Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:46

Al weer acht jaar geleden waren we vandaag allemaal druk met de paarden wassen en toiletteren, met tuig poetsen, met corsages maken voor aan de hoofdstellen en op onze eigen kleren, met de stiekumme laatste telefoontjes en pbtjes, de voorpret, en met af en toe ook een stiekum traantje om de reden van wat de geschiedenis in zou gaan als Dorinedag...

Haar koppie toen ze ons allemaal zag, haar positiviteit en kracht... Niet meer uit je geheugen te wissen, als je er bij bent geweest.

Acht jaar geleden zouden we morgen dan naar Zevenaar gaan. Dorine en Peter in de koets. Talloze bokkers erbij. In de karren, op de paarden, de politiemotoren om de stoet te begeleiden, de perfecte organisatie door haar trouwe vriendinnen... Een geweldige meeting, een prachtige rit, een imposante kennismaking en tegelijk ook afscheid.

Ik ga straks Mileen en Leo voor je oppoetsen Dorinepien, net als toen. En morgen, morgen is het weer JOUW dag. Dorinedag!

Voor de nieuwere/jongere Bokkers:
Bokt was toen nog klein, iedereen kende elkaar en leefde met elkaar mee. Dorine had kanker en zou niet lang meer te leven hebben. En ze zou ons zo graag allemaal in het echt gezien hebben. Dat is toen stiekum geregeld. 15 juni 2003 kwamen heel veel Bokkers naar Zevenaar om Dorinedag te vieren met onze lieve Dorinepien, de lieveling van heel bokt die ondanks haar eigen ziekte altijd voor iedereen klaarstond en een lief woord over had.
05-07-2003 is ze overleden.

Maar écht weg, dat is ze pas als wij haar zijn vergeten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:47

Jeetje, 8 jaar geleden alweer..
Toen was ik nog maar net op Bokt (of net niet) en kende Dorine niet.
Maar haar nalatenschap is nog steeds overduidelijk aanwezig op bokt, en op die manier leren we haar toch een beetje kennen.
Ik heb haar gedichtenbundel gelezen en wat had ze een talent zeg.
Ik hoop dat het goed gaat met haar familie.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:48

Ik heb het niet meegemaakt. Maar wat verschrikkelijk lief van jullie dat jullie dat allemaal voor haar geregeld hadden!
Echt top!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:49

Wat mooi van je Sonja, dat je hier een topic over opent en zo de herinnering aan Dorine op Bokt levend houdt. Ik was zelf destijds nog geen Bokker, maar heb wel al veel gelezen over Dorine-dag.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:50

Wat een mooi gebaar naar Dorine toe. :)
Time flies...

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:51

wat ontzettend lief dat jullie dat toen allemaal geregeld hebben! Echt een perfect voorbeeld van hoe mooi bokt kan zijn!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:51

Ik heb het toen allemaal meegekregen, ben een bokker van bijna het eerste uur.
Ik ben er zelf niet geweest op Dorinedag maar kan me alles nog goed herinneren.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:52

Ik was toen nog niet bekend met bokt, maar sinds ik hier regelmatig kom kom ik haar naam regelmatig tegen. Zij moet een fantastisch mens geweest zijn! Eigenlijk heel jammer dat wij nieuwe bokkers haar dus nooit hebben leren kennen zoals jullie, in het echie zeg maar. Maar ik heb wel het idee dat zij hier nooit vergeten zal worden, mede dankzij jullie inzet om haar gedachten te laten voortleven. Chapeau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:56

chevax schreef:
Wat mooi van je Sonja, dat je hier een topic over opent en zo de herinnering aan Dorine op Bokt levend houdt. Ik was zelf destijds nog geen Bokker, maar heb wel al veel gelezen over Dorine-dag.

Wij 'herdenken' Dorinedag elk jaar. We hebben er zó veel aan te danken...
Niet alleen om haar een keer irl ontmoet te mogen hebben, maar eigenlijk is Dorine er zelfs 'verantwoordelijk' voor dat wij alles in het westen achtergelaten hebben om lekker 'buiten' in het Oosten van het land te gaan wonen.
Dorine heeft ons geleerd overal het positieve van in te zien, te geloven in eigen kracht en energie, in vriendschap, en om dromen open en onbevangen na te jagen.
Ik heb echt heel veel van haar geleerd en ben haar daar nog altijd heel dankbaar voor.

