Waarom kinderbijslag?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:19

ook daar heb je gelijk in Organisator OK dan! Het zou echt anders kunnen denk ik

Ik miste iemand in deze discussie, maar die is er inmiddels ook al, lang niet gezien Prima

Ben het ook eens met de stelling van Prima hoor, wat mij nog erger stoort is, dat ouder zomaar ouderverlof kunnen krijgen en bij een baas alles kunnen maken en breken omdat ze kids hebben Verward

Mensen die geen kids hebben, kunnen dat allemaal niet en krijgen vaak te horen, ach kan jij wel doen, je hebt toch geen kids
Fraai is dat

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:24

Ja daar hebje gelijk in, Ik ben een werkende moeder en ik heb inderdaad wel eens verstek moeten laten gaan omdat Sanne ziek was. Ik moet zeggen dat ik me er wel bezwaard onder voel. Ik moet er als moeder wel zijn voor mijn kind als het ziek is, maar ik ben ook een verplichting aangegaan door te gaan werken. Het is voor mij heel dubbel en het enige wat ik kan doen is hopen dat Sanne niet al te vaak al te ziek word

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:27

geral schreef:
Mensen die geen kids hebben, kunnen dat allemaal niet en krijgen vaak te horen, ach kan jij wel doen, je hebt toch geen kids
Fraai is dat

yep, mensen die er altijd zijn worden erop afgerekend dat ze er altijd zijn; het wordt vanzelfsprekend gevonden.

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:32

Citaat:
wat mij nog erger stoort is, dat ouder zomaar ouderverlof kunnen krijgen en bij een baas alles kunnen maken en breken omdat ze kids hebben

Mensen die geen kids hebben, kunnen dat allemaal niet en krijgen vaak te horen, ach kan jij wel doen, je hebt toch geen kids


helemaal mee eens!!! OK dan!

ik heb een hond die op tijd uit moet, maar die moet ik maar gewoon wegdoen, als je werkt, kan je geen hond houden..... Boos! over een paard maar te zwijgen, ik vertelde vanmorgen in pauze toevallig dat mijn paard me 3 uur per dag kost aan tijd, zonde van je tijd, was de reactie..........

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:33

Yep smurf, alleen kinderen mogen tijd kosten. zo bepalen de ouders dat voor ons, en zij zijn in de meerderheid.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:36

ja maar Gijsenkim, moet je me toch eens iets uit leggen

ik heb jarenlang voor mijn demente moeder gezorgd, van 40 uur naar een 30 urige werkweek.
Verlof omdat mijn moeder een keer ziek was of iets dergelijks was er niet bij

Begrip was er ook niet bij, zeker niet toen moeder heel slecht lag, waar ligt dat dat aan, ik zie het verschil kind/demente bejaarde niet zo scherp, kan aan mij liggen Verward

als die regeltjes nou eens soupeler worden en ook als je bv een paard/ander huisdier hebt wat ziek wordt, dan zou het er allemaal een stuk leuker op worden.

Krijg je ook geen anti ouder/kind meningen, iedereen gelijk toch

Eind van mijn liedje is dus, burn out, rsi, baan kwijt en op een leeftijd dat het vinden van een nieuwe baan in deze tijd niet zo gemakkelijk is.
Mijn moeder zit gelukkig in een prima verzorgingstehuis, dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken Haha!

Wat Desiree dus net ook schrijft, ik was altijd de pineut en deed het ook nog voor de werkgever, alles om mijn baan maar te behouden en zadelde mijn buren op met het moeder probleem.
Als ik dan klaar was met mijn werk, vloog ik naar huis om te kijken of daar alles goed was, kon dan gaan proberen te genieten van mijn paardjes, een 80 urige werkweek was geen uitzondering Verward

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:42

Citaat:
ik heb jarenlang voor mijn demente moeder gezorgd, van 40 uur naar een 30 urige werkweek.
Verlof omdat mijn moeder een keer ziek was of iets dergelijks was er niet bij


hier zijn oplossingen voor bv de mantelzorg
waarin je dus ondersteund wordt als je voor een gezinslid zorgt en zelfs voor betaald wordt Omdat je dus niet in een normale baan in de maatschappij kan functioneren en de bejaardenzorg ontziet.

