Voor hun ben ik gevoelloos..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Voor hun ben ik gevoelloos..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:46

Ik weet niet of het hier moet, maar anders kun je het verplaatsen.

'Pesters weten niet wat ze doen..'

Daar kwam het dan, een dikke steek in mijn maag en een brok in mij keel. School was weer begonnen. Ik wouw nog zo van de vakantie genieten. De laatste schooldag voor de vakantie was ik in elkaar geslagen.Door een paar kinderen uit mijn klas. Want ik ben de 'emo' of de 'gothic'. En hun? Hun waren dapper en stoer.En niet 'raar'. Daar stapten ik dan op mijn fiets, met dikke tranen in m'n ogen. Kan ik er niet onderuit komen? Nee dat kon niet...

Na de vakantie zat ik namelijk op de middelbare school, en in de 1ste zitten is niet fijn. Maar vooral door mijn trauma aan mensen die pesten, of je uitdagen. Eenmaal aangekomen op school vond ik het niet meer eng.Ik liep gewoon naar de aula en zag het wel.. Wat was dat een groot gebouw zeg. Het leuk zo fijn, maar achteraf bleek dat het niet zijn.

Meteen de eerste paar weken keek iedereen me na. Ik dacht bij mezelf 'zijn rode broeken raar ofzo? of kleding met kleur?'. Voor hun wel dus. Ik was meteen weer de 'emo'. Iedere keer was ik blij als ik uit was. Dan kon ik snel naar mijn kamertje toe. Tijden is dit doorgegaan, en moest ik iedere keer naar een pyschsoloog. Of naar de school-arts. Vaak ging ik 'ziek' naar huis. Of kwam ik dagen lang niet naar school. Ik was zo bang om voor de 3e keer inelkaar geslagen te worden. Ik vond school daarom eng.

Het was opgehouden maar nu sinds een maand komt het weer terug.. En krijg de zelfde gevoelens die ik al 8 jaar lang heb.
Ik word nu niet gepest met gothic. Wel met 'emo' en 'hond'. Je zult vast denken waarom hond? Ja dat denk ik ook.

Ik heb een beste vriendin, zij word ook op haar school gepest met emo en hond. Ja waar dat hond vandaan komt is omdat ze in groep 3 op de basischool(!!) 'hondje' speelden. Dus oude namen komen weer te voorschijn.

Nee bij mij houd het niet op bij hondje, maar ook gewoon slaan of me onderuit halen. Ze hebben zelf een liedje gemaakt:
Ik zag een hondje,
die liep los.
Ze moet aan de lijn.
OEPS! dat ben jij!

Mijn hart breekt iedere keer opnieuw. Ik durf niet meer naar school of mee tegaan naar excursie met school.

'waarom overkomt dit mij.'

Bedankt dat ik mijn verhaal hier op bokt kwijt kan.

Veel Liefs Maaike.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:52

Hoi
Weten je ouders ervan?
Wat doet de school eraan?
Weet de school het wel?

Helaas heb ik het zelfde meegemaakt en weet dus hoe je je voelt.
Mijn pb box staat voor je open. :(:)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:54

Wat onzettend vernederend als je klasgenoten zo tegen je doen, dan ga inderdaad zeker niet meer met plezier naar school.
Ik heb net je profiel bekeken en zo (eigenlijk tot mijn verbazing) een hele leuke vlotte meid!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:55

jemig wat naar voor je zeg :(:)

Anoniem

Heel veel praten, idd met je ouders, met iemand van school. Ga op zelfverdediging, maar verander vooral zelf niet!

Probeer jezelf sterker te maken, laat je niet op je kop zitten. Kijk hoe je dit alles kunt veranderen. Sterkte ermee, ik weet precies hoe het is...

Ps: Vaak is het niet omdat jij raar bent, maar omdat mensen om je heen jaloers zijn op iets wat hun niet hebben, waarschijnlijk dat jij anders bent dan de rest en daar moet je trots op zijn!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-11 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

pniekepnak

Oh meisje, wat rot! :(:)

Weten je ouders dat het pesten weer begonnen is? Weten je mentor of andere mensen op school er van?

