellig. :D

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:14

Oordoppen <3
De muziek klinkt prima en een groot pluspunt, als mensen tegen je praten hoor je dit ook nog eens veel beter. Dan hoeven ze niet in je oren te schreeuwen :D
Wat trouwens nog beter is als je echt vaak uit gaat, oordoppen op maat laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:14

Ir111 schreef:
En als je met mensen praat, gaat dat dan makkelijker of maakt dat niet uit?

Ik kan in de kroeg als de muziek hard staat nl helemaal niemand verstaan, ik hoor alleen maar gesnerp in mijn oren. Heel ongezellig. :D


Ik kan mensen nu verstaan als ze in je gezicht naar je praten. Ze hoeven dus niet in je oor te tetteren. Als je mensen om je heen hebt met dezelfde oordoppen kun je bijna normaal tegen elkaar praten.

Oordoppen op maat ga ik wellicht nog niet maar nu nog ff geen geld voor :P

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:15

Ik heb sowieso altijd na het uitgaan een piep in mijn oor. Weet niet of ik oordoppen zou aanschaffen..
Op het moment heb ik er het geld niet voor ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:15

Ik praat ook gewoon met mensen als ik m'n oordoppen in heb, lukt prima. :j Sta je niet zo te tetteren tegen elkaar. :')

Ir111

Berichten: 11981
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:16

Oh! Nou dan heb je met dit topic iig 1 iemand zo ver gekregen om die dingen aan te schaffen. Als ik het goed begrijp kan je ze bij een opticien kopen?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:16

Laura_x_ schreef:
Ik heb sowieso altijd na het uitgaan een piep in mijn oor. Weet niet of ik oordoppen zou aanschaffen..
Op het moment heb ik er het geld niet voor ;)


Voor 20 euro heb je al een setje dat prima werkt... kijk, de super kwaliteit van 100 euro is natuurlijk wat anders, maar er zijn ook goede voor minder geld te vinden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:17

Laura_x_ schreef:
Ik heb sowieso altijd na het uitgaan een piep in mijn oor. Weet niet of ik oordoppen zou aanschaffen..
Op het moment heb ik er het geld niet voor ;)


Die piep is al een beschadiging, dat hebben heel veel mensen. Hoezo t geld er niet voor, met deze kun je 2 jaar of langer nog doen. Vind ik geen geld :P En als je t er niet voor over hebt kun je vaak in grotere uitgaansgelegenheden gewoon oordoppen vragen bij de garderobe. Dat zijn van die wegwerpdingen en hebben hetzelfde effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:17

Ir111 schreef:
Oh! Nou dan heb je met dit topic iig 1 iemand zo ver gekregen om die dingen aan te schaffen. Als ik het goed begrijp kan je ze bij een opticien kopen?


Ja of bij een audicien uiteraard zoals Beter horen. Bij Het Huis hebben ze ze ook, daar hebben ze partyplugs die ik heb. Zijn vols mij nog goedkoper, maar 14 euro ofzo.

Anoniem

Re: Oordoppen, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:20

Ik ga vaak naar concerten, dus ook hier oordopjes. Gen suizende of tutende oren voor mij. Ik ben zuinig op mijn gehoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:21

Sonja schreef:
Ik ga vaak naar concerten, dus ook hier oordopjes. Gen suizende of tutende oren voor mij. Ik ben zuinig op mijn gehoor.


Heerlijk he, en t geeft ook zoveel rust. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:23

:j
Geluid blijft gewoon goed, maar vooral 's nachts na het concert is het zoooo veel comfortabeler!

Anoniem

Re: Oordoppen, zou jij het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:29

Ik werk bij een poppodium en fotografeer veel concerten en festivals, dus ja, ik gebruik oordoppen. Zowel bij live muziek als gewoon tijdens het uitgaan. Wat een genot :)

Daantje

Berichten: 4290
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: *My own little dreamworld*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:29

Stomme vraag misschien, maar zie je die doppen niet duidelijk zitten?
En krijg je geen last van je oren? Zelf vind ik het al vreselijk irritant als ik muziek luister met dopjes in, dat kan ik ook maar hooguit 2 uur achter elkaar volhouden.
Dan vraag ik me af hoe ik een hele avond moet volhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:31

Lobke_ schreef:
Stomme vraag misschien, maar zie je die doppen niet duidelijk zitten?
En krijg je geen last van je oren? Zelf vind ik het al vreselijk irritant als ik muziek luister met dopjes in, dat kan ik ook maar hooguit 2 uur achter elkaar volhouden.
Dan vraag ik me af hoe ik een hele avond moet volhouden.


Deze voel je vrijwel niet, de dop is voor t grootste deel zacht. (ok dit klinkt heel fout _O- ) Ik heb nu oordoppen met oranje buitenkantjes en die zie je wel zitten maar steekt maar 1,5 cm uit. Mn vriend en ik hebben nu zwarte besteld dus die zie je veel minder.

Ik kon ook nooit lang muziekdopjes inhouden hoor, maar met deze heb ik geen last.

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:32

@ lobke dat is de reden dat ik ze op maat gemaakt heb en je hebt ze ook in verschillende beschermings klassen

Daantje

Berichten: 4290
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: *My own little dreamworld*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:33

Oké, bedankt voor de uitleg :)
Misschien dan toch het proberen waard, kan mensen al vaak moeilijk verstaan met uitgaan etc.
Hopelijk zorgt dit voor minder oor problemen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:33

Of je ze ziet van buiten, daar kan ik me als ik eerlijk ben helemaaaaaal niet druk om maken :D Zo vreemd/zo'n afknapper is het toch niet als je goed voor je oren zorgt?

Qua comfort: ik kan ze goed (en lang) dragen zonder er last van te krijgen, terwijl oordopjes voor bijvoorbeeld een mp3-speler me al gauw gaan irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:34

Lobke_ schreef:
Oké, bedankt voor de uitleg :)
Misschien dan toch het proberen waard, kan mensen al vaak moeilijk verstaan met uitgaan etc.
Hopelijk zorgt dit voor minder oor problemen!


Heb je vaak last van je oren dan? Dan zou ik het zeker doen. :j