opleidingen met paarden, deurne misschien??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_easy

opleidingen met paarden, deurne misschien??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 09:17

heeft er iemand ervaring met opleidingen in de paardensport ik wl hier heel graag in verder gaan.maar ik weet nog niet zeker welke opleiding ik wil gaan doen. zijn er mensen die deurne gedaan hebben of eraan begonnen zijn?? het schijnt dat die opleiding erg zwaar is en dat velen het niet halen.

Ashley5760

Re: opleidingen met paarden, deurne misschien??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:18

Deurne is de stomste keuze die je in je leven kan maken ;) Misschien moet je even zoekfunctie gebruiken zijn talloze toppics over, daarnaast staat dit hier verkeerd.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:19

colette_007 schreef:
Deurne is de stomste keuze die je in je leven kan maken ;) Misschien moet je even zoekfunctie gebruiken zijn talloze toppics over, daarnaast staat dit hier verkeerd.

hmm beetje rare opmerking! Je moet gewoon goed zoeken er zijn heel veel paarden opleidingen maar weet wel dat er weinig werk in te vinden is.

jb_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:22

op bokt en op google is hier best wel veel over te vinden
daarnaast is het moeilijk advies geven als we niet weten wat jij wil en wat je vooropleiding is
ook ik wil zeggen dat je goed moet nadenken over deze keuze want er is weinig werk in te vinden

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:23

Hoezo rare opmerking? Als ze even zoekfunctie gebruikt, kan ze alles lezen ;).
Ik ken meerdere mensen die daar zitten of zaten, en heb er precies 0 gehoord die er positief over zijn/iets geleerd hebben/iets mee kunnen (ja 1 maar die ziet die opleiding meer als tijdverdrijf en als hij zijn papiertje heeft kan hij uh niks....)
Enige waar je nog iets mee zou kunnen is hoefsmidopleiding.
De rest kun je dmv Orun of wat dan ook veel sneller goedkoper en beter behalen. (Vind ik)

Femke_easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 09:24

oke ik zit as net op bokt dus dat wist ikniet

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:30

Laatst bijgewerkt door laura1987 op 27-05-11 09:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:31

Deurne is inderdaad niet ideaal, heel duur en erna heb je eigenlijk praktisch niets.
In Utrecht zat geloof ik een goede school

Femke_easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 09:31

dankjewel!!!

Femke_easy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 09:32

utercht? ik ga wel ff googlelen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:33

Graag gedaan :)

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:50

ik ga na de zomervakantie in raalte hippische opleiding doen, maar in zwolle zit er ook een!
ik weet niet waar je woont? want misschien is dat wel heel ver weg voor jou. ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:26

HAW -> STW

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:21

Hier een verhaal uit eerste hand, aangezien ik zelf student aan het NHB geweest ben... Ik heb het als een hele fijne opleiding ervaren. Helaas heb ik door ziekte mijn opleiding niet af kunnen ronden, maar de tijd dat ik er gezeten heb, heb ik als zeer leerzaam ervaren. Het is idd waar dat een heel groot persentage van de studenten afvallen. Van de klas van 22 waar ik in zat zijn er uiteindelijk 4 geslaagd. Dat heeft meer te maken met de instelling van menig medestudent dan met de opleiding zelf. Deurne is geweldig voor mensen die van huis uit niet de ideale omstandigheden hebben om de paardenwereld in te stromen. Het is een mooi opstapje naar de grote boze paardenwereld. Heb je die mogelijkheid van huis uit? Dan heb je Deurne echt niet nodig om bepaalde kansen te krijgen. Dat is hoe ik tegen het NHB aankijk. Ik heb genoeg kansen gekregen me te ontwikkelen en mogelijkheden om te groeien. Het is dat ziekte roet in het eten gegooit heeft voor mij, want ik ben er zeer zeker van dat Deurne voor mij DE opstap geweest zou zijn naar grotere mogelijkheden. Dat maakt overigens niet dat het je dan aan komt waaien. De hippische sector is een keiharde waar je verschrikkelijk hard moet werken om leuk mee te kunnen draaien, ook met je Deurne-papiertje.

Zie het Deurne-papiertje niet als doel opzich, maar als een opstapje.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:26

colette_007 schreef:
Hoezo rare opmerking? Als ze even zoekfunctie gebruikt, kan ze alles lezen ;).
Ik ken meerdere mensen die daar zitten of zaten, en heb er precies 0 gehoord die er positief over zijn/iets geleerd hebben/iets mee kunnen (ja 1 maar die ziet die opleiding meer als tijdverdrijf en als hij zijn papiertje heeft kan hij uh niks....)
Enige waar je nog iets mee zou kunnen is hoefsmidopleiding.
De rest kun je dmv Orun of wat dan ook veel sneller goedkoper en beter behalen. (Vind ik)

Ook daar kan je niet veel mee want voor hoefsmid heb je niet eens een papiertje nodig, volg dan een cursus.
Lekker kort door de bocht ben jij.

Ik doe er de opleiding dierenarts assistent/management.
Daar kun je natuurlijk ook helemaal niks mee?! :')

Maar om antwoord te geven op de TS:
De kwaliteit van de sport opleiding gaat sterk achteruit. De lessen vind ik niet leerzaam en zie geen niveau verbetering bij de ruiters en paarden.
Als je een beetje leuk rijd en het ziet er netjes uit, hoor je de hele les geen commentaar.

Maargoed er is een nhb deurne topic op bokt dus misschien heb je daar meer aan.