Dorine heeft niet voor niets het onderschrift 'the one and only'.
Anderen kunnen een onderschrift kopen.
Zij heeft het verdiend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:57

Ach lieve Dorine... Ik kon zelf die dag helaas niet, maar vergeten zal ik haar nooit! Wat een vechter was zij :+:
Komt nu dubbel hard naar boven, omdat ik helaas ook mijn moeder verloren heb aan deze ziekte 1,5 jaar geleden...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:00

Jeetje, wat gaat de tijd toch snel, 8 jaar alweer..... Ik kende haar een beetje van bokt, maar kan mij de dorinedag nog zo goed herinneren, was er zwaar van onder de indruk. Hoe lief en saamhorig bokkers kunnen zijn, echt een geweldige dag voor een bijzonder persoon... Ik bladerde laatst nog haar gedichtenbundel door die hier op de plank staat, en laat je weer stilstaan bij hoe ze was. Jammer dat ik haar nooit in het echt heb mogen meemaken.

Anoniem

Re: Morgen al weer acht jaar geleden... Dorinedag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:07

ik kan me het nog herinneren, dat kwam hard aan toen op bokt...
sterkte sonja!!! :(:)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:07

Suzanne F. schreef:
Ik heb het toen allemaal meegekregen, ben een bokker van bijna het eerste uur.
Ik ben er zelf niet geweest op Dorinedag maar kan me alles nog goed herinneren.

Ik ook.... Kippenvel.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:08

Ik ken haar zelf niet, maar wat fantastisch dat jullie dat toen geregeld hebben en dat jullie het nog steeds herdenken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:18

Acht jaar alweer. Ik ben toen dit alles speelde op Bokt aangemeld, na een tijdje meelezen, en kan me het topic nog goed herinneren. Fantastisch dat jullie dit voor haar hebben gedaan. Veel sterkte.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:20

Wij waren er wel. Was zo..imposant....Klopt ja, was op mijn verjaardag en ieder jaar neem ik een momentje en dan proost ik even op haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:23

Mooi Plien! En gefeliciteerd alvast weer!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:24

:) Thanks. Tja zulke bijzondere verjaardagen maak je verder maar zelden mee.
Het was een hele gekke dag he? Heel mooi, leuk om iedereen te zien maar verschrikkelijk om te zien hoe iemand zó ziek was...en daarna Bokt op zwart, weer dezelfde mensen bij het afscheid.
Maar ze heeft idd veel mensen geinspireerd. Als er níets meer is wat zeker is, dan is dat je zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:25

Ik heb de verhalen over Dorine en Dorinedag later gelezen. Kippenvel van dit topic. Mooi om op deze manier weer aan haar te denken. Zij moet een bijzonder mens zijn geweest.......

Truf

Ja de Dorine dag, ik ben zelf niet geweest, maar mijn zus wel. Heel indrukwekkend dat iedereen zich zo heeft ingezet om de dag tot een megasucces te brengen. En later, de zwarte rand om bokt, kreeg er spontaan pijn van in mn buik en ben snel gaan zoeken of het echt was wat ik dacht, helaas Dorine was heen gegaan.
Moest laatst nog aan Dorine denken, heb nog een kist voor kraanvogels die we voor haar gemaakt hebben. Een deel daarvan is op tijd aan gekomen bij haar, maar een deel hebben we opgestuurd voor de uitvaart. Nu ik weer naar de kist met kraanvogels keek, dacht ik al, als er een herdenkingsdag georganiseerd wordt, moeten die vogels daar heen.

AmyII

Ik ken Dorine niet persoonlijk, heb haar wel meegemaakt op bokt, heb ook intens meegeleefd met al haar verhalen en de dingen die ze meemaakte.
Toen haar dichtbundel uit kwam heb ik deze ook direct gekocht.

Ik zou op de dag van haar overlijden kijken bij een mogelijk verzorgpaardje, en hoorde dat ze overleden was op het moment dat de eigenaresse voor de deur stond om mij op te pikken. Ik weet het nog zooo goed.

Heel veel sterkte allemaal!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:26

Jeetje al weer 8 jaar geleden, wat gaat de tijd snel. Sterkte voor iedereen die betrokken was :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:27

Jeetje, is dat alweer 8 jaar geleden?
Ik ben er ook niet bij geweest, waarom weet ik eigenlijk niet meer.
Maar ik kan het me nog wel herinneren.
De saamhorigheid van die dag.
En Dorine.... jij omschrijft haar zo mooi.... Super dat je dit topic hebt geopend ter herinnering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:29

Die zwarte rand om Bokt, dat moet enorm indrukwekkend zijn geweest.
Ik ben een Bokker van na die tijd, ik heb dat alles niet meegekregen.......
Ik vind het mooi dat je een topic opent Sonja, ik geloof niet dat Dorine ooit vergeten kan worden, maar het is best goed om dat weer onder de aandacht te brengen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:33

ik moest even een traantje wegpinken....