Verder petje af, zouden er meer moeten doen als ze dit op kunnen brengen.

(Misschien iets meer stimulatie en onderteuning van de overheid???)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:43

Nou, je hebt tegenwoordig ook zorgverlof. Dat heeft mijn vriend aangevraagd en gekregen toen z'n pa op sterven lag.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:48

geral schreef:
ja maar Gijsenkim, moet je me toch eens iets uit leggen

ik heb jarenlang voor mijn demente moeder gezorgd, van 40 uur naar een 30 urige werkweek.
Verlof omdat mijn moeder een keer ziek was of iets dergelijks was er niet bij

Begrip was er ook niet bij, zeker niet toen moeder heel slecht lag, waar ligt dat dat aan, ik zie het verschil kind/demente bejaarde niet zo scherp, kan aan mij liggen Verward

als die regeltjes nou eens soupeler worden en ook als je bv een paard/ander huisdier hebt wat ziek wordt, dan zou het er allemaal een stuk leuker op worden.

Krijg je ook geen anti ouder/kind meningen, iedereen gelijk toch

Eind van mijn liedje is dus, burn out, rsi, baan kwijt en op een leeftijd dat het vinden van een nieuwe baan in deze tijd niet zo gemakkelijk is.
Mijn moeder zit gelukkig in een prima verzorgingstehuis, dus daar hoef ik me geen zorgen meer om te maken Haha!

Wat Desiree dus net ook schrijft, ik was altijd de pineut en deed het ook nog voor de werkgever, alles om mijn baan maar te behouden en zadelde mijn buren op met het moeder probleem.
Als ik dan klaar was met mijn werk, vloog ik naar huis om te kijken of daar alles goed was, kon dan gaan proberen te genieten van mijn paardjes, een 80 urige werkweek was geen uitzondering Verward


Voor de zorg van ouders heb je ook gewoon recht op zorgverlof. En daar had je gewoon gebruik van kunnen maken

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:53

geral schreef:
Wanneer mensen bewust voor kinderen kiezen, denk ik dat ze er beter voor zorgen, dat is nl. een weloverwogen keuze


Bewust kiezen?

*Komt niet meer bij*:D

(Met excuses aan de uitzonderingen die het er goed afgebracht hebben.)

Medewerkers met kids hebben op het werk enorme voordelen.
Probeer als kinderloze werknemer maar eens vakantie te plannen
tijdens een schoolvakantie. No way! Boos!

Een vroegere paardenvriendin werd op haar werk met de nek
aangekeken doordat zij niet wilde overwerken omdat ze vond
dat ze haar paard op tijd moest verzorgen.
Collega's met kids holden evenwel probleemloos op tijd
de werkdeur uit.
Als kinder-eigenaar ben je op heel wat meer gebieden dan
Kinderbijslag beslist beter af dan als dieren-eigenaar.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:56

mijn toenmalige baas (tot 1/7) dit jaar, had dit niet opgenomen, vrije beroepen nl. dus kun je je nergens op beroepen Verward

Er was wel begrip voor ouders met kinderen, dat was wel in de regelementen opgenomen.

Organisator, er is wel degelijk mantelzorg aangevraagd, maar mijn moeder was niet zo gemakkelijk, zodat de meeste van deze zachtaardige lieve mensen aan de haal gingen en ik er dus alleen voor stond.