Misschien kun je een assertiviteitscursus doen?

En nog iets: in dit stadium van pesten ben ik in staat om te zeggen: als ze je weer slaan... Heel hard terugslaan! Bijt van je af hoor!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 14:57

Daks schreef:
Hoi
Weten je ouders ervan?
Wat doet de school eraan?
Weet de school het wel?

Helaas heb ik het zelfde meegemaakt en weet dus hoe je je voelt.
Mijn pb box staat voor je open. :(:)

Hee,
Van eerst weten mijn ouders het wel. Maar nu van dat hondje-gebeuren niet.
School doet er niks aan, de school waar ik op zit is de grootste pest-school
in de omgeving..

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:58

bij het lezen van dit soort topics krijg ik altijd heel erg de neiging om naar hen toe te gaan en al die pestkoppen in elkaar te rammen....

zeker als ik kijk naar hoe ik er nu aan toe ben door jarenlang pesten omdat ik te anders was...
ik ben nog steeds vreselijk boos op de mensen die mij zoveel hebben afgenomen, en die daar nu nog steeds ( indirect) mee doorgaan.

ik kan je niet persoonlijk helpen, maar ik kan je wel zeggen het nooit, NOOIT aan jou ligt!!
het kan me geen reet schelen in wat voor kleren jij naar school komt, al was je naakt, NIEMAND heeft het recht je dit aan te doen.

JIJ bent GEWELDIG! JIJ bent zo BIJZONDER en zo SPECIAAL!! en het is verschrikkelijk dat je me nu niet gelooft terwijl ik dit zeg, want het is de enige waarheid.

JIJ ben een PRACHTMENS en weet je wat, er bestaan nog meer mensen zoals jij en zij houden allemaal van je. en voor hen ben jij schitterend, zij zien je als de ster die je bent.
ga naar hen toe, omring je met hen en laat hen van je houden, want dat is wat JIJ verdient!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:59

op welke school zit je?
Wat een vervelende situatie zeg. School moet hier wel iets aan doen, zo kan het niet doorgaan. En ga praten met je ouders, zij moeten hier van op de hoogte zijn.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 14:59

Maaikee43 schreef:
Hee,
Van eerst weten mijn ouders het wel. Maar nu van dat hondje-gebeuren niet.
School doet er niks aan, de school waar ik op zit is de grootste pest-school
in de omgeving..

Wat vervelend voor je.
Maar kun je dan niet naar een andere school?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:00

Laat je ouders anders contact opnemen met de school. In ieder geval proberen op je strepen te gaan staan, want dit kan niet zo.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:00

Vertel je ouders over het probleem.
Praat met je ouder en met school erover.
Reageren ze niet kan je het overwegen om naar een andere school te gaan.

Zoek er wel hulp bij het kan zo ontzettend aan je knagen.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:01

lifaya schreef:
op welke school zit je?
Wat een vervelende situatie zeg. School moet hier wel iets aan doen, zo kan het niet doorgaan. En ga praten met je ouders, zij moeten hier van op de hoogte zijn.

Andreas college locatie rijnmond.

Rennie89

Re: Voor hun ben ik gevoelloos..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:01

okej die naam zegt me niks, en ik woon wel redelijk in de omgeving, kan je niet helpen daarmee helaas. Maar je gaat dus al naar een psychotherapeut ofzo?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:02

Kinderen zijn hard voor elkaar.. :\ Blijf praten met je ouders over hoe je je voelt, wat er gebeurd op school etc. Probeer niets op te kroppen want het blijft je achtervolgen..