Ook de thuiszorg (schoonmaken) liet het keer op keer afweten, ik heb wat boze telefoontjes gepleegd, mocht niet baten.

meneer UWV/Gak durfde ook nog te zeggen, dat ik zeker niet ziek was en nooit voor mijn moeder had moeten gaan zorgen toen kreeg ik een idee, heb hem dus aangeraden, zijn ouders als ze wat gingen mankeren maar bij het grof vuil te zetten.
Na 3 uur kwam het telefoontje van meneer UWV/Gak, aja, ik had wel degelijk rust nodig en was toch wel ziek, niet te geloven toch Schijnheilig

dus nogmaals voor ouders en kinderen is bijna alles goed geregeld, maar voor de rest rammelt onze samenleving wel degelijk

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 12:59

geral schreef:
mijn toenmalige baas (tot 1/7) dit jaar, had dit niet opgenomen, vrije beroepen nl. dus kun je je nergens op beroepen Verward

Is een wettelijk recht, je werkgever had het je niet mogen weigeren. Ook heb je recht op arbeidstijdverkorting, Je kan dus aanvragen om tijdelijk of permanent korter te werken.

Er was wel begrip voor ouders met kinderen, dat was wel in de regelementen opgenomen.


dus nogmaals voor ouders en kinderen is bijna alles goed geregeld, maar voor de rest rammelt onze samenleving wel degelijk


ben het ook wel met je eens hoor, Het is natuurlijk niet zo denderend geregeld allemaal.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:08

zes pagina's heb ik gelezen, en per pagina gaan mijn tenen krommer staan, maar dat zal wel aan mij liggen. Vinden jullie het zelf niet een beetje gebrek aan belevenisarmoede om een uitkering als de kinderbijslag onder vuur te nemen? Als we het over overbodige uitkeringen hebben, al danniet het rechtmatig verkrijgen van uitkeringen zijn er ongetwijfeld veel meer veel interessantere uitkeringen te kiezen om te bediscussieren.

En over de voordelen die de eventuele ouders onder ons hebben.....ik spreek degene met de uitgesproken meningen wel als ze zelf ooit eens een kind in leven zullen krijgen.

Even voor jullie beeldvorming: 32 jaar, samenwonend, 1 kind, 1 paard, 4 dagen werkend, goed inkomen en dus de kinderbijslag niet nodig. Maar betaal genoeg belasting voor allehande andere hulpbehoevenden in deze samenleving (en verzuim geen dag onterecht in mijn leven. Dus ik zie de voordelen nog niet echt van ouders zijn hoor....)

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:16

ben heel bang dat je dit topic dan byzonder 1 zijdig leest, probeer het eens met een bredere visie te zien.

Iedereen hier betaald belasting, maar niet iedereen krijgt hier de vrijheden van een ouder, of vergis ik me Verward

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:20

welke vrijheden bedoel je dan geral, som ze eens voor me op? (waarschijnlijk heb ik deze als -pasgeworden- ouder gemist?)
Laatst bijgewerkt door mobick op 03-09-03 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:21

Ik heb de indruk dat er wel meer mensen nogal eenzijdig lezen Lips are sealed

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:24

lis schreef:
Ik heb de indruk dat er wel meer mensen nogal eenzijdig lezen Lips are sealed


Ik begin weer even op pagina 1, maar misschien dat jullie mij dan nog even de voordelen, vrijheden van het ouderschap kunnen opnoemen, (behalve uiteraard de goudmijn genoemd de kinderbijslag) Haha!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:27

mobick schreef:
zes pagina's heb ik gelezen, en per pagina gaan mijn tenen krommer staan, maar dat zal wel aan mij liggen. Vinden jullie het zelf niet een beetje gebrek aan belevenisarmoede om een uitkering als de kinderbijslag onder vuur te nemen? Als we het over overbodige uitkeringen hebben, al danniet het rechtmatig verkrijgen van uitkeringen zijn er ongetwijfeld veel meer veel interessantere uitkeringen te kiezen om te bediscussieren.

En over de voordelen die de eventuele ouders onder ons hebben.....ik spreek degene met de uitgesproken meningen wel als ze zelf ooit eens een kind in leven zullen krijgen.



Ben het met je eens dat er nog veel meer in deze samenleving niet spoort. Maar is het niet superluxe dat wij met z'n allen de tijd en mogelijkheid hebben om erover te discusseren?

En wat betreft de uitgesproken mening. Tja, waarom komt het op mij over dat ik elke keer als ik zeg:"ik wil geen kinderen. Nu niet, nooit niet", mensen mij meewarig aankijken en denken of zeggen dat ik me later nog wel bedenk. Alsof mijn mening aangaande deze onderwerpen ineens er niet meer toe doen... Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:27

Je hebt als werkende ouder ook wel een hoop te regelen hoor, Goed daar kies je dan voor maar een bestaan als werkend ouder gaat niet helemaal over roosjes. Alles op tijd sochtends naar school en werk, savonds alles op tijd eten en wassen en naar bed tis hard werken hoor. *lachend maar toch serieus*

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:28

er is 1 groot voordeel

en let wel zoals ik al eerder heb geschreven is dat ik niet voor of afschaffen ben
wel als het om gezinnen gaat die op of onder het bestaansminimum zitten
dan ben ik tegen
maar in mijn situatie sta ik er neutraal tegenover

maar dan het grote voordeel van kinderen
dat is de liefde van ze die je terugkrijgt
de onbevangenheid
de gezellige leuke uren
ja zelf de zorg en het moederkloeken neem je voor lief
en daar weegt geen geld tegenop

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:30

Lis schreef:

Citaat:
Ik heb de indruk dat er wel meer mensen nogal eenzijdig lezen Lips are sealed


Da's een verworven (Bokt)recht, lis,
waar niemand zich voor hoeft te verantwoorden.
Heeft iets met vrije meningsuiting* en discussie te
maken ofzo?

Ik roep maar wat Verward

*LOL*:)):))

Plingus haal gerust die tape van je bekkie? Haha!
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 03-09-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:31

organisator schreef:
er is 1 groot voordeel

en let wel zoals ik al eerder heb geschreven is dat ik niet voor of afschaffen ben
wel als het om gezinnen gaat die op of onder het bestaansminimum zitten
dan ben ik tegen
maar in mijn situatie sta ik er neutraal tegenover

maar dan het grote voordeel van kinderen
dat is de liefde van ze die je terugkrijgt
de onbevangenheid
de gezellige leuke uren
ja zelf de zorg en het moederkloeken neem je voor lief
en daar weegt geen geld tegenop


Deze voordelen krijg ik ook van mijn paard Haha!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:31

Hoezo RECHT hebben op kinderbijslag??
Ik wordt gek van het RECHT die mensen maar denken en willen hebben. Ik vind het ronduit belachelijk dat KB automatisch wordt uitgekeerd, want een nederlander heeft daar nl RECHT op! Moet een gezin niet voor zichzelf bepalen of ze het nodig hebben de ja of de nee? Heb je het nodig MAG je er gebruik van maken, zo niet vraag je het niet aan. Zo simpel is dat. Maar omdat de nederlander er dus RECHT op heeft accepteerd hij het met open armen!

Sterker nog, ik geloof dat het zelfs nog heel wat moeite kost (of zelfs onmogelijk is) dat wanneer je vind dat je het niet nodig hebt het ook niet krijgt. Je krijgt het gewoon.

lies

Berichten: 9636
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:33

Misschien moeten alle moeders maar gesubsidieerd worden door de overheid. Hoeven die niet meer te werken, banen komen vrij voor werkelozen. Ze mogen alleen nog vrijwilligerswerk verrichten. Vallen ze de andere werknemers niet meer lastig, kunnen die ook eens vakantie nemen in schoolvakanties en iedereen gelijke rechten en plichten.

Tong uitsteken

ps; jeetje, wat gaat het snel hier opeens Verward

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:35

Strak plan Lis...maar dan wel met een maximum aan kinderen, anders rijst de overbevolking helemaal de pan uit Knipoog