Kun je niet naar Leiden toe gaan voor school?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:02

jemig zeg, begrijp helemaal wat je voelt!
hoor je er niet meteen helemaal bij? dan kan wordt je ook echt weggepest zo ging het bij mij de eerste 2 jaar van de middelbare ook. gelukkig ben ik nu van klas verandert en wat een opluchting! het jaar is gewoon voorbij gevlogen!

is dit misschien niet een oplossing voor je? snap dat erover praten, en dan zeker met mentoren enzo, echt niet makkelijk is! ik wilde dit dan ook nooit en heb het ontzettend lang voor me gehouden. maar jemig, wat een verschil nu!

en ik krijg van mijn oud klasgenoten nog steeds snoepjes en gescheld tegen/naar mijn hoofd alleen lukt het nu om dit los te laten. dus sommige mensen zijn ook gewoon niet goed bij hun hoofd :n

maar je mag altijd een PB'tje sturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:03

Ik snap je dus 100%! Met mij is ongeveer hetzelfde gebeurd. Als je wilt kun je me pben, en anders wil ik je best wel mijn MSN geven.

Sterkte meis! :(:)

gohya

Ik kan je 1 ding zeggen,ja ik weet het,[slaan lost niets op zegt men] maar soms lost het wél op.
Mijn zoon is vanaf klas 1 op het VMBO gepest,elke dag.
To hij op een dag [toen ik klas 3] zo boos werd,een stoel pakte en die bovenop de pester zijn kop sloeg.
Iedereen stond vol ongeloof te kijken,was dat nou dat rare stille jongetje die dit durfde?
Vanaf die dag is het pesten afgelopen.Hij kreeg zelfs geen straf van school,werd wel gezegd dat hij dit niet meer mocht doen.
Als het niet goedschiks kan dan vragen ze om kwaadschiks,als het ene niet helpt dan helpt het andere vaak wel.
Wie niet horen wil moet maar voelen.
TS laat je leven niet kapot maken,laat zien wie je bent en dat jij bent wie je bent.
Word eens een keer goed boos,schreeuw het uit en desnoods sla ze van je af.
Sorry dat ik dit zeg,maar ik weet hoe het leven is van iemand die gepest word.
Maar het pesten verknalt heel je leven,en dus doe je er wat aan,op wat voor manier dan ook.

AustriaTrick

Ik word hier 'woest van !!!!
Ik heb je hyves even gechecked, je profiel foto zitten zitten 2 meiden ook al met dat hondje gebeuren, heel bokt zou ze eens op hun lazer moeten geven, bah bah bah.
PM box staat voor je open, en je b ent echt een super knappe meid!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:03

lifaya schreef:
okej die naam zegt me niks, en ik woon wel redelijk in de omgeving, kan je niet helpen daarmee helaas. Maar je gaat dus al naar een psychotherapeut ofzo?

Het is in katwijk. Er komen veel kinderen uit oestgeest heen. Het is naast de zanderij in katwijk..
Nee ik ga niet meer naar een pyscholoog, dat was alleen op de basis school.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:04

Is Leiden of Oegstgeest idd geen optie? weet niet welk niveau je doet maar je kan altijd overwegen naar een andere school te gaan. Dan kan jij ook weer een nieuwe start hebben

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:06

TS ze zijn gewoon jaloers op jou!heb je profiel bekeken,je ziet er heel goed uit!
Je bent een knappe meid en die pesters zijn jaloers dat hun niet zo leuk en knap zijn.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 15:06

Ja ik zat er ove na te denken om naar het Leonardo Da Vinci college te gaan in Leiden.

& bedankt allemaal, ik zit echt huilend achter mijn computer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:08

Ik heb ook 2 jaar op Da vinci kagerstraat gezeten, al wel weer heel wat jaren geleden, maar was toen wel een leuke school.

Ik vind je in je profiel overigens helemaal niet emo ofzo, je ziet er gewoon heel normaal uit daar. Maar nog steeds, mensen behoren helemaal niet te pesten, niet om iemands uiterlijk, cultuur of geloof, helemaal niet

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:08

Maaikee43 schreef:
Ja ik zat er ove na te denken om naar het Leonardo Da Vinci college te gaan in Leiden.

& bedankt allemaal, ik zit echt huilend achter mijn computer.

niets van die rotwijven aantrekken :(:) ik heb de profiel gezien van die trutten. Ze zien eruit alsof ze onzeker over hunzelf zijn, dat is meestal de reden dat ze pesten.